اسرار دستور غذا

غذاهای سالم و غنی از مواد مغذی نه تنها بدن شما را تغذیه می کنند و به رشد و تکثیر سلول ها کمک می کنند، بلکه به دفاع از بدن برای جلوگیری از حملات میکروب هایی که باعث سرماخوردگی می شوند نیز کمک می کنند. گوشت‌های کم‌چرب، غلات کامل، میوه‌ها، سبزیجات و غلات سبوس‌دار همگی در آماده‌سازی بدن شما برای انجام جنگ نقش دارند.

یکی دیگر از اجزای مهم سیستم دفاعی ضد سرماخوردگی آب است. هنگامی که بدن شما کم آب می شود، در معرض خطر افزایش میکروب ها قرار می گیرد و رها نمی شود. بنابراین مطمئن شوید که مقدار زیادی آب و نوشیدنی های بدون کافئین بنوشید تا به بدن شما کمک کند هیدراته و آماده بماند.

فقط یک فنجان ماست در روز ممکن است برای حفظ سلامت دستگاه گوارش مفید باشد، که می تواند به جلوگیری از سرماخوردگی کمک کند. این باید ماست با فرهنگ های زنده باشد، زیرا این عنصر کلیدی است که به آماده نگه داشتن مسیر GI برای سر و صدا کردن کمک می کند. و یک امتیاز اضافی برای خوردن ماست – مطالعات اخیر نشان می دهد که مصرف منظم لبنیات به کاهش وزن یا حفظ وزن سالم کمک می کند.

سیر حاوی آلیسین است، آنتی بیوتیکی که در برخی تحقیقات نشان داده شده است که از عوارض سرماخوردگی جلوگیری می کند. سیر را می‌توان به بسیاری از غذاهای مورد علاقه‌تان اضافه کرد تا طعم آن‌ها را طعم‌دار کند و به شما کمک کند تا با میکروب‌های سرماخوردگی مبارزه کنید.

گفته می شود یک سیب در روز پزشک را دور نگه می دارد. خب، پرتقال هم همینطور. یک پرتقال در روز مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C شما را تامین می کند. پرتقال همچنین سرشار از فلاونوئیدها است که به بازسازی سلول های بدن و سالم ماندن و قوی ماندن کمک می کند. فلفل دلمه ای سبز بهترین منبع ویتامین C خانواده سبزیجات است. آنها را به سالاد اضافه کنید یا به سادگی یکی را برش بزنید و خام بخورید. فلاونوئیدها نیز در فلفل یافت می شوند. حتی ممکن است بخواهید یک دیپ فلفل سبز چاشنی شده با سیر تهیه کنید تا اثر ضد میکروبی بیشتری داشته باشد.

گوشت چرخ کرده بدون چربی، به خصوص زمانی که با کمی سیر تهیه شود، می تواند سلامت سلول ها را حفظ کرده و با بیماری مبارزه کند. منبع خوبی از پروتئین، سلنیوم و روی است و وقتی با کمی گوجه فرنگی خورده شود، در فصل سرد یک دفاع عالی است.

شیوع آنفولانزا مسئول میلیون‌ها ساعت از دست دادن هر سال در محل کار و خانه است، نه اینکه به بسیاری از روزهای تلخ تلاش برای بهبودی اشاره کنیم. اگر به این فکر می کنید که چه کاری می توانید انجام دهید تا به طور طبیعی ایمنی خود را تقویت کنید و دفاع بدن خود را آماده کنید، غذاهایی را که می خورید مطالعه کنید، به وعده های غذایی خانواده خود نگاه کنید و تغییرات لازم را ایجاد کنید تا مطمئن شوید که همه افراد از رژیم غذایی متعادل و فراوان استفاده می کنند. در میوه‌ها و سبزیجات با مواد مغذی، پروتئین‌های کم‌چرب و کربوهیدرات‌های پیچیده.

توت سیاه حتی از پرتقال غنی تر از ویتامین C است و تقریباً سه برابر مقدار توصیه شده روزانه برای بزرگسالان است. ضروری است که مقدار زیادی ویتامین C دریافت کنید زیرا به پیشگیری از عفونت ها کمک می کند و به حفظ سلامت سیستم ایمنی کمک می کند.

گوشت خوک دارای سطوح بالایی از روی و سلنیوم است که هر دو به تقویت سیستم ایمنی شما کمک می کنند. همچنین یکی از بهترین منابع ویتامین B است و حاوی چربی کل کمی بیشتر از گوشت گاو است. بنابراین مطمئن شوید که غذاهای گوشت خوک زیادی را در برنامه ریزی منوی خود بگنجانید.

صبحانه خود را با یک لیوان آب گریپ فروت به جای آب پرتقال برای نوشیدنی غنی از ویتامین C که هم شیرین و هم ترش است، مخلوط کنید. با این حال، اگر از داروهای خاصی برای فشار خون، ایدز، اضطراب یا تب یونجه استفاده می کنید، باید با پزشک خود مشورت کنید، زیرا مخلوط کردن آب گریپ فروت با برخی داروها می تواند منجر به سمیت خطرناکی شود.

کلم بروکسل یک منبع گیاهی عالی از ویتامین C است، فیبر بالایی دارد و همچنین حاوی مقدار زیادی فولات است. آنها گلوکوزینولات های ضد سرطان را بهبود می بخشند که خواص مهمی در مبارزه با سرطان دارند. آنها یک افزودنی عالی در خورش هستند تا مقدار زیادی مواد مغذی ضد فلفل را فراهم کنند.

ماستی که شامل کشت‌های زنده است تأثیر مثبتی بر دستگاه گوارش شما دارد و در نتیجه به بدن کمک می‌کند تا میکروب‌ها را سریع‌تر و مؤثرتر از بدن پاک کند و با آنفولانزا مبارزه کند. شما می خواهید ماست شما حاوی L. acidophilus کشت فعال باشد که در مبارزه با عفونت های قارچی نیز مفید است.

سیب زمینی یکی از مقرون به صرفه ترین منابع ویتامین C است و با سطوح بالای پتاسیم و فیبر خود به خوبی مکمل هر نوع خوراکی است. پوست حاوی بیشترین فیبر و گوشت درست زیر پوست حاوی بیشترین ویتامین C است. سیب زمینی تازه بهترین منبع ویتامین C است. مراقب نحوه تهیه آن باشید، زیرا خیساندن آنها در آب میکروب آنها را از بین می برد. از بین بردن ویتامین C

پاستا گندم کامل همچنین سرشار از نیاسین، فیبر و آهن است. کربوهیدرات های پیچیده آن بخشی ضروری از یک رژیم غذایی سالم است که سیستم ایمنی شما را قوی نگه می دارد. به‌راحتی دستور پخت ماکارونی سنتی را با انواع گندم کامل جایگزین کنید تا در غذاهای ماکارونی مورد علاقه‌تان یک ترکیب خوشمزه و مغذی ایجاد کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر