آیا به مانیتور مداوم گلوکز نیاز دارید؟


یکی از گرایش های جدید جدید در زمینه سلامت ، افرادی هستند که از مانیتورهای مداوم گلوکز (یا CGM) به عنوان ابزاری برای کاهش وزن ، نتایج ورزشی یا بهینه سازی سلامت کلی استفاده می کنند.

این دستگاه ها ، که سطح قند خون را به طور مداوم می خوانند ، در ابتدا برای کمک به افراد مبتلا به دیابت برای کنترل قند خون طراحی شده بودند. در حقیقت ، این هنوز تنها هدفی است که این تجهیزات پزشکی توسط FDA تأیید شده است.

CGM ها هنوز در ایالات متحده به نسخه نیاز دارند ، اما پزشکان این اختیار را دارند که داروها و دستگاههایی را که “غیر برچسب” هستند برای اهدافی غیر از موارد مورد تأیید FDA تجویز کنند. معمولاً شرکت هایی که این دستگاه ها را به عموم مردم می فروشند دارای “پزشک وابسته” هستند که نسخه لازم را ارائه می دهد.


CGM چگونه کار می کند؟

برای استفاده از آنها ، یک تار کوتاه را که از موی انسان گسترده تر نیست ، زیر پوست قرار می دهید (معمولاً در بازو یا تنه). این سنسور قرائت گلوکز را به خواننده یا برنامه تلفن شما منتقل می کند. معمولاً خود سنسورها باید هر دو هفته یکبار تعویض شوند.

من اخیراً با دکتر B. Gabriel Smolarz ، متخصص غدد درون ریز و متخصص چاقی صحبت کردم تا در مورد HCM و نحوه فروش و استفاده از آنها صحبت کنم. شما می توانید دکتر اسمولارز را از قسمت من به خاطر بیاورید که چرا کاهش وزن برای برخی از افراد دشوارتر از دیگران است و اینکه چگونه داروهای کاهش وزن می توانند نقش مهمی در درمان آنها داشته باشند. (دکتر اسمولارز همچنین به عنوان مدیر ارشد پزشکی در Novo Nordisk ، شرکتی که برای درمان دیابت و چاقی دارو تولید می کند ، کار می کند.)

در عمل دکتر اسمولارز ، HGM تقریباً به طور انحصاری توسط بیمارانی استفاده می شود که برای تنظیم قند خون به انسولین نیاز دارند. به عنوان مثال ، سطح قند خون قبل از غذا به تعیین میزان تزریق انسولین کمک می کند. CGM بیماران را مجبور می کند که برای بررسی قند خون خود شش یا چند بار در روز انگشت خود را بچسبانند. اما این چیزی بیشتر از راحتی نیست.

HCM همچنین به پزشک کمک می کند تا الگوها و روندها را در طول روز که بیمار معمولاً با یک انگشت چک نمی کند ، مشاهده کند. به عنوان مثال ، آیا سطح قند خون به طور مداوم بعد از شام بالا است؟ در این صورت ، ممکن است لازم باشد دوز انسولین خود را در وعده شام ​​افزایش دهید. آیا آنها در طول شب خیلی پایین می آیند؟ در این صورت ، مقدار انسولین طولانی مدت مصرف شده در عصر ممکن است نیاز به کاهش داشته باشد.

شکستن قند خون با CGM

قطعاً CGM ها زندگی افراد دیابتی و پزشکان آنها را کمی ساده تر می کند. اما در حال حاضر بسیاری از افراد بدون دیابت به این فناوری علاقه مند هستند. گذشته از همه ، در حال حاضر ، همه ما از این پیام عمومی آگاه هستیم که قند خون بالا بد است و قند خون پایین خوب است. استفاده از CGM ممکن است راهی عالی برای عملی کردن این توصیه به نظر برسد.

به عنوان مثال ، فردی که من در برنامه Weightless با او کار می کنم اخیراً پوشیدن CGM را شروع کرده است ، عمدتا از روی کنجکاوی. اما به نظر می رسید که این س questionsالات بیشتر از پاسخ دادن به آن ایجاد می کند.

“من با یک مانیتور مداوم قند خون آزمایش کرده ام ، اما در مورد محدوده ایده آل واقعی گیج شده ام. “منطقه سبز” در پیوست 70 تا 180 است. اما من خواندم که گلوکز هرگز نباید از 140 تجاوز کند ، و دیگران می گویند که هرگز نباید از 110 تجاوز كند. اگر قند خون بین 90-110 در دو ساعت بعد از غذا كاهش یابد. ، مهم نیست چقدر بالا باشد؟ ”

و این مشکل واقعی استفاده از CGM به عنوان ابزاری برای بهینه سازی بهبود یا کاهش وزن است. البته اطلاعات جالبی به دست خواهید آورد. اما این را چگونه تفسیر می کنید؟ به ما گفته اند که باید قند خون خود را “پایین” یا “ثابت” نگه داریم ، اما این به چه معناست؟

  • گلوکز ناشتا زیر 100 میلی گرم در دسی لیتر به این معنی است که شما در معرض خطر دیابت نیستید. اما آیا قند 90 ناشتا بهتر از 95 است؟
  • آیا افزایش بعد از غذا که به 140 می رسد از پیک 120 بدتر است؟
  • آیا رسیدن به قند خون بعد از غذا خوردن 30 دقیقه بعد از غذا خوردن بهتر یا بدتر از رسیدن به آن قله 60 دقیقه بعد از غذا خوردن است؟
  • آیا بازگشت به سطح قبل از غذا در 90 دقیقه بهتر یا بدتر از 120 دقیقه است؟ آیا این بدان معناست که لوزالمعده شما خیلی خوب کار می کند یا ناهار شما برای زنده ماندن بعد از ظهر خیلی کوچک بوده است؟

به هر حال: اگر همه چیز در محدوده “سالم” باشد ، آیا مزایای آشکاری برای بهبود موفقیت وجود دارد؟ آیا التهاب را کاهش می دهد؟ آیا این امر خطر طولانی مدت بیماری را کاهش می دهد؟ آیا می تواند به کاهش وزن شما کمک کند؟

به گفته دکتر اسمولارز ، ما هنوز داده های موثقی نداریم که نشان دهد افراد می توانند به هر نحوی از تنظیم سطح قند خون سالم سود ببرند.

یکبار تحقیق ممکن است به برخی از این سوالات پاسخ دهد. تا کنون ، هرگونه توصیه شرکت ها یا مربیانی که این روش درمانی را به افراد بدون دیابت ارائه می دهند ، طبق تعریف ، گمانه زنی است.

آیا CGM می تواند به شما در بهبود رژیم غذایی یا سلامت شما کمک کند؟

برای اکثر مردم ، CGM احتمالاً چیزی را که نمی دانید پیدا نمی کند: کربوهیدرات های تصفیه شده قند خون را بیشتر از کربوهیدرات های پیچیده افزایش می دهند. غذای زیاد قند خون شما را بیشتر از مقدار کمی افزایش می دهد. چربی ها ، پروتئین ها و فیبرها میزان افزایش و کاهش قند خون را کاهش می دهند.

البته ، شما می توانید با دقت بنویسید که اطلاعاتی که در خواننده CGM می بینید چقدر با چیزهایی مانند سطح انرژی یا اشتها مطابقت دارد. اما احتمالاً می توانید با یادداشت دقیق نحوه تأثیر غذاها و غذاهای مختلف بر انرژی یا اشتهای شما ، ایده مشابهی را بدست آورید.

با این حال ، دیدن این پاسخ ها در زمان واقعی و داشتن شواهد مشخص در مورد اینکه چگونه انتخاب های شما بر شما تأثیر می گذارد ، می تواند شما را ترغیب کند تا رفتار خود را تغییر دهید ، به طوری که فقط دانستن آنچه باید انجام دهید این کار را انجام ندهد. اما این انگیزه ارزان نیست.

استفاده از CGM بدون نسخه 200 تا 400 دلار در ماه برای شما هزینه دارد. و همانطور که مشتری من متوجه شد ، این می تواند بیشتر از پاسخ به سوالات منجر شود. به نظر من ، برخی از ناظران نگرانی مشروع خود را ابراز کرده اند که استفاده غیر پزشکی از HCM حتی ممکن است باعث ایجاد رفتار نامنظم در خوردن در افرادی شود که مستعد هستند.

همچنین هیچ چیز به جز غذا از جمله استرس ، خواب ، گرما و ورزش بر قند خون شما تأثیر نمی گذارد. اگرچه CGM می تواند به شما این امکان را بدهد که تأثیر این عوامل را زیر نظر داشته باشید ، اما نحوه استفاده از این اطلاعات می تواند دشوار باشد زیرا دستورالعمل های بسیار کمی برای افراد بدون دیابت در مورد این که در این شرایط مختلف خوب ، بهترین یا بهترین است وجود دارد.

اما فرض کنید شما فقط در مورد پاسخ منحصر به فرد خود به قند خون کنجکاو هستید. ممکن است گمان کنید که شما از جمله افرادی هستید که واکنش های خاص خود را نسبت به قند خون نشان می دهند و به اشتباه توسط توصیه های منظم رژیم غذایی ارائه می شود. یا می خواهید ببینید آیا منحنی قند خون شما در حین ورزش با نتایج یا بهبودی شما مطابقت دارد. یا ممکن است تصور کنید که دیدن تأثیرات آنچه در زمان واقعی انجام می دهید ، شما را به انتخاب سالم ترغیب می کند. اگر مایل به صرف مقدار کمی برای این اطلاعات و انگیزه هستید ، CGM گزینه ای است که احتمالاً فقط گسترش می یابد.

با این حال ، اگر هنوز این راه را دنبال می کنید ، سعی کنید اطلاعات – و هرگونه نصیحتی که می کنید – در چشم انداز داشته باشید. برای افراد مبتلا به دیابت ، حفظ قند خون در پارامترهای تعیین شده می تواند سلامت و طول عمر را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. اما برای کسانی که از دیابت یا پیش دیابت رنج نمی برند ، هیچ مدرکی (هنوز) از نسخه “سالم” پاسخ “سالم” قند خون وجود ندارد.

با این حال ، شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد رژیم غذایی مناسب که شامل سبزیجات بیشتر و سایر غذاهای کامل ، شکر کمتر ، کربوهیدرات های تصفیه شده و غذاهای فراوری شده است و به حفظ وزن سالم کمک می کند ، سلامت شما را بهبود می بخشد. بدون نیاز به سنسور!



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *