آیا نخوردن صبحانه باعث کاهش وزن می شود؟


این یک سوال بزرگ برای کسانی است که به شدت روی وزن خود متمرکز هستند و سعی می کنند این بار اضافی را بر روی بدن خود بگذارند. در بیشتر موارد، دیده می شود که افراد ترجیح می دهند پس از مشخص شدن وزن خود، مصرف غذا را محدود کنند. افزایش وزن یک کار یک شبه نیست، بنابراین کاهش وزن نیز نمی تواند انجام شود. کسانی که می خواهند وزن کم کنند ابتدا روی غذا خوردن تمرکز می کنند و هدف اصلی آنها صبحانه است. آنها یا مقدار آن را کاهش می‌دهند یا کل صبحانه را حذف می‌کنند و فکر می‌کنند که بر وزن کلی بدن تأثیر می‌گذارد بدون اینکه از اثرات سوء آن مطلع باشند.

جو برای کاهش وزن

متخصصان تحقیقات زیادی انجام داده اند تا ببینند آیا نخوردن صبحانه واقعا می تواند به کاهش وزن کمک کند یا خیر. تقریباً در هر تحقیقی، آن را غیر ضروری تشخیص داده اند و باید ابتدا صبحانه خورد. با این حال، تا حد زیادی به کیفیت غذا و نوع صبحانه بستگی دارد، اما حذف آن نمی تواند وزن بدن را کاهش دهد. اگر فردی مسئولانه عمل نکند، مطمئناً می تواند منجر به افزایش وزن شود.

در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا بداند چگونه نخوردن صبحانه می تواند منجر به افزایش وزن شود.

  • افزایش گرسنگی اگر صبحانه را حذف کنید تا متوجه شوید که همان چیز می تواند بر وزن شما تأثیر بگذارد، رونق به شما ثابت خواهد شد زیرا بعداً احساس گرسنگی خواهید کرد. از این رو، فرد بدون داشتن محدودیتی که ممکن است بعد از صرف صبحانه بخورد، به خوردن می‌رود. این همچنین می تواند منجر به پرخوری و در نتیجه افزایش وزن شود. افزایش گرسنگی همچنین می تواند به چرخه متابولیک شما آسیب برساند، که در غیر این صورت ممکن است به طور طبیعی کار کند. اگر برای صبحانه بروید، بعد از ظهر خیلی احساس گرسنگی نخواهید کرد و بنابراین مصرف غذای شما به طور کلی محدود خواهد شد. بنابراین، نخوردن صبحانه به کاهش وزن کمک نمی کند.
  • میل بیشتر به غذاهای شیرین: وقتی گرسنه هستید، هوس خوردن غذاهای شیرین، غذاهای فرآوری شده، غذاهای شیرین و چیزهایی که ممکن است بر وزن شما تأثیر منفی بگذارد را احساس می کنید. و سپس به جای فایده حذف صبحانه، می توانید همان را افزایش دهید. شیرینی ها نسبت به غذاهای معمولی کالری بیشتری دارند، بنابراین مقدار کالری که می خورید به طور طبیعی افزایش می یابد. در طی یک دوره، اگر همین عادت را ادامه دهید، ممکن است وزن خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. در واقع، وقتی صبحانه را حذف می کنید، مقاومت در برابر مواد شیرین نیز سخت می شود. در نهایت نمی توانید از حذف صبحانه سودی ببرید.
  • کاهش سرعت متابولیسم: با مواد غذایی حاوی کالری بیشتر و مقادیر بیشتر، میزان متابولیسم کاهش می یابد. و البته، هر مزیتی که ممکن است از روتین‌هایی مانند پیاده‌روی یا انجام فعالیت‌های دیگر دریافت کنید، برای بدن در دسترس نخواهد بود و این منجر به کاهش متابولیسم می‌شود. به عبارت ساده، اگر به جای آن صبحانه را از دست ندهید، می توانید به روشی بهتر وزن کم کنید.
  • خوردن با شکم پر: روزی که صبحانه را حذف می کنید، متوجه می شوید که بیشتر از همیشه احساس گرسنگی می کنید. این باعث می‌شود که هر غذایی که دریافت می‌کنید بدون نگرانی در مورد کالری دریافتی‌تان بخورید. این می تواند منجر به خوردن غذای پر روی شکم و در نتیجه افزایش وزن شود. اگرچه نخوردن صبحانه به هیچ وجه به کاهش وزن کمک نمی کند، اما مطمئناً می تواند منجر به افزایش وزن شما شود. از این رو، حذف صبحانه برای کسانی که سالم هستند و اضافه وزن دارند، هرگز ایده خوبی نیست.
  • مصالحه کیفیت: وقتی صبحانه را حذف می کنید، ممکن است آنقدر احساس گرسنگی کنید که به کیفیت غذا هم اهمیتی ندهید. این می تواند از طرق مختلف بر سلامت شما تأثیر بگذارد، از جمله رسوب چربی اضافی و افزایش وزن با سرعت متابولیسم کندتر.

کنترل وزن کار آسانی نیست زیرا فرد باید به خوبی برای آن برنامه ریزی کند و به دنبال پشتیبانی متخصصی باشد که بتواند او را با برنامه درست راهنمایی کند. کاهش وزن ممکن است کمی طول بکشد، اما فرد باید به برنامه غذایی پایبند باشد و آن را با حوصله دنبال کند. این می تواند به او کمک کند چرخه بدن خود را اصلاح کند، سرعت متابولیسم خود را با سلامتی بهتر افزایش دهد و چربی اضافی را از دست بدهد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/
رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر