آیا زود بیدار شدن شما را خوشحال تر می کند؟


زود خوابیدن ، زود بیدار شدن! آیا این گفته می تواند درست باشد؟ آیا افراد صبح شادتر هستند و احتمال موفقیت آنها بیشتر است؟ بیایید دریابیم. چه پرنده مبتدی باشید و چه جغد شب ، ادامه مطلب را بخوانید تا دریابید که ساعت های بیداری صبح چگونه بر سلامتی شما تأثیر می گذارد!

علم درباره بیدار شدن اول چه می گوید؟

یک تازه مطالعه ای در سال 2021 در JAMA Psychology منتشر شد مشخص شده است افرادی که یک ساعت زودتر از حد معمول از خواب بیدار می شوند ، 23 درصد کمتر در معرض علائم افسردگی قرار دارند. این کاهش ریسک ممکن است به دلایل مختلفی باشد. برای شروع ، کسانی که زود بیدار می شوند نور خورشید بیشتری دریافت می کنند و این نور طبیعی خورشید به ما کمک می کند تا دوباره تنظیم و تعادل داشته باشیم. ریتم شبانه روزیبه وقتی چرخه خواب و بیداری ما همزمان باشد ، ما هم در خواب و هم در خلق و خوی فایده ای را مشاهده می کنیم-دو عاملی که مستقیماً بر افسردگی تأثیر می گذارد! بنابراین واقعاً ، هرچه بیشتر نور خورشید در طول روز دریافت کنید ، شب ها بهتر می خوابید و بنابراین ، شادتر خواهید بود!

ثانیاً ، افرادی که صبح زود از خواب بیدار می شوند ، احساس عجله و استرس کمتری در صبح دارند. به هر حال ، زود بیدار شدن به شما زمان بیشتری برای قهوه صبحگاهی شما می دهد (امیدوارم) در آرامش و ساکت بنشینید ، ناهار را آماده کنید و شاید سریع عرق کنید. مهم نیست که چگونه از وقت خود استفاده می کنید ، آن ساعت اضافی سعادت محض است! همچنین از احساس دیر آمادگی و عدم آمادگی دوری کنید.

بنابراین – آیا مردم صبح شادتر هستند؟ تنها بر اساس این عوامل ، ما بله رای می دهیم! با این حال ، مهم است که دریابید که آیا زود بیدار شدن به شما کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشید. زیرا در پایان روز ، همه افراد متفاوت هستند. این در مورد پیدا کردن یکی است که برای شما و شیوه زندگی شما مناسب است!

مربوط: 9 نکته برای بازگرداندن ریتم شبانه روزی

آدم صبحگاهی نیستی؟ این هگز رو امتحان کنید

همه افراد صبحگاهی نیستند و این خوب است! اگر خود را جغد شب می دانید ، از این هک ها برای آموزش بدن خود برای سازگاری با یک برنامه صبحگاهی بیشتر استفاده کنید. حتماً قبل از اینکه بفهمید بیدار شده اید!

شماره 1 با آن قهوه بعد از ظهر خداحافظی کنید

کافئین می تواند تا 8 ساعت در سیستم شما بماند ، این بدان معناست که شما باید یک قهوه بعد از ظهر بخورید. اگر تمام روز قهوه می نوشید ، خود را به چالش بکشید تا آخرین فنجان را بعد از ساعت 1 یا 2 بعد از ظهر بنوشید! در حالت ایده آل ، زمانی را برای ناهار اختصاص دهید! بدین ترتیب ، بدن شما در بهترین حالت برای یک خواب خوب ، حدود ساعت 8-10 شب قرار دارد.

اگر به تقویت انرژی بعد از ظهر نیاز دارید ، 20 دقیقه پیاده روی کنید ، یک میان وعده پر انرژی داشته باشید یا مدتی را برای یک تمرین سبک اختصاص دهید!

شماره 2 شب قبل آماده شوید

آمادگی زمانی مهم است که می خواهید عادات جدیدی را تجربه کنید! قبل از شب ، همه چیزهایی را که برای بیدار شدن زود هنگام نیاز دارید تنظیم کنید که به نوبه خود به خواب راحت تری کمک می کند.

  • ساعت زنگ دار خود را تنظیم کنید
  • لباس های خود را دراز بکشید
  • یک صبحانه مقوی تهیه کنید
  • برای آماده شدن برای ساعات بیداری برنامه ریزی شده ، قهوه خود را برنامه ریزی کنید
  • ابتدا بخوابید تا حداقل 7 ساعت بخوابید!

راهپیمایی؟ مطمئن شوید که اقدامات پیشگیرانه ای را انجام می دهید تا بتوانید خود را برای داشتن یک خواب راحت آماده کنید. به ما اعتماد کنید ، وقتی این ترفندهای ساده را دنبال می کنید ، صبح زود بیدار شدن آسان تر و آسان تر می شود!

شماره 3 تعهد به زمان خواب ثابت

خواب شما به طور مداوم افزایش می یابد. هر شب سر ساعت مشخصی شروع به خواب کنید و هر روز صبح در همان ساعت بیدار شوید. هرچه بیشتر به این روال پایبند باشید ، سازگاری بدن شما راحت تر خواهد بود. نتیجه؟ وقتی بیدار می شوید شادتر خواهید بود!

و بهترین راه برای پیگیری زمان خواب؟ یک برنامه عصرانه بسازید! تلفن خود را خاموش کنید ، چند نفس عمیق بکشید و واقعاً دست به کار شوید تا عصر خود را قبل از خواب مدیتیشن کنید.

شاید در مورد چای آرام ، مجله یا نفوذ مدیتیشن کنید – چای مورد نظر خود را بیابید. یک برنامه شبانه نه تنها زمان خواب اولیه شما را افزایش می دهد بلکه به بدن شما کمک می کند تا سریعتر بخوابد!

مربوط: بایدها و نبایدها برای داشتن یک خواب راحت

شماره 4 از کوچک شروع کنید

لازم نیست زود بیدار شوید. در واقع ، کمک به بدن برای تطبیق با برنامه خواب متفاوت بسیار راحت تر از بیدار شدن یک ساعته است. برای مثال ، می توانید فردا فقط 15 دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید. سپس روز بعد ، 30 دقیقه زودتر و غیره. مسابقه آهسته و پیوسته برنده می شود! ما واقعاً می خواهیم سعی کنیم هوشیاری طولانی مدت را برای به دست آوردن مزایا پیاده کنیم.

شماره 5 یک روال صبحگاهی ایجاد کنید

چرا مردم صبح ها شاد هستند؟ پرندگان اغلب یک برنامه صبحگاهی مفید دارند که به آنها کمک می کند تا روز خود را برای موفقیت تعیین کنند.

اگر نمی دانید از کجا شروع کنید ، بر لذت بردن از صبح تمرکز کنید تا انگیزه بیشتری برای بلند شدن داشته باشید! به عنوان مثال ، می توانید یک روال صبحگاهی ایجاد کنید که پر از چیزهایی باشد که از اهداف شما پشتیبانی می کند و به شما کمک می کند بهترین حالت را داشته باشید ، مانند:

  • یک صبحانه مقوی بخورید
  • سلامت روانی و جسمی را با یک تمرین صبحگاهی سرگرم کننده در اولویت قرار دهید
  • تمرین ذهن با مدیتیشن آرام
  • برای آرام کردن ذهن خود مطالعه یا روزنامه نگاری کنید
  • صبح چند قدم بردارید تا سگ خود را در هوای تازه قدم بزنید
  • هر کاری که می خواهید انجام دهید به شما کمک می کند تا برای روز بعد آماده شوید. 3

مربوط: صبح خود را با 15 دقیقه پیاده روی صبحگاهی شروع کردم و برای سلامتی من م workedثر بود

شماره 6 خلق و خوی خود را دنبال کنید

اگرچه مردم صبح ها شادتر هستند ، آیا شما صبح ها شادتر هستید؟ این همیشه باید اولویت شماره یک باشد! عادت کنید وقتی بیدار هستید سطح روحیه و انرژی خود را بنویسید. به این ترتیب می توانید ببینید آیا بیدار شدن زود هنگام به شما کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشید! همچنین ، همیشه خوب است که مدیتیشن کنید و ببینید کجا می توانید سلامت کلی خود را بهبود بخشید.

چه صبح مردم شادترند؟ ابتدا از خواب بیدار شوید و ببینید چه احساسی دارید!

در پایان روز ، هر کس متفاوت است. مهمترین چیز این است که یک شیوه زندگی سالم پیدا کنید که به شما بهترین احساس را می دهد. گفته می شود ، تلاش هیچ ضرری ندارد! زنگ هشدار خود را 15 دقیقه زودتر از حد معمول تنظیم کنید و ببینید روزتان چگونه می گذرد! شما هرگز نمی دانید – ممکن است فرد صبح باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *