بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن در نوجوانان درمان کاهش وزن در نوجوانان _ I و رژیم


هر مرحله از رشد انسان یک فرایند شگفت انگیز و هیجان انگیز است و مردم در هر دوره از زندگی برای مراقبت از سلامتی و شادی به مراقبت ویژه ای نیاز دارند. نوجوانی احتمالاً یکی از حساس ترین دوران زندگی است ، زیرا در این مرحله یک نوجوان تغییرات جسمی زیادی را تجربه می کند ، این تغییرات ، زیرا ریشه های درخت سلامت آینده او را تقویت می کند ، قطعاً به مراقبت و رژیم غذایی خاصی نیاز دارد. سالم و متعادل.

بنابراین خجالتی نباشید و اگر نوزاد جدیدی در خانه دارید ، حتما رژیم غذایی متنوع و متعادل را در نظر بگیرید تا بتواند تمام انرژی و مواد مغذی مورد نیاز خود را از غذا و نوشیدنی گرفته تا رفتارها و خوردن غذا بدست آورد. عادت ها برای اینکه بدانید چگونه می توانید به بدن نوجوان خود اجازه دهید تا در سنین جوانی رشد کند ، مقاله زیر را حتما بخوانید.

امروزه به دلیل زندگی مدرن و صنعتی ، متأسفانه چاقی در بین کودکان و نوجوانان گسترش یافته است و بسیاری از خانواده ها نگران افزایش وزن نوجوانان خود هستند ، به ویژه در این دوره ، به دلیل مرحله رشد و بلوغ ، این امر به ویژه حساس است. به نظر می رسد که تنها کلید سلامت و جوانی جوانان فقط یک رژیم غذایی سالم و مغذی است. اگر می خواهید کودکان چاق و متناسب پرورش دهید ، این را تماشا کنید.

بهترین برنامه غذایی برای نوجوانان کاهش وزن چیست؟

خوب است بدانید که تغذیه سالم به این معنا نیست که غذاهای خوشمزه و به ویژه مورد علاقه نوجوانان را کنار بگذارید. فقط به نوجوان خود بیاموزید که غذاهای چرب و نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه ، آب نبات و شکلات را کاهش دهد. به یاد داشته باشید که این غذاها نباید برای یک نوجوان کنار گذاشته شوند ، آنها باید به سادگی کمتر مصرف شوند و در عوض از روش جایگزینی آنها با مواد مغذی و ویتامین ها استفاده کنند. برخی از مهمترین مواد مغذی برای رشد جوان شامل آهن ، ویتامین D و کلسیم است. شما باید به غذاهای موجود در رژیم غذایی خود توجه کنید تا آنها را در نوجوان خود قرار دهید.

اگر نگران وزن نوجوان خود هستید ، تنها راهی که باید از آن پیروی کنید رژیم غذایی سالم و متعادل برای کاهش وزن نوجوانان است. در اینجا نکاتی برای کمک به رژیم غذایی سالم و کاهش وزن در دوران بلوغ به نوجوانان آورده شده است:

رژیم غذایی برای کاهش وزن در نوجوانان

صبحانه را از دست ندهید

رژیم غذایی این است که صبحانه یا گرسنگی را از دست ندهید. حذف وعده های غذایی به کاهش وزن شما کمک نمی کند و همچنین بر رشد شما در نوجوانی و بلوغ تأثیر مخربی خواهد داشت ، زیرا مواد مغذی مهم را از دست می دهید و به دلیل گرسنگی در طول روز تحریک پذیرتر می شوید. یک میان وعده بخورید. صبحانه همچنین به شما کمک می کند تا مقدار مناسب ویتامین و مواد معدنی را برای سلامتی خود دریافت کنید.

روزانه 5 وعده میوه و سبزیجات بخورید

میوه ها و سبزیجات منبع بسیار خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در نوجوانی هستند. خوردن حداقل 5 وعده میوه و سبزیجات در روز باعث کاهش اشتها می شود. بنابراین ، بهترین غذا برای رژیم غذایی ، نوجوانی است.

میان وعده های سالم بخورید

مصرف غذاها و نوشیدنی های سرشار از چربی ، قند و نمک ، مانند شیرینی ، شکلات ، کیک ، کلوچه و نوشابه های شیرین با کالری بالا را کاهش دهید. مصرف بیش از حد کالری می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود.

بدن خود را مرطوب کنید

به یاد داشته باشید که در نوجوانی ، بدن شما باید روزانه 6 تا 8 لیوان مایع بنوشد. آب و شیر کم چرب نوشیدنی های سالم هستند. برای کاهش وزن در نوجوانی ، هنگام نوشیدن آب میوه مراقب باشید ، زیرا حتی اگر طبیعی باشد ، حاوی قند است. مقدار کل نوشیدنی های مخلوط شما از آب میوه ها ، آب سبزیجات و اسموتی نباید از 150 میلی لیتر در روز تجاوز کند که تقریباً به اندازه یک لیوان کوچک است.

رژیم غذایی برای چاقی در نوجوانان

همانطور که کنترل افزایش وزن در نوجوانی ضروری است ، باید راهکارهای مناسبی را برای درمان کاهش وزن نوجوانان در دوران نوجوانی و ضعف جسمانی جستجو کرد. آنچه در زیر گفته می شود.

آیا نوجوان شما احساس خستگی می کند؟

یکی از مهمترین علل کاهش وزن و ضعف جسمانی نوجوانان ، به ویژه در دوران بلوغ ، کمبود آهن و سایر ویتامین های مورد نیاز بدن آنها است. اگر نوجوان شما ، به ویژه دختران نوجوان ، زود خسته شود ، ممکن است کمبود آهن داشته باشد. دختران نوجوان به ویژه در معرض کمبود آهن هستند زیرا در دوران قاعدگی آهن خود را از دست می دهند. بنابراین ، آنها باید سعی کنند آهن مورد نیاز خود را از غذاهای غنی از آهن دریافت کنند. برخی از این منابع خوب عبارتند از گوشت قرمز ، غلات و نان غنی شده با آهن برای صبحانه. کلسیم و ویتامین D همچنین مواد مغذی بسیار مهمی برای درمان کاهش وزن و ضعف در نوجوانان هستند که در شیر و محصولات لبنی مختلف یافت می شوند. همچنین ، منابع غنی ویتامین D را از دست ندهید علاوه بر نور خورشید ، غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو نیز سرشار از ویتامین D هستند.

به طور کلی ، کمبود سه ویتامین یکی از دلایل کاهش وزن نوجوانان در نوجوانی است: (عکس اینفوگرافیک)

  • کمبود آهن ، به ویژه در دختران نوجوان
  • مقدار کافی ویتامین D
  • کمبود کلسیم

از رژیم های غذایی مرسوم برای کاهش وزن خودداری کنید!

رژیم های غذایی برای کاهش وزن ، که نوید کاهش وزن سریع را می دهند ، امروزه به دلیل تبلیغات ناسالم در دنیای مد بسیار محبوب شده است. اما مراقب باشید ، زیرا اغلب از نظر تغذیه و مواد مغذی نامتعادل هستند. این بدان معناست که در نتیجه این رژیم ها ممکن است ویتامین ها و مواد معدنی مهمی را از دست بدهید. رژیم های مد روز نیز بیشتر بر نتایج کوتاه مدت تمرکز می کنند ، بنابراین در نهایت وزن شما باز می گردد. برای دریافت رژیم غذایی سالم ، خوشبختانه می توانید از سایت من و متخصصان رژیم کمک بگیرید ، آنها با توجه به قد ، وزن ، جنسیت و سن شما یک رژیم استاندارد و سالم به شما می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *