آیا شیرین کننده های مصنوعی به سلامت روده آسیب می رسانند؟ کارشناسان توضیح می دهند


نوشابه های رژیمی ، آدامس های بدون قند ، میله ها ، آب نبات ها و کوکی هایی که با شیرین کننده های بدون کالری ساخته شده اند ممکن است جایگزین سالم تری برای همتایان اصلی خود باشند که از شکر واقعی تهیه شده اند. از این گذشته ، آنها کالری کمی یا بدون کالری دارند و شیرین تر از شکر روی میز هستند ، بنابراین آنها را دوست ندارید ، درست است؟

بحث در مورد شیرین کننده های مصنوعی سالهاست که ادامه دارد ، اما در اینجا دلیل خوبی برای جلوگیری از شیرین شدن وجود دارد: تحقیقات اخیر نشان می دهد که شیرین کننده های مصنوعی مانند سوکرالوز ، آسولفام- K و آسپارتام می توانند برای سلامت روده مضر باشند.

چگونه شیرین کننده های مصنوعی می توانند بر سلامت روده تأثیر بگذارند

جسی وونگ ، متخصص تغذیه و متخصص سلامت روده و IBS ، می گوید: “تحقیقات کنونی نشان می دهد که شیرین کننده های مصنوعی می توانند میکروب های روده را تغییر دهند زیرا برخی از میکروب ها می توانند شیرین کننده های مصنوعی را بهتر از بقیه تجزیه کنند.” “این میکروب هایی را که می توانند آنها را تجزیه کنند رشد می کند و میکروبی که نمی تواند آنها را کوچک کند ، منجر به تغییر ترکیب می شود.”

به عنوان مثال ، مقاله ای از اکتبر 2017 در مولکول نشان می دهد که چگونه شیرین کننده مصنوعی بدون کالری ، تنوع باکتری های موجود در میکروبیوم روده را در موش ها تغییر داده و باعث رشد برخی از باکتری ها و کاهش رشد برخی دیگر شده است. (به یاد بیاورید که هرچه میکروبیوم روده متنوع تر باشد ، بهتر است.)

اگرچه برای مشاهده اثرات طولانی مدت شیرین کننده های مصنوعی مانند نئوتام بر روده انسان ، مطالعات بزرگتری مورد نیاز است ، اما این واقعیت که آنها می توانند باعث دیس باکتریوز روده شوند-عدم تعادل بین باکتری های مفید و بد روده-به این معنی است که آنها دارای پتانسیل بالقوه ای هستند. طیف وسیعی از چیزها در بدن شما.

سودای رژیمی

آنها می توانند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کنند

علم نشان می دهد که ارتباط قوی بین سلامت روده و عملکرد سیستم ایمنی بدن وجود دارد. دکتر ماروین سینگ ، متخصص گوارش ، بنیانگذار کلینیک Precisione و نویسنده کتاب آینده ، می گوید: شیرین کننده های مصنوعی می توانند عدم تعادل باکتری ها را در میکروبیوم روده ایجاد کنند که می تواند بر سیستم ایمنی بدن ما تأثیر بگذارد. سلامتی خود را حفظ کنیدبه

دکتر سینگ توضیح می دهد: “این شیرین کننده ها می توانند با تغییر میکروبیوم روده باعث اختلالات متابولیک و عدم تحمل گلوکز شوند.” پس چرا مهم است؟ “اگر میکروبیوم ما متعادل نباشد ، سیستم ایمنی ما ممکن است قوی نباشد – و بیشتر سیستم ایمنی ما در روده است.”

مثال: طبق یک مقاله در مه 2015 ، استفاده از دوزهای زیاد شیرین کننده های مصنوعی می تواند با تغییر میکروبیوم باعث عدم تحمل گلوکز شود. میکروب های رودهبه محققان آب آشامیدنی موش ها را با دوزهای بالای ساخارین ، سوکرالوز یا آسپارتام تکمیل کردند. در هفته 11 ، موش هایی که آب شیرین شده مصنوعی می نوشند در مقایسه با کسانی که به سادگی آب یا آب غنی شده با ساکاروز یا گلوکز می نوشند ، عدم تحمل گلوکز را دارند.

اگرچه کاملاً مشخص نیست که چرا برخی از شیرین کننده های مصنوعی می توانند باعث عدم تحمل گلوکز شوند ، اما یک نظریه این است که آنها می توانند بر گیرنده های شیرین بدن تأثیر بگذارند و پاسخ به انسولین را تحریک کنند. این می تواند میل به شیرینی را افزایش دهد ، نه اینکه آنها را کاهش دهد.

برای درک کامل اثرات شیرین کننده های مصنوعی بر روده انسان ، تحقیقات بیشتری لازم است ، اما این مطالعه روی موش ها ایده اولیه ای را به ما ارائه می دهد.

آنها می توانند علائم گوارشی را بدتر کرده یا ایجاد کنند

اینا لوکیانوفسکا ، متخصص بهداشت روده و نویسنده می گوید ، مطالعات دیگر روی موش ها روی شیرین کننده های مصنوعی نشان می دهد که می توانند التهاب روده را بدتر کنند ، به ویژه در افرادی که با بیماری التهابی روده مانند بیماری کرون و کولیت اولسروز زندگی می کنند. اصلاح بیماری کرون و کولیتبه

“به عنوان مثال ، یک مطالعه در مه 2018 بیماری التهابی روده لوکانیوفسکی می گوید که شیرین کننده مصنوعی سوکرالوز مالتودکسترین (Splenda) التهاب روده را در موش هایی که بیماری کرون را حمل می کنند تشدید می کند. “به ویژه ، تعداد شیرین کننده های مصنوعی افزایش یافته است پروتئوباکتری ها– نوع باکتری های مرتبط با سالمونلا ، اشرشیاکلی، و لژیونلا– در موشهایی که مستعد بیماری کرون و بیماریهای همراه بودند. “

از آنجا که شیرین کننده های مصنوعی می توانند باعث عدم تعادل باکتری ها در روده شوند ، می تواند به طور بالقوه در افرادی که مبتلا به IBD ، IBS یا هرگونه دیس باکتریوز روده ای یا مشکلات گوارشی هستند علائم را بدتر کند یا ایجاد کند.

وقتی تغییراتی در میکروبیوم ایجاد شود ، می توانید پتانسیل التهابی بیشتری نیز داشته باشید. عوامل زیادی وجود دارد که می تواند علائم ICD را تحریک یا تشدید کند ، اما داشتن میکروبیوم نامتعادل قطعاً یک خطر است. ”دکتر سینگ می گوید.

مردی که پروتئین می خورد

چگونه می توان میزان مصرف شیرین کننده های مصنوعی را کاهش داد

اگر بر سلامت روده ، ایمنی یا مستعد مشکلات گوارشی متمرکز هستید ، ممکن است بخواهید مصرف شیرین کننده های مصنوعی خود را کاهش دهید. وانگ می گوید از آنجا که شیرین کننده های مصنوعی بیشتر در غذاهای فرآوری شده یافت می شوند ، بهترین راه برای محدود کردن آنها خواندن برچسب روی مواد تشکیل دهنده غذاهای بسته بندی شده است. او می گوید: “همه غذاها ، نوشیدنی ها و مکمل ها ، مانند پودر پروتئین ، را برای منابع پنهان شیرین کننده های مصنوعی بررسی کنید.”

دکتر سینگ می گوید: مراقب الکل های قندی – نوع دیگری از جایگزین های قند – باشید که می تواند مشکلات گوارشی مشابهی مانند گاز ، ناراحتی معده و نفخ ایجاد کند. تفاوت اصلی بین الکل های قندی و شیرین کننده های مصنوعی این است که الکل های قندی حاوی مقدار مشخصی کالری هستند ، اگرچه کالری بسیار کمتری نسبت به قند رومیزی دارند و شیرین کننده های مصنوعی معمولاً بسیار شیرین هستند.

وونگ پیشنهاد می کند که از شیرین کننده های مصنوعی و الکل های قندی زیر استفاده کنید و تعدادی از جایگزین های سالم زیر را امتحان کنید.

باید از شیرین کننده ها و قندهای مصنوعی اجتناب شود

  • ساخارین
  • سوکرالوز
  • آسپارتام
  • آسسولفام
  • نئوتام
  • زایلیتول
  • اریتریتول
  • سوربیتول
  • مالتیتول

شیرین کننده های طبیعی را امتحان کنید

  • عسل
  • شربت افرا
  • خرنوب
  • آگاو
  • قند نیشکر ، در حد اعتدال
عسل از قاشق به فنجان فرو می رود

همچنین می توانید جایگزین های سالم تری برای غذاهایی که معمولاً می خورید و دارای شیرین کننده های مصنوعی هستند ، پیدا کنید. به عنوان مثال ، اگر به طور منظم رژیم نوشابه مصرف می کنید ، به آب طعم دار شیرینی ها فکر کنید. و اگر می خواهید محصولات نانوایی داشته باشید ، آنها را به جای بسته بندی شده در خانه تهیه کنید و از شربت افرا یا عسل خالص به عنوان شیرین کننده استفاده کنید.

لوکیانوفسکی گفت ، استویا ، جایگزین طبیعی قند ، می تواند جایگزین مناسبی برای شیرین کننده های مصنوعی و الکل های قندی باشد ، زیرا مشکلات روده ای زیادی ایجاد نمی کند. با این حال ، برخی ترسها وجود دارد که استویا ممکن است یک اختلال غدد درون ریز باشد. با این حال ، دکتر سینگ می گوید ، تحقیقات بیشتری برای تأیید یافته ها مورد نیاز است.

بردن

وونگ می گوید: “در حالی که ما منتظر تحقیقات بیشتری برای یافتن اثرات شیرین کننده های مصنوعی بر روده هستیم ، شاید بهتر باشد از شیرین کننده های سنتی بیشتری مانند قند نیشکر ، عسل و شربت افرا استفاده کنیم.” “آنها قرن ها مورد استفاده قرار گرفته اند ، و ما می دانیم که آنها به طور قطع در اعتدال بی خطر هستند.”

اعتدال در مورد انواع شیرین کننده ها نام بازی است: “اکثر مطالعات بر روی شیرین کننده های مصنوعی نشان می دهند که فقط مصرف منظم و طولانی مدت (بیش از چهار هفته) شیرین کننده های مصنوعی می تواند این تغییرات را در روده ایجاد کند.” گفت. “به همین دلیل است که مصرف شیرین کننده های مصنوعی گاه به گاه برای اکثر افراد سالم بی خطر است.”



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *