آیا رژیم میوه برای کاهش وزن مفید است؟ | همه چیز در مورد رژیم میوه خواری


رژیم میوه چیست؟

رژیم میوه یک رژیم گیاهخواری بسیار محدود است. در این نوع رژیم غذایی ، تمام محصولات حیوانی ، حتی محصولات لبنی ، حذف می شوند. افرادی که این نوع رژیم را انتخاب می کنند از غذاهایی استفاده می کنند که حاوی میوه های خام هستند. در این نوع رژیم غذایی ، افراد مجاز به خوردن مقدار کافی سبزیجات ، میوه های خشک ، آجیل و دانه ها هستند.

غلات ، حبوبات و سایر غذاها ، از جمله قارچ ، در این رژیم به ندرت مصرف می شود. علاوه بر این ، هرگونه غذای پخته ، از جمله میوه های پخته شده ، در این رژیم ممنوع است.

با توجه به این محدودیت ها ، صحبت های زیادی در مورد رژیم غذایی میوه ها انجام می شود ، برخی معتقدند که این رژیم خطراتی دارد و یک نفر از کمبودهای تغذیه ای رنج می برد ، و برخی دیگر معتقدند خوردن میوه رژیم مناسب تناسب اندام و لاغری است. در ادامه مقاله رژیم کامل میوه ها را ارائه می دهیم.

رژیم میوه خاصی وجود ندارد ، علاوه بر این ، تعریف خاصی از رژیم میوه وجود ندارد ، افرادی که این رژیم را انتخاب می کنند 70 تا 80 درصد از کالری روزانه خود را از میوه دریافت می کنند.

انتخاب رژیم میوه خطراتی دارد که مهمترین آنها سوء تغذیه است ، بنابراین اگر قصد دارید رژیم میوه انتخاب کنید ، حتماً در این مورد با پزشک خود مشورت کنید. پزشک به شما کمک می کند رژیم غذایی خود را بدون به خطر انداختن سلامتی یا کمبودهای تغذیه ای ادامه دهید.

رژیم میوه چه فوایدی دارد؟

اگر میوه به اندازه کافی خورده شود ، بخشی سالم و مغذی از رژیم غذایی است. در اینجا برخی از مزایای خوردن میوه ذکر شده است:

میوه Ruit حاوی فیبر است که به کاهش کلسترول و فعالیت منظم روده کمک می کند. سیب ، گلابی ، تمشک و توت سیاه نمونه هایی از میوه های دارای فیبر بالا هستند.

پرتقال ، فلفل قرمز و توت فرنگی منابع خوبی از ویتامین C هستند. این میوه ها به حفظ سلامت دندان ها و لثه ها کمک می کند. علاوه بر این ، ویتامین C به حفظ سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

موز ، طالبی و انبه نمونه هایی از میوه های غنی از پتاسیم هستند که به حفظ سلامت فشار خون و تنظیم مایعات بدن کمک می کند.

پرتقال و میوه هایی مانند انبه منابع غنی از فولات هستند. فولات به تولید گلبول های قرمز خون کمک می کند و به رشد سالم جنین کمک می کند.

سیب زمینی سیاه و انواع توت ها میوه های غنی از آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها از تولید رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می کنند ، از پوست محافظت می کنند و با بیماری های مختلف مبارزه می کنند.

خطرات رژیم میوه

خوردن میوه چه خطراتی دارد؟

رژیم های میوه ای فاقد برخی از مواد مغذی ضروری بدن هستند ، از جمله:

پروتئین Ote
چاق
ویتامین B ، به ویژه ویتامین B12
اهن
کلسیم
ویتامین دی
اسیدهای چرب امگا 3

این مواد مغذی و ویتامین ها نقش مهمی در عملکردهای بدن ایفا می کنند. کمبود آنها در بدن منجر به مشکلات زیادی می شود ، از جمله:

پوست خشک و موهای شکننده
• خستگی شدید
روحیه نامناسب
افسردگی
ضعیف شدن استخوان ها
عدم وجود امی یونیتی نیتی
ضعف عضلانی
مشکلات شناختی
• پیامدهای تهدیدآمیزتر

کاهش سطح پروتئین در بدن

کمبود پروتئین یکی از مهمترین خطرات رژیم میوه خواری است. اگرچه می توانید روزانه بعد از انتخاب رژیم میوه ای مقداری آجیل و آجیل بخورید ، اما پروتئین کافی برای حفظ سلامت بدن شما را تامین نمی کند.

بر اساس یک مطالعه در سال 2016 ، میزان مناسب پروتئین در رژیم غذایی برای بزرگسالان به شرح زیر است:

بزرگسالانی که فعالیت بدنی زیادی ندارند: 0.8 تا 1 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن
بزرگسالان با فعالیت بدنی متوسط: 1.3 گرم پروتئین در هر کیلوگرم
بزرگسالان با فعالیت بدنی بالا: 1.6 گرم پروتئین در هر کیلوگرم وزن بدن

کمبود پروتئین در رژیم غذایی میوه منجر به مشکلاتی می شود ، از جمله:

تحریک
کم خونی
ضعف سیستم ایمنی بدن
ضعف جسمانی
مشکلات عروق خونی که باعث مشکلات قلبی عروقی می شوند
مشکلات رشد جسمی

به دلیل محدودیت در رژیم غذایی میوه ، سوء تغذیه یک نگرانی عمده است. علاوه بر این ، بدن می تواند احساس گرسنگی زیادی کند. در این شرایط بدن سعی می کند مواد مغذی ذخیره شده را حفظ کند و در نتیجه متابولیسم بدن کند می شود.

علاوه بر این ، مصرف میوه باعث کم خونی ، خستگی شدید و ضعف سیستم ایمنی بدن می شود. با گذشت زمان ، کمبود کلسیم می تواند منجر به پوکی استخوان شود.

نکته دیگر در مورد رژیم میوه این است که حاوی مقادیر زیادی قند است ، اگرچه این قندها طبیعی هستند ، اما این رژیم برای افراد مبتلا به دیابت ، افراد دیابتی و همچنین افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک یا کسانی که دارای این رژیم هستند مناسب است. مقاومت به انسولین ، مفید نیست.

هیچ قانون خاصی در رژیم غذایی میوه وجود ندارد ، بنابراین باید بتوانید این رژیم را با نیازهای تغذیه ای خود تطبیق دهید. برای این کار ، مصرف میوه را تا 50 درصد کاهش دهید و منابع پروتئینی مانند آجیل یا سبزیجات و مکمل های مختلف را در رژیم غذایی خود قرار دهید ، بنابراین کمبودهای تغذیه ای در رژیم میوه را جبران کنید.

رژیم میوه

رژیم غذایی میوه ای را شروع کنید

اگر می خواهید رژیم میوه ای را شروع کنید ، آن را به آرامی شروع کنید. تغییر دوز ناگهانی نیست ، دوز قبلی خود را به آرامی کنار بگذارید و رژیم غذایی خود را تغییر دهید. برای انجام این کار ، موارد زیر را به تدریج از رژیم غذایی خود حذف یا کاهش دهید:

الکل
محصولات حیوانی
غلات
غذای فراوری شده
کافئین
علاوه بر این ، شما باید غذاهای زیر را در رژیم غذایی خود قرار دهید:
میوه های خام
آجیل و آجیل
غلات
سبزیجات

با شروع رژیم میوه ، می توانید میوه های مختلف را به طور مستقل در سه وعده غذایی میل کنید ، یا در وعده های غذایی بیشتر غذای سبک میل کنید. گروه های مختلفی که می توانید میوه مورد نظر خود را از بین آنها انتخاب کنید:

میوه های اسیدی مانند پرتقال ، انگور ، گوجه فرنگی ، توت و آلو
میوه های کم اسید مانند سیب ، زردآلو ، تمشک و گیلاس
میوه های چرب مانند آووکادو ، زیتون و نارگیل
میوه های شیرین مانند موز ، خرما ، انجیر و انگور
میوه های نشاسته ای قوسی مانند کدو
طالبی و خربزه
میوه هایی که در گروه سبزیجات قرار دارند مانند خیار و فلفل دلمه ای

نوشیدنی های توصیه شده در این رژیم شامل آب ، شیر نارگیل و کمی آب طبیعی است.

نکته دیگر این است که فقط رعایت رژیم غذایی سالم کافی نیست ، فعالیت بدنی یکی از مهمترین مسائل در حفظ سلامتی است. خوردن میوه باعث کاهش انتشار انرژی می شود و انرژی مورد نیاز برای ورزش را آزاد نمی کند. اگر به این بیماری مبتلا هستید ، بهتر است رژیم غذایی خود را کمی تغییر دهید ، کاهش آزادسازی انرژی بدن یک موضوع بسیار مهم است.
هدف شما از انتخاب رژیم غذایی خاص قطعاً یکی از این موارد است: کاهش وزن ، بهبود سلامت کلی خود ، یا انتخاب شیوه زندگی سالم و طبیعی. هدف هرچه باشد ، بهتر است قبل از شروع با پزشک مشورت کنید. اگر بیماری خاص ، رژیم غذایی یا دارویی دارید ، بسیار مراقب باشید زیرا این دوز اثر دارو را معکوس می کند یا وضعیت را بدتر می کند.

برای کاهش وزن چه میوه هایی بخوریم؟

میوه یک میان وعده سالم است که سرشار از ویتامین ، فیبر و سایر مواد مغذی است که مکمل رژیم غذایی سالم است.

علاوه بر این ، میوه ها کالری کمی دارند و فیبر بالایی دارند که به کاهش وزن کمک زیادی می کند. در حقیقت ، خوردن میوه باعث کاهش وزن بدن می شود و خطر ابتلا به برخی بیماری های جدی مانند دیابت را کاهش می دهد.
فشار خون بالا ، سرطان و بیماری های قلبی.

در اینجا میوه هایی وجود دارد که به کاهش وزن کمک زیادی می کند:

گریپ فروت

انگور یکی از مهمترین میوه ها در کاهش وزن است. نیمی از انگور فقط 39 کالری دارد ، در حالی که انگور قرمز 65 درصد از نیاز روزانه به ویتامین C و انگور قرمز 28 درصد از نیاز روزانه به ویتامین A را تامین می کند.

ویژگی دیگر انگور این است که دارای شاخص گلیسمی پایین GI است ، به این معنی که به آرامی وارد جریان خون می شود. رژیم غذایی کم در شاخص قند خون به کاهش وزن و حفظ آن کمک می کند.
تحقیقات نشان داده است که خوردن انگور یا نوشیدن آب گریپ فروت قبل از هر وعده غذایی باعث کاهش قابل توجه کالری و وزن بدن در 12 هفته می شود و سطح کلسترول را بهبود می بخشد.

انگور را می توانید به تنهایی یا همراه با سالاد میل کنید.

سیب

سیب میوه ای کم کالری و پر فیبر است ؛ هر سیب بزرگ حاوی 116 کالری و 5.4 گرم فیبر است. این میوه به کاهش وزن نیز کمک می کند.

یک میوه شبیه سیب به شما احساس سیری می دهد و در نتیجه تمایل کمتری برای خوردن در طول روز احساس می کنید. لازم به ذکر است که یک سیب سه برابر بیشتر از یک تکه شکلات پر می کند. برای کاهش اشتها ، بهتر است میوه سیب کامل بخورید و آب آن را ننوشید.

انواع مختلف توت

توت ها حاوی مواد مغذی کم کالری هستند. نصف وعده زغال اخته (74 گرم) تنها 42 کالری دارد ، در حالی که 12 درصد ویتامین C و منیزیم و همچنین 18 درصد ویتامین K در روز.
یک وعده توت فرنگی (معادل 152 گرم) به 50 کالری و 3 گرم فیبر غذایی و همچنین 150 درصد ویتامین C و 30 درصد منیزیم در روز نیاز دارد.

میوه ها سیر کننده هستند ، علاوه بر این ، خوردن این میوه سطح کلسترول و فشار خون را کاهش می دهد و التهاب را کاهش می دهد ، که برای افرادی که اضافه وزن دارند بسیار مثر است.

میوه سنگی یا میوه مرغابی

میوه های سنگی یا میوه های آلو میوه های فصلی هستند که نمونه هایی از این نوع میوه ها هستند: آلو ، هلو ، گیلاس و زردآلو. این میوه ها دارای شاخص گلیسمی بالا هستند ، کالری کمی دارند و سرشار از ویتامین A و C هستند و آنها را برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند ، انتخابی عالی می کند.

کیوی

کیوی یک میوه مغذی است که سرشار از ویتامین C ، ویتامین E ، فولات و فیبر است و فواید سلامتی زیادی نیز دارد. خوردن کیوی فشار خون را کاهش داده و اندازه کمر را نیز کاهش می دهد. این میوه به کنترل قند خون ، بهبود کلسترول و محافظت از سلامت روده ها کمک می کند.

کیوی دارای شاخص گلیسمی پایین و فیبر بالایی است ، بنابراین در کاهش وزن بسیار موثر است.

رنگی

خربزه کالری کمی دارد و آب زیادی دارد ، به همین دلیل میوه موثری برای کاهش وزن است. خربزه کالری کمی دارد ، اما سرشار از فیبر ، پتاسیم ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین C ، بتاکاروتن و لیکوپن است. هندوانه میوه دیگری مانند هندوانه است.

علاوه بر همه موارد فوق ، هیدراتاسیون بیش از حد به کاهش وزن بدن کمک می کند. اما توجه داشته باشید که هندوانه دارای شاخص گلیسمی بالا است ، بنابراین باید آن را متعادل بخورید.

نارنجی

پرتقال مانند دیگر مرکبات ، کالری کمی دارد اما ویتامین C و فیبر بالایی دارد. علاوه بر این ، مرکبات ، به ویژه پرتقال ، فراوان است ، اما اکثر مردم عادت دارند آب پرتقال بنوشند ، که بسیار مغذی تر و مفیدتر از آب پرتقال است.

موز

در روند کاهش وزن ، بسیاری از مردم از خوردن موز به دلیل داشتن قند و کالری زیاد اجتناب می کنند. اگرچه موز کالری بیشتری نسبت به سایر میوه ها دارد ، این میوه های مغذی منبع پتاسیم هستند و سرشار از منیزیم ، فیبر ، بسیاری از آنتی اکسیدان ها ، ویتامین A ، B6 و ویتامین C هستند.

شاخص قند خون پایین در موز به تنظیم سطح انسولین و حفظ وزن – به ویژه در افراد مبتلا به دیابت – کمک می کند ، علاوه بر این ، اگر افراد دارای کلسترول بالا هر روز یک موز بخورند ، کاهش قابل توجهی در قند و کلسترول خون ایجاد می شود.

در هر رژیم غذایی ، کاهش وزن موز یک میوه ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *