اگر می خواهید کافئین را ترک کنید ، 8 جایگزین سالم قهوه


به سختی می توان چنین فنجان قهوه ای را کنار گذاشت. چه عطر غنی از آجیل باشد ، چه انرژی ، چه یک مراسم جرعه جرعه ، دلایل زیادی برای دوست داشتن قهوه وجود دارد.

اما گاهی اوقات قطع رابطه با یک چیز مورد علاقه عالی است – و قهوه نیز از این قاعده مستثنی نیست. ممکن است متوجه شده باشید که کافئین مانع از خوابیدن شب می شود ، پس از آن احساس عصبی بیش از حد می کنید یا دچار بیماری هستید که باید مصرف قهوه را محدود کنید. اگر در فنجان روزانه (یا دو) خود تجدید نظر کرده اید ، یافتن جایگزینی برای قهوه می تواند انتقال را آسان تر کند.

برای خواندن برخی از جایگزین های مفید قهوه که هنوز انرژی ، عطر یا مراسم مورد علاقه شما را تامین می کند ، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

فواید و مضرات قهوه

فواید قهوه

یکی از بزرگترین مزایای نوشیدن قهوه ، کاهش فوری انرژی آن است. این به دلیل یک محرک معروف به کافئین است.

با توجه به مرور تحقیقات ، کافئین می تواند به شما کمک کند تا شفاف تر فکر کنید و خلق و خو و هوشیاری خود را 37.5-450 میلی گرم (میلی گرم) در روز افزایش دهید. وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) تخمین می زند که یک فنجان قهوه سیاه دم کرده تقریباً حاوی 96 میلی گرم کافئین است.

بر اساس بررسی مطالعه ، قهوه همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ملانوئیدین (رنگدانه های قهوه ای) و فنیل آلانین ها است. آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر اثرات مخرب رادیکال های آزاد محافظت می کنند. کارشناسان رادیکال های آزاد را عامل اصلی پیری زودرس و بیماری های مختلف از جمله سرطان و بیماری های قلبی می دانند. در معاینه ، بدن شما می تواند رادیکال های آزاد را به دلیل استرس ، داروهای خاص ، دود سیگار و آلودگی هوا جمع کند.

اما با وجود اینکه قهوه خوب می تواند مفید باشد ، اما نوشیدن زیاد نیز وجود دارد.

عوارض جانبی قهوه

استیسی سیمون ، MS ، RDN ، متخصص تغذیه در نیویورک می گوید: “کافئین می تواند اضطراب را بدتر کند ، لرزش ایجاد کند و کیفیت و کمیت خواب را کاهش دهد.” او می گوید بسیاری از مردم معتقدند که قهوه خود باعث مشکلات گوارشی مانند ناراحتی های گوارشی ، تهوع و رفلاکس می شود. در برخی موارد حتی قهوه می تواند باعث نفخ شود.

فواید ترک قهوه

زنی که قهوه سرد می نوشد

از آنجا که کافئین یک محرک است ، می توانید به قهوه اعتیاد پیدا کنید. اگر هر روز برای افزایش سطح انرژی خود به قهوه تکیه می کنید ، ممکن است عوارض جانبی ناخوشایندی را تجربه کنید که نمی توانید وضعیت را برطرف کنید. این را به عنوان نشانه ای بدانید که ممکن است زمان قطع رابطه باشد (یا حداقل در اعتیاد خود تجدید نظر کنید). سیمون می گوید: “سردرد بعدازظهر که در صورت عدم خوردن فنجان دوم به شما ضربه می زند ، می تواند انگیزه ای برای کاهش مصرف کافئین شما باشد.”

مراقب این عوارض جانبی دیگر قهوه باشید:

  • اختلالات خواب
  • لرزش
  • سفرهای مکرر به دستشویی
  • ضربان قلب تسریع می شود
  • لرزش ماهیچه
  • مشکلات GI
  • تحریک پذیری

اگر نگران هر یک از این عوارض جانبی هستید ، عادت قهوه خود را مرور کنید.

در صورت بارداری می توانید قهوه را ترک کرده یا جایگزینی برای قهوه بیابید. کالج متخصصان زنان و زایمان آمریکا توصیه می کند که زنان باردار مصرف کافئین خود را به کمتر از 200 میلی گرم در روز محدود کنند. با پزشک خود مشورت کنید تا مشخص شود چه چیزی برای شما مناسب است.

چگونه کافئین را کنار بگذارید یا خود را از قهوه نجات دهید

اگر برای نوشیدن قهوه آماده هستید ، با محاسبه میزان مصرف روزانه قهوه خود شروع کنید. این به شما این ایده را می دهد که کجا و چه زمانی هزینه ها را کاهش دهید.

به عنوان مثال ، اگر معمولاً اول صبح یک لیوان بزرگ قهوه می نوشید ، سعی کنید به یک لیوان کوچکتر بروید. یا اندازه نوشیدنی بعدی را برای دم نوش خود در کافی شاپ سفارش دهید. اگر معمولاً چای سرد می نوشید ، که معمولاً بیشتر از قهوه قطره ای کافئین دارد ، سعی کنید در ابتدا آن را با یخ اضافی سفارش دهید. کلینیک مایو توصیه می کند که دوره را به تدریج کوتاه کنید تا بدن شما بتواند بدون کاهش اثرات بیش از حد ترک ، به کاهش سطح کافئین عادت کند.

با این حال ، عوارض جانبی مانند سردرد و تحریک پذیری ممکن است ، بنابراین به آمادگی آن کمک می کند. “مقابله کنید [the side effects] نوشیدن مقدار زیادی آب و تلاش برای به دست آوردن انرژی طبیعی ، مانند ورزش و زمان در معرض نور خورشید ، می گوید. “

گنجاندن جایگزین های قهوه (مانند موارد زیر) در برنامه روزانه شما یکی دیگر از راه های عالی برای ترک عادت است.

7 جایگزین مفید قهوه که ارزش امتحان کردن را دارند

1. چای ماتچا

لاته کبریت

اگر می خواهید مراسم نوشیدن یک نوشیدنی گرم در صبح انجام شود ، Matcha را امتحان کنید. سیمون می گوید: این یک نوع چای سبز پودر شده با محتوای بالای آنتی اکسیدان است که می تواند التهاب را کاهش دهد. می توانید پودر را در آب داغ مخلوط کنید تا چای با رایحه زمین تهیه شود ، یا شیر یا شیر جایگزین برای ایجاد لاته سبز روشن اضافه کنید.

علاوه بر این ، وزوز ناشی از کبریت باعث می شود بدون لرزش هایی که معمولاً از قهوه احساس می کنید ، هوشیار باشید. سیمون توضیح می دهد: “Matcha حاوی یک آمینو اسید به نام L-theanine است که به شما انرژی آرام تری می دهد و بدون وقفه ادامه می یابد.” (این یکی از دلایلی است که شما l-theanine را در HUM’s Calm Sweet Calm پیدا می کنید.)

به یاد داشته باشید که کبریت حاوی کافئین است ، اگرچه مقدار آن بسیار کمتر از قهوه است.

2. آب میوه و سبزیجات تازه و اسموتی

مخلوط کردن یا استخراج میوه ها و سبزیجات تازه در آب میوه یا نوارها یک راه عالی برای دریافت مقدار کافی ویتامین ها و مواد معدنی در یک وعده است. ربکا والدز ، متخصص تغذیه ، می گوید: “میوه های تازه مانند انواع توت ها ، موز و پرتقال ، و همچنین برگ های سبز مانند کلم و اسفناج ، سرشار از ویتامین هایی هستند که به بدن شما کمک می کند غذا را به سوخت تبدیل کند ، که به نام انرژی نیز شناخته می شود.” پزشکی ، RDN او می گوید: “میوه همچنین حاوی گلوکز است که بهترین منبع سوخت در مغز شما است.”

اگر آب میوه گیری یا مخلوط کن دارید ، با ترکیب طعم های مختلف بازی کنید تا آنچه را که دوست دارید پیدا کنید. (ما عاشق این اسموتی ویتامین C یا اسموتی نارگیل هستیم که پوست را مرطوب می کند.)

3. قهوه کاسنی

اگر نمی توانید از طعم قهوه جدا شوید ، قهوه کاسنی برای شما مناسب است. سیمون می گوید: “این نوشیدنی که از ریشه کاسنی تهیه شده است ظاهری ، مزه و بویی شبیه به قهوه دارد ، اما بدون کافئین و اسیدیته ای که دانه های قهوه برای لیوان به ارمغان می آورد.”

ریشه کاسنی حاوی اینولین است ، یک پروبیوتیک که می تواند سلامت روده را افزایش داده و التهاب را کاهش دهد. همچنین می تواند کنترل قند خون را بهبود بخشد: یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که اینولین کاسنی به کنترل سطح قند خون در موش های صحرایی مبتلا به دیابت نوع 2 پس از هشت هفته کمک می کند. سیمون می گوید ، با این حال ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

در برخی از کافی شاپ ها قهوه کاسنی پیدا می کنید ، یا می توانید یک بسته غلیظ بخرید و آن را در خانه دم کنید. قهوه کاسنی اغلب با قهوه معمولی 50/50 مخلوط می شود ، و این راهی عالی برای نصف کردن مصرف کافئین است. اما اگر می خواهید قهوه معمولی را خراب کنید ، قبل از سفارش برچسب یا منو را بررسی کنید.

سایمون می گوید زنانی که باردار یا شیرده هستند باید از کاسنی به طور کلی اجتناب کنند.

4. سرکه سیب

سرکه سیب روی یک قاشق

کورتنی دی آنجلو ، MS ، RDN ، متخصص تغذیه در Fit Healthy Momma ، می گوید: “کمی اشتباه است ، اما صبور باشید.” طبق یک بررسی در سال 2014 ، سرکه سیب (ACV) با تخمیر قند از سیب به منظور ایجاد ترکیبی به نام استیک اسید تولید می شود.

اسید استیک یکی از مزایای زیادی است که با ACV همراه است. D’Angelo می گوید: “این کار به شما انرژی بیشتری در طول روز می دهد ، به تنظیم قند خون کمک می کند ، انرژی شما را حفظ می کند و از خستگی جلوگیری می کند.”

ACV می تواند برای دندان های شما مضر باشد ، بنابراین مستقیماً آن را نخورید. در عوض ، کلینیک کلیولند توصیه می کند مقدار کمی (حداکثر 1-2 قاشق غذاخوری) را در یک لیوان آب گرم رقیق کنید.

5. چای چای

چای یک نوشیدنی شیرین و تند است که از هند می آید. از ترکیب چای سیاه با گیاهان معطر و ادویه جات مانند دارچین ، میخک و فلفل سیاه تهیه می شود.

سیمون می گوید: “اگرچه این نوشیدنی حاوی کافئین نیز هست ، اما بسیاری از مارک های چای نسبت به یک فنجان قهوه صبحگاهی حاوی کافئین کمتری هستند.” “به طور متوسط ​​یک فنجان چای شما حدود 25 میلی گرم کافئین دارد ، در مقایسه با یک فنجان قهوه ، که می تواند بیش از 75 میلی گرم باشد.” این باعث می شود که چای یک راه عالی برای کاهش مصرف روزانه کافئین در عین استفاده از برخی خواص مفید آن باشد.

آن را با آب گرم و کمی شیرین کننده (اختیاری) تهیه کنید ، یا چای لاته کف دار را امتحان کنید.

6. آب گرم با لیمو

زن در حال تهیه آب لیمو

سیمون می گوید: “در حالی که مطمئناً به شما آنقدر کافئین نمی دهد که از صبح بخورید ، اما آب لیمو داغ به نوشیدنی محبوب برای شروع روز تبدیل شده است.”

فقط با فشردن کمی مرکبات ، یک فنجان آب گرم تمیز طعم تازه ای پیدا می کند و به شما کمک می کند تا بعد از یک خواب طولانی مرطوب شوید. سیمون می گوید علاوه بر این ، لیمو منبع عالی آنتی اکسیدان ویتامین C است.

شما همچنین می توانید آن را سرد بنوشید ، اگرچه سیمون توصیه می کند آب را گرم کنید. او توضیح می دهد: “این یک جایگزین خوب و آرام بخش برای یک فنجان قهوه صبحگاهی است.”

7. کامبوچا

کامبوچا یک نوشیدنی محبوب تخمیر چای است. مری ویرز ، MS ، RDN ، مشاور تغذیه در Mom Loves Best می گوید: “روشنایی یک نوشیدنی ترش و میوه ای معمولاً در وسط روز در بیشتر روزهای هفته به من انرژی می دهد.”

او می گوید که کامبوچا حاوی ویتامین های گروه B است که برای آزادسازی انرژی بدن ضروری هستند. ملیسا میتری ، MS ، RDN ، متخصص تغذیه ثبت شده Wellness Verge می گوید ، همچنین منبع غنی از آنتی اکسیدان ها و پروبیوتیک ها (باکتری های تقویت کننده سلامتی مورد نیاز برای یک روده متعادل) است. او می گوید این مواد مغذی می توانند به هضم غذا کمک کرده و انرژی لازم را بدون اختلالات ناشی از کافئین ایجاد کنند.

هنگام خرید کامبوچا ، میتری توصیه می کند که گونه هایی با کمتر از 5 گرم شکر در هر وعده را انتخاب کنید. یا سعی کنید خودتان این کار را انجام دهید.

8. اضافات

مکمل انرژی

اگر به انرژی که معمولاً از کافئین موجود در قهوه دریافت می کنید نیاز دارید ، می توانید ویتامین ها و مکمل های خاصی را برای دریافت انرژی امتحان کنید. Uber Energy HUM به طور خاص برای کمک به انرژی طبیعی از طریق حمایت آدرنال طراحی شده است. این شامل مخلوطی از پنج سازگار مختلف است که به کاهش خستگی و ویتامین B برای متابولیسم انرژی کمک می کند. (به طور جدی ، از دوزهای بالینی موثر گیاهان قدرتمند پر شده است!) از جمله ترکیبات برجسته می توان به eleuthero اشاره کرد که خستگی متوسط ​​جسمی و روحی را کاهش می دهد و L-tyrosine ، یک آمینو اسید است که می تواند با کمک به کاهش اثرات حاد استرس و خستگی کمک کند. حفظ انتقال دهنده های عصبی خالی از استرس..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *