باورهای اشتباه آنوشکا در مورد شکل و اندازه بدن


باورهای غلط در مورد شکل و اندازه بدن

افراد بسیار هوشیار و هوشیار بدترین دشمنان آنها هستند ، زیرا آنها همیشه در مورد خود چیزهای منفی می گویند. آنها از بدن خود خجالت می کشند و فکر می کنند تناسب اندام از ارزش و ارزش آنها نمی کاهد. چنین افرادی تصور می کنند که ارزش آنها بستگی به مقیاس راه رفتن یا آینه ای دارد که در آن نگاه می کنند. در حالی که ارزش آنها در آنچه برای آنها واقعی است یا آنچه انجام می دهند نهفته است.

آنها از نظر اندازه بدن و مقیاس پیش آگهی خود مشکل دارند و این بر روابط اجتماعی ، کار و تصمیمات روزانه آنها تأثیر می گذارد.

در جامعه ای که کاهش وزن مورد توجه و ارتقا قرار می گیرد ، جای تعجب نیست که نارضایتی از اندازه بدن در میان افرادی که اضافه وزن یا چاقی دارند رایج باشد.

تفاوت بین “ایده آل” و “واقعی” اغلب به عنوان اندازه بدن ، ظاهر فیزیکی و اجتناب از موقعیت ها و مکان های اجتماعی تعریف می شود.

قسمت هایی از بدن که بیشتر ناراضی هستند معمولاً در ناحیه کمر ، شکم ، ران و بینی قرار دارند. نارضایتی از اندازه و اندازه بدن معمولاً با عزت نفس پایین و حتی علائم افسردگی همراه است.

خوشبختانه سوء تفاهم درباره اندازه بدن برای اقلیت ها مشکل ساز است و معمولاً افرادی را شامل می شود که قصد دارند وزن زیادی از دست بدهند یا بدنی متناسب و استاندارد دارند.

نارضایتی شدید از شکل ، شکل و اندازه بدن یک عارضه بالینی به نام اختلال بدشکلی بدن (BDD) است که در درصد کمی از زنان چاق رخ می دهد.

افرادی که تصویری منفی از بدن خود دارند در برنامه های کاهش وزن موفق تر از کسانی هستند که دید مثبتی به بدن خود دارند. مطالعه بر روی دو گروه از افرادی که از فرم بدن خود ناراضی بودند و کسانی که از فرم بدن خود راضی بودند ، نشان داد که تنها 26 درصد از افرادی که از بدن خود ناراضی هستند ، موفق شدند BMI خود را دو واحد کاهش دهند. این مقدار در گروه مقابل 63 درصد بود.

برنامه های کاهش وزن که بر بهبود ظاهر بدن تمرکز می کنند معمولاً طولانی مدت نیستند. در حالی که برنامه های کاهش وزن که بر اصلاح رژیم غذایی و بهبود سلامت متمرکز است ، بیشتر دنبال می شود ، افرادی که آنها را دنبال می کنند تغییرات مثبتی در رفتار طولانی مدت نشان می دهند.

مشکلات اندازه و اندازه بدن می تواند بزرگترین مانع برای کاهش وزن و حفظ آن باشد. این به این دلیل است که نارضایتی از بدن در پایان برنامه کاهش وزن (در حالی که فرد در برنامه خود موفق بوده است) می تواند منجر به اقدامات بیش از حد و اشتباه در نتیجه افزایش وزن شود.

رژیم گیران سخت گیر بیشتر از اندازه و شکل بدن خود که با رژیم غذایی آنها سازگارتر است ، ناراضی هستند.

افرادی که رژیم غذایی دقیق دارند علائم نوسانات خلقی و نارضایتی از فرم بدن خود را دارند.

در مورد اندازه بدن خود واقع بین باشید.

برای برخی افراد اندازه گیری دور کمر و باسن و میزان کاهش وزن از آنچه برای یک زندگی سالم انجام می دهند مهمتر است. این می تواند به یک چرخه اشتباه و منفی تبدیل شود. تصویر اشتباه از بدن منجر به تصور اشتباه از خود ، عزت نفس پایین و احساس بی کفایتی می شود. عزت نفس پایین می تواند مانعی برای هر شیوه زندگی سالم باشد.

شکستن این چرخه می تواند با واقعی بودن اندازه بدن شروع شود.

بین “ظاهر ظاهری” (یعنی ظاهر یک شخص) و “درک فیزیکی” (نحوه فکر فرد در مورد بدن خود) تفاوت زیادی وجود دارد.

طبیعی است که هرکسی از جنبه های خاصی از بدن خود ناراضی باشد. اما اگر این نارضایتی با تصور فرد از خود و ارزشها و ارزشهای تعیین شده برای وی تداخل داشته باشد و تعامل اجتماعی او را مختل کند ، به درمان و مشاوره نیاز دارد.

در اینجا چند پیشنهاد در مورد نحوه ظاهر شدن یا گرفتن وقت ملاقات برای درمان آکنه وجود دارد ، مانند:

  • لیستی از چیزهای خوب زندگی یک فرد تهیه کنید که می تواند به آنها افتخار کند. زیرا اینها مقادیر واقعی هستند ، نه تصویر بدن یک فرد یا اعدادی که مقیاس ها نشان می دهند.
  • برای یک لحظه تصور کنید که شما به دنیای کارمی رانده شده ارل منتقل شده اید.
  • کنترل بدن خود را متوقف کنید. کنترل روزانه بدن مانند نگه داشتن پهلوها با انگشتان دست یا ایستادن مقابل آینه روی ران ، باسن و شکم را متوقف کنید. (این منجر به تصورات غلط در مورد بدن می شود).
  • از تمرکز روی یک نقطه تماس اجتناب کنید و به جای آن کل بدن را ریشه کن کنید.
  • پهلو و شکم را بین دو انگشت نگه ندارید یا اندازه نگیرید. زیرا این اقدام درست نیست و باعث تصور غلط بعدی می شود.
  • سعی کنید چشمان خود را روی بدن نگه دارید و آن را جلوی آینه بچرخانید.
  • خوب فکر کن. اظهارنظرهای انتقادی درباره ظاهر بدن مانند “من چاق هستم” یا “من زشت و وحشتناک به نظر می رسم” فقط درک منفی شما از بدن را ارتقا می بخشد. این مکالمات منفی را به مکالمات مثبت تبدیل کنید (این رفتار آگاهانه ایده ها را بر اساس دانش ، آگاهی و واقعیت بازسازی می کند). لیستی از کلمات مثبت درباره افکار و احساسات بدن تهیه کنید و از به کار بردن زبان منفی خودداری کنید. کلمات انتقادی اغلب گفته می شود. آنها قابل اعتمادتر می شوند و تأثیر آنها پایدار است. هنگام توصیف بدن خود ، از کلمات دیگر مانند بزرگ و بزرگ به جای کلمات منفی مانند چاق ، زشت و غیره استفاده کنید. بجای اینکه بگویید بدن من شبیه چربی است ، مثلاً بگویید وزن من 90 کیلوگرم است ، یا بگویید که همیشه لباس های تمیز و مرتب می پوشم و انتظار دارم لباس های شیک و شیک تری بپوشم.
  • مانند یک دوست محترم با خودتان با احترام رفتار کنید.
  • از بدن خود لذت ببرید و بیشتر. تعامل اجتماعی بیشتر ، اعتماد به نفس و اشتیاق ، خرید لباس جدید ، ایجاد روابط جدید از اهداف مهم افرادی است که از فرم بدن خود ناراضی هستند. تعیین هدف آگاهانه به شما کمک می کند احساس بهتری نسبت به بدن خود داشته باشید. به نکات مثبت و برجسته دیگر ظاهر خود مانند مدل مو ، آرایش جدید ، لباس زیبا و غیره توجه کنید.
  • به فعالیتها و وظایفی که قبلاً از آنها لذت می بردید فکر کنید و حالا دست بردارید و آنها را کنار بگذارید و دوباره انجام دهید.
  • مواردی را بنویسید که می تواند به شما کمک کند از بدن خود لذت بیشتری ببرید ، مانند ورزش ، رفتن به کلاس های یوگا ، گوش دادن به موسیقی آرامش بخش ، حمام گرم ، استفاده از عطر و غیره. این به احساس اندام خوب کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *