آیا زینامیت می تواند به شما در عضله سازی کمک کند؟


مدتها پیش ، دیوا شنونده دیو جورجیا اخیراً نامه ای نوشت تا از من در مورد ماده ای که با آن برخورد کرد به نام “زینامیت” بپرسد:

من چند نفر را در شبکه های اجتماعی برای الهام دنبال می کنم … و یکی از آنها خود سوپرمن ، هنری کاویل است. ”

(برای افراد ناآگاه ، کاویل در این فیلم نقش کلارک کنت و ابرمرد آلترهو را بازی می کند مرد فولادی. او ، همانطور که بچه ها می گویند ، پاره شده است.)

“او اخیراً رژیم مکمل خود را مورد بحث قرار داد. یکی از آنها (Shatter) حاوی ماده ای است که قبلاً در مورد آن نشنیده بودم: زینامیت. این چیست؟ من بدنساز مانند او نیستم ، اما آیا به او احتیاج دارم؟ و آیا می توانم دریافت کنم یکی؟ زینامیت در رژیم عادی شما؟ “


من هرگز نام “زینامیت” را نشنیده ام ، اما در اینجا چیزی است که آموختم.

زینامیت چیست؟

زینامیت نام تجاری عصاره انبه است. اما این فقط آب انبه قدیمی نیست. این گیاه از طریق فرآیند اختصاصی ثبت شده از برگهای گیاه استخراج می شود که غلظت خاصی از پلی فنول به نام منگیفرین را نوید می دهد.

بنابراین نه ، این واقعاً چیزی نیست که بتوانید از رژیم غذایی خود خارج کنید مگر اینکه قصد جویدن تعداد زیادی برگ انبه را داشته باشید. این محصول به عنوان م supplementلفه ای برای افزودن به دستور العمل های سازندگان برای بهبود عملکرد مغز و عملکرد ورزشی به فروش می رسد.

به گفته سازنده ، زینامیت “یک ماده طبیعی طبیعی و مبتنی بر شواهد مبتنی بر شواهد است” که توسط هفت مطالعه بالینی که در مجلات معتبر منتشر شده تأیید شده است.

در اینجا تنها برخی از مزایای مورد نظر آن آمده است:

  • زمان واکنش سریعتر
  • بهبود بهره وری محاسبات
  • کاهش خستگی در حین فعالیت بدنی
  • افزایش قدرت عضلات در هنگام خستگی
  • بهبود سریعتر

این واقعاً شجره نامه است! بنابراین اجازه دهید همه این شواهد را بررسی کنیم.

زینامیت از چه شواهدی پشتیبانی می کند؟

یکی از مطالعات بالینی منتشر شده ، مطالعه سم شناسی است. (خبر خوب: غیر سمی است!) یکی دیگر از مطالعات بسیار اولیه بر روی موش ها است. بیایید این را در پرانتز قرار دهیم.

این پنج مطالعه را روی انسان ها به جا گذاشته است ، اما تنها یکی از آنها اثرات زینامیت را به تنهایی آزمایش کرده است ، بنابراین بیایید با آن شروع کنیم. یک دوز بالای زینامیت منجر به بهبودهای کوچک اما آماری قابل توجهی در عملکرد شناختی مانند توجه و حافظه شد. به عنوان مثال ، افرادی که دارونما مصرف می کردند 62.5 accuracy در یکی از آزمایش های استاندارد دقت داشتند و کسانی که زینامیت مصرف می کردند کمتر از 64 scored امتیاز کسب کردند. بنابراین احتمالاً شما قصد ندارید LSAT خود را تنها بر اساس این ماده ارزیابی کنید. بخشی از آموزش هنوز مورد نیاز است.

همه مطالعات دیگر اثرات زینامیت را بر جنبه های مختلف عملکرد ورزشی مورد بررسی قرار داده اند ، اما باز هم ، آنها همه زینامیت را در ترکیب با سایر مواد مانند کوئرستین یا لوتئولین در نظر گرفته اند. طولانی ترین مطالعه 15 روز به طول انجامید ، اما بیشتر مطالعات تک دوز بودند که پیامدهای حاد را مورد بررسی قرار دادند (بیشتر در یک لحظه). همه مطالعات نسبتاً کوچک بودند و مردان و زنان جوان و از نظر جسمی فعال بودند.

آنها متوجه شدند که زینامیت در ترکیب با پلی فنول های دیگر به ورزشکارانی که قبل از خستگی تمرین کرده اند اجازه می دهد کمی بیشتر تلاش کنند. همچنین به نظر می رسد که درد عضلات را کاهش داده و بهبود را بهبود می بخشد. تفاوت بین گروه های آزمون و گروه های کنترل کوچک بود و اغلب به سطح اهمیت آماری نمی رسید.

آیا زینامیت بدن شما را بهبود می بخشد؟

اگر به دنبال آن حاشیه کوچکی بودید که بتواند شما را از خط پایان یک دهم ثانیه جلوتر از رقیب خود بیرون بیاورد ، زینامیت می تواند بخشی از آن لبه باشد. یا شاید لوتئولین یا کورستین بود. گفتنش سخت است. اگر امیدوار بودید همان اثراتی را که در این مطالعات ثبت شده است به دست آورید ، احتمالاً می خواهید همان ترکیب را – و در دوزهای یکسان – مصرف کنید. (به عنوان مثال ، محصول مورد درخواست گرجستان تنها یک سوم تا یک دهم مقدار مورد استفاده در تحقیق است.)

این مطالعات قبلی همچنین به ما نمی گوید که آیا این اثر متوسط ​​افزایش بهره وری با استفاده مداوم ادامه می یابد یا خیر. به عنوان مثال ، کافئین یکی دیگر از داروهای شناخته شده است که کارایی را افزایش می دهد. با این حال ، با استفاده مداوم از اثر آن کمتر می شود ، زیرا بدن ما با اثرات آن سازگار می شود. اگر می خواهید حداکثر افزایش کافئین را دریافت کنید ، باید مدتی قبل از روز مسابقه بزرگ مصرف آن را متوقف کنید.

آیا اجتناب از کافئین می تواند عملکرد ورزشی شما را بهبود بخشد؟

زینامیت مانند کافئین محرک نیست و احتمالاً از طریق مکانیسم های مختلف عمل می کند. این اثرات احتمالاً به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که مشاهده شده است ، یا خرابی های مختلف اکثر پلی فنول ها. اما من هنوز هم علاقه مند هستم بدانم که آیا اثرات کوچک یافت شده در این مطالعات با استفاده مداوم همچنان ادامه خواهد داشت یا خیر. اگر از این روش برای برتری در رقابت استفاده می کنید ، احتمالاً می خواهید بدانید.

البته ، گرجستان در مورد استفاده از زینامیت در مسابقات س notالی نکرد. او فقط می پرسید آیا ممکن است به او اجازه دهد کمی بیشتر برای برنامه وزنه برداری معمول خود پول پرداخت کند.

برای کسانی که بدن خود را به عنوان یک کار تمام وقت آموزش می دهند ، رژیم غذایی می تواند مزایای بیشتری را به همراه داشته باشد. تشخیص اثرات در یک دستگاه ورزشی روزمره دشوار است. اما همیشه آن اثر دارونما قدیمی وجود دارد. آیا این مکمل به شما کمک می کند تا کمی عمیق تر عمل کنید یا در طول تمرینات خود را کمی سخت تر فشار دهید زیرا فکر می کنید چیزی اضافی در کشتی وجود دارد؟ شاید. آیا این منجر به پیشرفت قابل توجهی در نتایج شما می شود؟ شاید.

در حال حاضر ، من در مورد شما ، جورجیا ، چیزی نمی دانم ، اما فکر نمی کنم که دوست داشته باشم “پمپ های اسپلیت پیراهن” را که تبلیغات تبلیغاتی وعده داده بودند ، امتحان کنم. خوشبختانه پیراهن های من ، من کاملاً مطمئن هستم که وضعیت فوق بشری هنری کاویل بیشتر به دلیل ژنتیک و یادگیری است تا این ماده یا هر مکمل دیگری که او تبلیغ می کند. اما اگر هنوز تصمیم به امتحان دارید ، مطمئن باشید و به ما اطلاع دهید که چه اتفاقی می افتد. (و آن روز پیراهن تمرینی مورد علاقه خود را نپوشید!)



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *