به گفته یک متخصص تغذیه ، بهترین محصولات شیردهی برای حمایت از مادر و نوزاد


جسیکا بیپن ، MS ، RD، در مورد بهترین محصولات برای تغذیه با شیر مادر صحبت می کند که به شما کمک می کند انرژی خود را دوباره پر کنید ، و مقدار کافی شیر را حفظ کنید.

بین شیردهی ، پمپاژ ، تلاش برای گرفتن برخی از Zzz ها و مشاهده شادی در شخص جدید خود ، ممکن است لزوماً به آنچه در بشقاب خود دارید فکر نکنید (از این گذشته ، این واقعیت که برای غذا خوردن وقت گذاشتید ممکن است به نظر برسد اما به همان اندازه که نیازهای تغذیه ای شما در دوران بارداری متفاوت بود ، در دوران شیردهی و / یا پمپاژ نیز تغییر می کند.

جسیکا بیپن ، MD ، MD توضیح می دهد: “تغذیه با شیر مادر کار سختی است و نیاز به تغذیه بیشتری برای شما و نوزاد شما دارد.” زنان معمولاً در طول شیردهی به 330 تا 400 کالری اضافی در روز در مقایسه با زنانی که از شیر مادر تغذیه نمی کنند ، نیاز دارند. برخی مواد مغذی نیز برای تولید شیر مادر مورد نیاز است ، بنابراین باید به آنها توجه بیشتری داشته باشید.

بیپن ، مادر یک کودک توصیه می کند: “برای رفع نیاز بیشتر به مواد مغذی در دوران شیردهی ، بر دریافت انواع غذاها با حداقل مواد مغذی فرآوری شده تمرکز کنید.”

در دوران شیردهی ، وقتی بیپن به فروشگاه می رود ، چندین مورد را انتخاب می کند که هنگام انتخاب بر آنها تمرکز می کند: انواع غذاها (تازه یا منجمد) ، کربوهیدرات های پیچیده ، پروتئین ها و چربی های سالم. محصول آن همچنین حاوی مواد مغذی خاصی مانند پروتئین ، آهن ، کولین ، ویتامین A ، ویتامین D ، کلسیم و امگا 3 است. “این مواد مغذی در دوران شیردهی نیاز به توجه بیشتری دارند زیرا بدن شما برخی از این مواد مغذی را برای نوزاد در اولویت قرار می دهد.”

هنوز است خوب ، اگر غذای کافی دریافت نکنید ، می تواند باعث از بین رفتن همان مواد مغذی شود. برخی از مشکلات در صورت عدم دریافت مواد مغذی کافی عبارتند از:

آماده بارگذاری محصول خود هستید؟ مطابق با 2020-2025 ، اینها بهترین محصولات تغذیه با شیر مادر بر اساس مواد مغذی هستند ، از جمله هدف روزانه توصیه شده تغذیه برای زنان شیرده. توصیه های رژیم غذایی برای آمریکایی هابه

سفید

پروتئین برای مادران چند منظوره است: برای تولید شیر مادر لازم است ، خود جزء اصلی شیر مادر است و به رشد کودک شما کمک می کند و به عنوان یک امتیاز ، می تواند به شما در کاهش وزن اضافی که در دوران بارداری افزایش یافته است ، کمک کند.

هدف توصیه شده: 71

از کجا تهیه کنیم: تخم مرغ ، توفو ، عدس ، لوبیا ، مرغ ، ماهی قزل آلا وحشی ، پسته ، کره بادام زمینی

تخم مرغ با لوبیا

اهن

در دوران بارداری ، نیاز به آهن بسیار بیشتر از قبل از بارداری و پس از زایمان است ، اما دریافت آهن در رژیم غذایی همچنان مهم است. کمبود آهن یا کمبود آهن می تواند نتیجه خونریزی پس از زایمان یا کمبود آهن در رژیم غذایی شما باشد و می تواند به خستگی ، تنگی نفس و سرگیجه کمک کند.

هدف توصیه شده: 9 میلی گرم

از کجا تهیه کنیم: عدس ، اسفناج ، پسته ، مرغ ، توفو

کولین

مصرف غذاهای سرشار از کولین در دوران شیردهی با میزان کولین موجود در شیر مادر ارتباط مستقیم دارد. کولین یک عنصر کمیاب کلیدی است که از سیستم ایمنی مادر و سلامت روده حمایت می کند و همچنین به رشد بافت در نوزاد کمک می کند.

هدف توصیه شده: 550 میلی گرم

از کجا تهیه کنیم: تخم مرغ ، کره بادام زمینی

ویتامین A

نوزادان با سطح پایین ویتامین A ، یک ماده مغذی ضروری برای عملکرد سیستم ایمنی بدن و سلامت چشم به دنیا می آیند ، بنابراین آنها باید ذخایری در کبد خود ایجاد کرده و آن را از طریق شیر مادر دریافت کنند.

هدف توصیه شده: 1300 میکروگرم

از کجا تهیه کنیم: زرده تخم مرغ ، سیب زمینی شیرین ، هویج ، اسفناج ، آروگولا ، ماهی آزاد

ماهی قزل آلا کبابی روی سبزیجات

ویتامین دی.

بر اساس این مطالعه ، تقریباً 1 میلیارد نفر در سراسر جهان کمبود یا کمبود ویتامین D دارند. زنان شیرده در معرض خطر بیشتری برای کمبود ویتامین D هستند.

در حالی که تأمین همه نیازهای ویتامین D شما با غذا دشوار است ، باز هم این است که منابع غذایی ویتامین D را در رژیم غذایی خود بگنجانید. ویتامین D از سیستم ایمنی بدن شما پشتیبانی می کند و به تنظیم خلق و خو کمک می کند. بر اساس CDC ، ویتامین D که از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل می شود برای برآوردن نیازهای روزانه او کافی نیست ، بنابراین پزشک متخصص اطفال شما ممکن است هنوز مکمل ویتامین D را توصیه کند. نوزادانی که ویتامین D کافی دریافت نمی کنند در معرض ابتلا به راشیتیسم قرار دارند. یا استخوان های ضعیف

هدف توصیه شده: 600 IU

از کجا تهیه کنیم: ماهی قزل آلا وحشی ، زرده تخم مرغ

کلسیم

99 درصد کلسیم در استخوان ها و دندان های شما ذخیره می شود و تخمین زده می شود که زنان شیرده روزانه 280 تا 400 میلی گرم کلسیم را از طریق شیر مادر از دست می دهند. در نتیجه ، مطالعات نشان داده است که در شش ماه اول شیردهی ، زنان ممکن است 4-6 درصد از دست دادن استخوان داشته باشند مجله غذابه

هدف توصیه شده: 1000 میلی گرم

از کجا تهیه کنیم: توفو ، انجیر ، ساردین

امگا 3

به گفته آکادمی اطفال آمریکا ، دوزهای اسیدهای چرب امگا 3 برای اطمینان از غلظت کافی DHA مانند امگا 3 در شیر مادر بسیار مهم است. DHA می تواند بر بینایی نوزادان تأثیر بگذارد و از رشد مغز حمایت کند.

هدف توصیه شده: 200-300 میلی گرم

از کجا تهیه کنیم: زرده تخم مرغ ، دانه های کنف ، ماهی آزاد

زن کیسه ای از مواد غذایی را خالی می کند

به بقالی رفتی؟ این لیست محصول مفید را برای مادران شیرده کپی و جایگذاری کنید.

  • تخم مرغ
  • توفو
  • عدس
  • لوبیا
  • جوجه
  • سالمون وحشی
  • پسته
  • کره بادام زمینی
  • اسفناج
  • سیب زمینی های شیرین
  • هویج
  • آروگولا
  • شکل
  • ساردین
  • دانه های کنف

بیپن می گوید: “به خاطر داشته باشید که اولویت بندی رژیم غذایی با مواد مغذی بالا مهم است ، اما احتمالاً برای اطمینان از برآوردن نیازهای غذایی خود به حمایت بیشتری نیاز خواهید داشت.” “ویتامین قبل از تولد ، اسیدهای چرب امگا 3 ، B12 (در صورت گیاهخواری یا گیاهخواری) ، کلسیم و ویتامین D ممکن است مورد نیاز باشد.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *