این 10 عادت را ترک کنید تا بهتر بخوابید!


فرادید نوشت: خواب خوب می تواند بهره وری، شادی، تصمیم گیری درست و ایجاد ایده های جدید را افزایش دهد. برعکس، مطالعات ارتباط مستقیمی بین کمبود خواب و عملکرد ضعیف در محل کار نشان می دهد. مشکلات زیر می توانند خواب شما را خراب کنند:

عدم ادامه تمرینات ورزشی
تحقیقات نشان داده است که ورزش صبح و عصر می تواند کیفیت خواب شبانه شما را بهبود بخشد. طبق این مطالعات، ورزش حدود 45 دقیقه به خواب شبانه اضافه می کند.

آخر شب غذا خوردن
اگر یک وعده غذایی بزرگ بخوریم و بلافاصله بخوابیم، خواب ما به اندازه کافی ترمیم کننده نخواهد بود، زیرا دستگاه گوارش مشغول هضم غذا است نه استراحت برای روز بعد. غذا خوردن در طول روز به کاهش رفلاکس اسید معده که یکی از دلایل اصلی بد خوابی است کمک می کند.

قبل از خواب استراحت نکنید
هنگامی که استرس در طول روز افزایش می یابد، خوابیدن در شب تقریبا غیرممکن می شود. زیرا آرام کردن مغز دشوار می شود. بدون صرف زمان کمی قبل از خواب برای آرام کردن ذهن و دور کردن ذهن از کار، تقریباً غیرممکن است که بخوابید زیرا هنوز به نگرانی ها فکر می کنید. یک راه این است که هر کاری را که باید روز بعد انجام دهید یادداشت کنید.

کار با گوشی هوشمند در رختخواب
صفحه نمایش LED گوشی های هوشمند چیزی به نام نور آبی را ساطع می کنند که مطالعات نشان داده است می تواند به بینایی آسیب برساند و تولید ملاتونین را کاهش دهد. ملاتونین هورمونی است که چرخه خواب را تنظیم می کند.

در رختخواب کار کنید
نور لپ تاپ از ترشح ملاتونین نیز جلوگیری می کند. کار کردن در رختخواب به این معنی است که قبل از خواب به خودتان زمان کافی برای استراحت نمی دهید. علاوه بر این، کار در رختخواب نشان می دهد که اتاق مکانی برای کار است، نه خواب. هر چه بیشتر در رختخواب کار کنید، ذهن شما متمرکزتر و هوشیارتر خواهد بود.

عصر یا شب قهوه بنوشید
وقتی سطح انرژی شما در محل کار پایین است، نوشیدن یک فنجان قهوه دیگر وسوسه انگیز است، اما ممکن است بعداً خسته تر شوید. اثر کافئین پس از شش ساعت از بین می رود، که می تواند خواب را به طور جدی مختل کند.

در نور بخوابید
به هیچ عنوان نباید در اتاق خواب نور وجود داشته باشد. خواه نور فانوس کنار جاده ای باشد که از پرده وارد اتاق می شود، یا قدرت چشمک زن تلویزیون و تلفن. همه این آتش سوزی ها خواب ترمیم کننده و عمیق را مختل می کنند.

در آخر هفته بیشتر بخوابید
برای اکثر مردم، معمولاً بین میزان خوابی که در طول هفته و آخر هفته می‌خوابید تفاوت زیادی وجود دارد، اما اگر در آخر هفته‌ها بیشتر بخوابید، ساعت بدن شما روی چرخه خواب جدیدی تنظیم می‌شود و این چرخه تغییر می‌کند. دوباره روز بعد روزهای هفته بهترین راه برای بهتر خوابیدن این است که هر روز هفته برنامه یکسانی داشته باشید.

اختلاف نظر
برنامه خواب منظم از جهات دیگر نیز مفید است. استرس روز کاری ذهن را از استراحت می گیرد. شما باید این را درک کنید و برای خواب برنامه ریزی کنید. یک دوش آب گرم قبل از خواب استرس روز را از بین می برد.

نادیده گرفتن احساسی که نسبت به کارتان دارید
فرسودگی شغلی اغلب با احساس خستگی همراه است. یکی از نشانه های فرسودگی عاطفی، کم خوابی است. افرادی که استرس زیادی در محل کار دارند، در خواب نیز نگران مسائل کاری هستند. اگر علائم فرسودگی ناشی از کار خود را نادیده بگیرید، هزینه آن را با خواب ارزشمند خود خواهید پرداخت.