آیا آرد تخمه هندوانه مفید است؟


این موضوع توسط یک شنونده قدیمی Diva Diva ، Stacey ، پیشنهاد شد که عکس چیزی از آرد هندوانه را برای من ارسال کرد. “آیا این چیز دیگری بیش از حد است یا قانونی است؟ آیا مانند آرد گندم عمل می کند؟”

باید اعتراف کنم که استازی برای اولین بار ایمیل را در مورد آرد تخمه هندوانه شنید. اگر به ظهور هندوانه های بدون هسته (که مطمئناً یکی از بهترین دستاوردهای دوران مدرن محسوب می شود) فکر کنید ، آخرین باری که دانه های هندوانه را دیدم به یاد نمی آورم. ظاهراً تمام آن دانه هایی که دیگر سالاد میوه های ما را مسدود نمی کنند ، اکنون خرد شده و به عنوان جایگزینی برای آرد کم کربوهیدرات خرد شده اند.

آیا آرد هندوانه مقوی است؟

یک چهارم فنجان آرد تخمه هندوانه حاوی 15 گرم چربی ، 9 گرم پروتئین و تنها 3 گرم کربوهیدرات است. محتوای چربی بالا به این معنی است که کالری بسیار بالایی نیز دارد. یک چهارم فنجان آرد تخمه هندوانه حاوی 180 کالری است ، در حالی که در بادام 160 ، در نارگیل 130 و در غلات کامل 110 کالری است. مشخصات تغذیه ای آرد تخمه هندوانه بیشتر شبیه بادام است.


برای مقایسه غذاهای بدون دانه و بدون گلوتن اینجا را کلیک کنید.

اما چی خیر آرد تخمه هندوانه به همان اندازه مهم است.

چه چیزی در آرد تخمه هندوانه وجود ندارد؟

به گفته یکی از تامین کنندگان برجسته آرد تخمه هندوانه ، این آرد نه تنها بدون دانه و بدون گلوتن نیست ، بلکه “بدون 8 بزرگ” نیز وجود دارد. این بدان معناست که هیچ یک از هشت محصولی که مسئول 90 all از تمام واکنش های آلرژیک غذایی هستند را شامل نمی شود. “هشت بزرگ” ، همانطور که آنها نامیده می شوند (تقریباً به ترتیب ، از بیشتر تا کمترین): محصولات لبنی ، صدف ، ماهی ، گندم ، تخم مرغ ، آجیل ، بادام زمینی و سویا.

برخلاف تصورات غلط ، خوردن غذاهایی مانند گندم یا سویا شانس ایجاد حساسیت به آن را افزایش نمی دهد.

عدم وجود آلرژن های معمولی یک مزیت بزرگ به نظر می رسد. در واقع ، بسیاری از مصرف کنندگان چنین برچسب گذاری روی بسته بندی را به عنوان نشانه ای از مفید بودن یا مغذی بودن غذاهای عاری از این آلرژن ها تفسیر می کنند. اما برای 95 درصد از افرادی که از حساسیت غذایی رنج نمی برند ، هیچ مزیتی برای اجتناب از آنها وجود ندارد. برخلاف تصورات غلط ، خوردن غذاهایی مانند گندم یا سویا شانس ایجاد حساسیت به آن را افزایش نمی دهد.

بزرگ 8 – آیا باید از این آلرژن های معمولی غذایی اجتناب کنم؟

پنکیک پالئو (و سایر اکسیمورون ها)

آرد تخمه هندوانه نیز شبیه کسانی است که رژیم پالئو را دنبال می کنند ، رژیم غذایی شکارچیان جمع آوری کننده که میلیون ها سال پیش ، قبل از طلوع کشاورزی و دامداری در سرزمین پرسه می زدند ، پیروی می کرد. به اولین دستور تهیه آرد تخمه هندوانه که در اینترنت پیدا کردم ، پنکیک و وافل کم کربوهیدرات بود.

آرد تخمه هندوانه

من احساسات متفاوتی در مورد حرکت رژیم غذایی سرخپوشان دارم ، که در این قسمت قبلی در مورد آن صحبت کردم. عاشقان سرخپوش می توانند در مورد آنچه “Paleo تأیید شده” است و چه چیزی نیست ، به طرز وحشتناکی دگماتیک هستند ، زیرا با توجه به این که ما در مورد آنچه جمعیت های مختلف پارینه سنگی می خوردند و مشکلات سلامتی آنها به طور قطعی نمی دانیم ، به طرز وحشتناکی دگماتیک هستند. و به نظر می رسد برای جنبشی که به ریشه های مغذی ما باز می گردد ، مقدار زیادی از محصولات Paleo با کیفیت بالا وجود دارد.

من تصور می کنم اولین افرادی که از راهروهای فروشگاه مواد غذایی طبیعی محلی من عبور کردند ، قهوه خامه ای تأیید شده توسط Paleo ، میله های انرژی زا ، برش های پنیر و سس مایونز را در چرخ دستی های ماقبل تاریخ خود انداختند و قبل از رفتن به خانه برای گرم کردن اتو وافل های ماقبل تاریخ خود برای مهمانی. فکر می کنم چیزی در ترجمه گم شده است.

به نظر می رسد برای جنبشی که به ریشه های مغذی ما باز می گردد ، مقدار زیادی از محصولات Paleo با کیفیت بالا وجود دارد.

غلات چه اشکالی دارد؟

بسیاری از افرادی که اخلاق سرخپوش یا کم کربوهیدرات را اتخاذ کرده اند ، غلات را ناسالم می دانند. اما ظاهراً افرادی که از سبک زندگی کم کربوهیدرات و پالئو پیروی می کنند ، بدون این دسته از محصولات دشوار است. در واقع ، بسیاری از دستور العمل های Paleo که با آنها برخورد کرده ام به نظر می رسد که سعی می کنند بدون استفاده از غلات ، نان ، کلوچه ، کیک و سایر شیرینی ها را تهیه کنند.

به عنوان مثال ، مخلوط های زیادی از آرد را برای پخت سرخپوش پیدا خواهید کرد ، چه از قبل بسته بندی شده و چه دستور العمل هایی که می توانید در خانه تهیه کنید. بیشتر آنها حاوی ترکیبی از بادام ، نارگیل ، کاساوا ، تاپیوکا یا نشاسته پیکان هستند. بسیاری از این محصولات ادعا می کنند که به سادگی می توانید آنها را با همان مقدار آرد معمولی گندم جایگزین کنید. اما اگر انتظار داشته باشید نتایج مشابهی بگیرید ، به احتمال زیاد ناامید خواهید شد. پروتئین گلوتن موجود در گندم و سایر دانه ها دارای خواص منحصر به فردی است که به خمیر و خمیر استحکام ، کشسانی و کشش می افزاید. محصولات نانوایی بدون دانه و بدون گلوتن معمولاً سنگین تر و متراکم تر از انواع نان هستند.

بنابراین ، برای پاسخ به سوال استاسی: نه ، آرد تخمه هندوانه مانند آرد گندم کار نخواهد کرد. اما اگر نمی توانید گندم بخورید یا فقط دوست دارید با آردهای جایگزین بازی کنید ، پیشنهاد می کنم از آرد هندوانه درست مانند آرد بادام استفاده کنید.

آیا اجتناب از غلات رژیم غذایی شما را سالم تر می کند؟

شخصاً ، من معتقدم که اگر عدم تحمل خاصی ندارید ، برای داشتن رژیم غذایی سالم نیازی به حذف غلات ندارید. با این حال ، غذاهای غلات (به ویژه غذاهای تهیه شده از آرد تصفیه شده) می توانند مقدار زیادی کالری به رژیم غذایی شما اضافه کنند بدون اینکه ارزش غذایی زیادی اضافه کنند.

از آنجا که اجتناب از غلات به این معنی است که شما در آخر غذاهای پخته شده کمتری و سبزیجات بیشتری می خورید ، من می بینم که چگونه این می تواند کیفیت رژیم غذایی شما را بهبود بخشد. اما اگر فقط غذاهای حاوی غلات را با همان مقدار نان سبوس دار ، کراکر ، کوکی ، کلوچه و وافل جایگزین کنید ، مطمئن نیستم که از نظر تغذیه به چه میزان دست یافته اید.

بنابراین آیا شیرینی ها و سایر غذاهای لذیذ شما از آرد گندم ، برنج ، کاساوا یا هندوانه تهیه می شوند ، پیشنهاد می کنم از همان اندازه آرد سنتی پیروی کنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *