از افشای ملک مجهول تا اعلام بدهی شهرداری تهران به بانک ها


به گزارش ایسنا، ابوالفضل فلاح صبح امروز در نشست خبری که به منظور تشریح عملکرد معاونت مالی در دوران مسئولیت وی برگزار شد، اظهار کرد: ساختار مالی شهرداری با اجرای قانون واحد خزانه اصلاح شده است. زیرا از سال 2018 قانون ایجاد خزانه واحد باید اجرا می شد. اما در این راستا مقاومت های زیادی صورت گرفت، به محض ورود به شهرداری اقداماتی را برای انجام این امر انجام دادیم به گونه ای که تمام حساب های درآمدی شهرداری به یک خزانه و همه نهادها و سازمان ها متصل شد. مجبور شدند درآمد خود را به خزانه سرازیر کنند، که باعث افزایش شفافیت و کنترل بر درآمد شد.

وی با بیان اینکه از اسفند سال گذشته در تمامی شرکت ها، سازمان ها و حوزه ستادی شهرداری حقوق و دستمزد متمرکز را اجرا کرده ایم، تصریح کرد: نکته قابل توجه این بود که در اسفندماه سال گذشته نسبت به قبل از آن در بهمن ماه دستمزد را به صورت واحد پرداخت کردیم. بیش از 300 میلیارد تومان صرفه جویی کرد و این نشان می داد که گاهی منابع دریافتی سازمان ها یا شرکت ها برای پرداخت حقوق استفاده نمی شد.

معاون شهردار تهران گفت: در سال‌های اخیر که شرکت‌ها یا سازمان‌ها نسبت به پرداخت دستمزد اقدام کرده‌اند، شاهد بوده‌ایم که کسورات قانونی خود از قبیل حق بیمه و مالیات را پرداخت نکرده‌اند و همین مشکل باعث انباشته شدن حقوق و دستمزد شده است. بدهی تامین اجتماعی و توسط سازمان مالیاتی پرداخت یک واحد دستمزد قبلاً کسوراتی را پرداخت و از انباشت آن جلوگیری کردیم.

شهرداری تهران واحد متمرکزی برای پرداخت و وصول بدهی ها نداشت.

وی به راه اندازی واحد تسویه بدهی توافقی اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران واحد تسویه و وصول بدهی متمرکز نداشت و به همین دلیل زمانی که در معاونت مالی مستقر شدیم چندین هفته طول کشید. از میزان دقیق بدهی ها و مطالبات ما مطلع شوید. اما اکنون این سامانه یکپارچه و منظم ایجاد شده و در قالب این برنامه مطالبات ما از دولت به مبلغ 7100 میلیارد تومان ثبت شده است که حدود 20 هزار میلیارد تومان آن مربوط به اسناد و مدارک درآمدهای شهرستان و مطالبات سایر نهادها است که در حال حاضر در حال ثبت و رفع نیازهای دقیق است که امیدواریم با کمک دولت جمع آوری شود. اگر چه بیشتر نیازمندی های سال های گذشته قبلا تسویه شده است. به عنوان مثال در سال 1388 سازمان تامین اجتماعی مدعی شد بیش از 4000 میلیارد تومان از شهرداری طلب دارد و زمانی که ما به قدرت رسیدیم این رقم به بیش از 6000 میلیارد تومان رسید اما پس از بررسی های دقیق و تشکیل پرونده این رقم به دست آمد. به 1000 میلیارد تومان رسید.

معاون شهردار تهران با اشاره به اهمیت و ضرورت ثبت ملک گفت: زمانی که کار را شروع کردیم ۱۲ هزار و ۲۰۰ ملک توسط شهرداری تهران ثبت شده بود که اکنون این تعداد به ۲۰ هزار ملک رسیده است و این پشتوانه خوبی برای املاک است. . پروژه های ساختمانی.

وی با بیان اینکه در حال بررسی پیوند فروش ملک به بورس کالا هستیم، گفت: هفته گذشته دو ملک ما وارد بورس کالا شد و در کمتر از یک ساعت فروخته شد و این در حالی است که در حال بررسی اجازه دادن به مودیان هستیم. در هفته های آتی هم بیایید.» بورس کالا و مودیان مالیاتی که نمی توانند نقداً پرداخت کنند می توانند ملک خود را در بورس کالا عرضه کنند و پیمانکاران شهرداری آن را خریداری می کنند.

فلاح افزود: در حال حاضر ملک سوم شهرداری در تابلوی پذیرش بورس اوراق بهادار، هشت ملک در انتظار معرفی نامه و 51 ملک دیگر نیز برای عرضه در بورس در دست بررسی است.

کل بدهی شهرداری تهران به بانک ها 60 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه مجموع بدهی ما به بانک ها 60 هزار میلیارد تومان است، گفت: از ابتدای امسال هزار و 600 میلیارد صومی از بدهی خود را به بانک ها اقساط پرداخت کرده ایم و از سال گذشته با پرداخت اقساطی این بدهی را پرداخت نکرده ایم. اجازه رشد بدهی را به موقع بدهد و قصد دارد با عرضه ملکی در هفته های آتی چهار تا پنج میلیارد تومان بدهی به سیستم بانکی بپردازد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه مشارکت معاونت مالی در اجرای بودجه 50 میلیاردی شهرداری بالغ بر 16 میلیارد تومان بوده است، ادامه داد: در 6 ماهه اول سال باید 8 هزار میلیارد تومان دریافت می کردیم. of income, which, fortunately, reached 11,000,000,000,000 00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000_.___) has been a significant growth in this area and is expected to accelerate in the second half of the year.

وی با بیان اینکه در حوزه سرمایه گذاری در تهران 48 پروژه مشارکتی در حوزه سرمایه گذاری دریافت کرده ایم که تقریبا همه آنها دچار مشکل بوده اند، گفت: آسیب شناسی دقیقی در این زمینه انجام شده است. به این ترتیب هفته گذشته یکی از پروژه های مشترک حل و فصل شد و حدود 6 میلیارد تومان اعتبار در اختیار شهرداری قرار گرفت.

قسمت اول ضایعات در بورس کالا به فروش می رسد

فلاح در خصوص خرید کالاها و تجهیزات شهرداری از بورس گفت: در حال بررسی خرید کالاهای شهرداری از قبیل مصالح، یراق آلات و … هستیم که این کار انجام شده و این در حالی است که فرآیندها در حال تعدیل و پالایش است و همچنین در نظر داریم ضایعات را در شهرداری تهران که قبلا در بورس کالا به حراج گذاشته شده بود بفروشیم و هفته آینده اولین قسمت از ضایعات در بورس به فروش می رسد.

وی با اشاره به برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری در تهران گفت: از این همایش تاکنون 9 تفاهم نامه با شرکت های مختلف منعقد شده و 51 شرکت برای سرمایه گذاری در پروژه های شهرداری اعلام آمادگی کرده اند.

امسال حتی یک ریال از مطالبات شهرداری وصول نشد.

معاون مالی شهرداری تهران درباره وصول مطالبات شهرداری از دولت گفت: امسال حتی یک ریال از مطالبات شهرداری وصول نشده است و امیدواریم در قالب اسناد خزانه املاک یا تهاتر این اتفاق بیفتد.

وی در خصوص بدهی شهرداری به بانک ها گفت: در نظر داریم تا سقف 10 هزار میلیارد تومان بدهی خود به بانک شهر را پرداخت کنیم و در این راستا املاک تجاری قابل توجهی واگذار می شود، رایزنی هایی با بانک ملی انجام شد. و بانک توسعه تعاون.

فلاح در پاسخ به این سوال که آیا از سازمان یا رهبری مبنی بر صرفه جویی 300 میلیارد تومانی در حقوق شکایت کرده اید؟ وی گفت: اداره کل مجامع و حسابرسی برای نظارت های پس از خرج فعال شده است و سال های گذشته را حسابرسی می کنیم و اگر پول و بودجه از مسیر اصلی خود خارج شود، چشم پوشی نمی کنیم.

وی در خصوص شناسایی املاک شهرداری به ایسنا گفت: شهرداری ستاد ساماندهی املاک را تشکیل داده و این ستاد را در مناطق تشکیل داده ایم که یکی از وظایف آنها شناسایی املاک شهرداری و ثبت آنهاست. و اتفاقاً به دنبال سکونتگاه های اشغالی هستیم تا آنها را از دست دیگران خارج کنیم، به طوری که دو ملکی که هفته گذشته در بورس کالا عرضه شد، خانه سازمان هایی بود که در دست سایرین بوده است. مردم برای چندین سال

25 شی شهرداری را بیرون آوردیم و بردیم

معاون شهردار تهران با بیان اینکه 25 ملک را تصرف و تصرف کرده ایم، گفت: بحث خلع ید از 29 ملک دیگر در دستور کار است و جالب است بدانید که این افراد اساسا چیزی نداشتند. با شهرداری کار کند و سال ها این خانه ها را اشغال کرده و حتی اجاره را هم نداده است، البته فشارهایی هم به دوستانمان وارد شد و مردم مانع از برگرداندن آن شدند، اما ما در این زمینه تحمل نداریم.

نمی دانم دلیل صدور قبض کرایه در پایان سال چیست

وی در خصوص صدور برگه عوارض اعلام کرد که از دلایل صدور برگه عوارض در پایان سال اطلاعی نداشتم و گفت: قرار بود در شهریورماه اقدام به صدور برگه عوارض کنیم اما زیرساخت ها آماده نبود و امیدواریم که این اتفاق در مهر خواهد افتاد و در سال های آینده در نظر داریم در خرداد ماه فیش صادر کنیم.

فلاح درباره مستندسازی ساختمان های شهرداری گفت: «هدف ما این است که املاک شهرداری سند یک صفحه ای داشته باشد. زیرا تا زمانی که سند یک برگی نداشته باشند امکان جعل و توقیف وجود دارد که در این راستا تا پایان شهریور سال گذشته 4400 شی شهرداری دارای سند تک برگی بوده اما طی 12 ماه گذشته 700 سند یک صفحه ای برای ساختمان های شهرداری دریافت شده است که البته به کندی مشکلات مربوط می شود اما امیدواریم در نیمه دوم سال این روند تسریع شود.

فلاح گفت: 2 میلیارد و 400 میلیارد تومان اوراق دولتی دریافت کردیم که 700 میلیارد تومان آن برای اتوبوس، یک میلیارد و 500 میلیارد تومان برای مترو و حدود 200 میلیارد تومان برای منطقه نفرآباد دریافت کردیم، اما در منطقه نافرآباد وام دریافت نکردیم. احساس راحتی.”