آیا شش وعده غذا در روز سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد؟


اکثر مردم وقتی رژیم جدیدی را شروع می کنند ، از هر 10 نفر 9 نفر با 3 دوره اصلی استاندارد و 2 میان وعده یا 3 وعده اصلی و 3 میان وعده شروع می کنند. چرا؟ زیرا این همان چیزی است که در دنیای رژیم به ما توصیه می شود. با این حال ، این رژیم م theثرترین نبوده است.

در واقع مطالعات نشان می دهند که اگر تعداد کالری یکسان در 24 ساعت مصرف شود ، هیچ تفاوتی بین متابولیسم فردی که در روز 6 غذا می خورد در مقایسه با فردی که در روز 3 غذا می خورد وجود ندارد!

بنابراین چرا باید با این فکر که “من روزانه شش بار می روم تا سوخت و ساز بدنم را تسریع کنم” خود را اذیت کنم؟ خوب ، بسیاری از مشتریان قبلاً شنیده اند که “اگر هر 2-3 ساعت غذا نخورید ، بدن شما گرسنه می شود و به جای استفاده از غذا برای تولید انرژی ، ذخیره آن را به عنوان چربی شروع می کند.”

اجازه دهید در این مورد به شما اطمینان دهم این اتفاق در مدت زمان کوتاهی رخ نمی دهد.

پاسخ ساده این است که چرا این موضوع اینقدر محبوب شده است؟ خرافات غذایی و افسانه هایی که هرگز نمی میرند!

بگذارید آنچه را که برای بسیاری از مشتریانم در محل کار می بینم به شما بگویم:

به نظر می رسد که یک وعده غذایی سه وعده ای با یک میان وعده ، در صورت لزوم (صبح ، بعد از ظهر یا عصر) ، از نظر سازگاری و کاهش کلی احتمال پرخوری (یا کالری) بهترین عملکرد را دارد. بنابراین.

واقعیت این است که هر بار که غذا می خوریم ، فرصتی برای پرخوری وجود دارد – مخصوصاً اگر تمام روز گرسنه باشیم. اگر زمانی که فرصت داریم تا زمانی که احساس سیری می کنیم غذا بخوریم (که معمولاً زمانی اتفاق می افتد که کمتر وعده های غذایی زیاد بخوریم) ، احتمالاً کالری کمتری مصرف می کنیم.

بیشتر اوقات ، وقتی افراد رژیم غذایی خود را تغییر می دهند ، به ما می گویند که همه آنها در طول روز به غذا فکر می کنند.

چقدر زمان تا وعده غذایی یا میان وعده بعدی باقی مانده است؟

آیا باید 2 وعده غذایی را بسته بندی کرده و در طول روز که 5 ساعت به سر کار می روم با خود ببرم؟

آیا باید ساعت مچی را روی گوشم بگذارم تا بدانم دقیقاً چه موقع باید غذا بخورم؟

وقتی 3 وعده غذایی بزرگتر در طول روز می خوریم ، این بسیار مفید به نظر می رسد. این به ما اجازه می دهد احساس “سیری” و “سیری” داشته باشیم و فقط آنقدر غذا نخوریم که معده را نگه دارد. همچنین آزادی روانی بیشتری در مورد غذا داریم. بنابراین ما دائماً به وعده غذایی بعدی فکر نمی کنیم زیرا 6-5 ساعت قبل از شروع گفتن بدنمان فرصت داریم باز گرسنه ام!

این ممکن است برای شما نمایش باشد!

اما این آزادی! مخصوصاً برای کسانی که مدت ها به فکر “حالت” و “محدودیت” بوده اند!

با توجه به این ، ما هنوز مشتریان زیادی داریم که معتقدند به سه وعده غذا در روز نیاز دارند بزرگ و 2-3 میان وعده بخورید. اما اگر دائماً احساس می کنید غذا بر کل روز شما تسلط دارد و سیر به نظر نمی رسید ، ممکن است بخواهید تغییر کنید!

چالش ما برای شما:

به جای خوردن چند وعده کوچک در روز ، به یک وعده غذایی بزرگتر و یک میان وعده بروید و احساس خود را ببینید! فقط می توانید درک کنید که این ترفند ساده بازی شما را تغییر خواهد داد!

شاد و سلامت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *