بیایید در مورد آکنه صحبت کنیم – JSHealth


این مهم است که بدانیم پوست از نظر طبیعت “کامل” نیست. پوست دارای بافتی مانند منافذ ، خطوط ریز ، خال ، کک و مک و لکه است. هدف این نیست که برای یک چهره “کامل” تلاش کنید ، بلکه برعکس ، حفظ و حفظ سلامت پوست است. موفقیت های زیاد شما را کمتر زیبا نمی کند. آکنه در واقع یک بیماری پوستی بسیار شایع است ، با این حال ، علاوه بر دردناک یا ناراحت کننده ، واقعاً می تواند بر اعتماد به نفس فرد تأثیر بگذارد. بیایید ببینیم این چیست و چگونه می توانید در صورت مواجهه با آکنه سلامت پوست خود را حفظ کنید.

آکنه چیست؟

آکنه وضعیتی از فولیکول مو ، ساقه مو و غده چربی است که باعث ایجاد ضایعات غیر التهابی و التهابی و درجات مختلف زخم می شود. تغییر الگوی کراتینه شدن در فولیکول مو می تواند مانع تولید سبوم (ماده ای که باعث تولید چربی در پوست ما می شود) شود. این یک بیماری بسیار شایع است که عمدتا در نوجوانی شایع است.

آکنه می تواند منجر به عزت نفس ضعیف ، اضطراب ، عزت نفس پایین شود و بر کیفیت زندگی تأثیر منفی بگذارد.

چه چیزی باعث آکنه می شود؟

آکنه می تواند به دلایل مختلفی از جمله ژنتیک ، استرس ، آندروژن ها ، رژیم غذایی ، بهداشت و تعریق زیاد ایجاد شود. رعایت رژیم غذایی و شیوه زندگی می تواند به شما در دستیابی به پوستی سالم کمک کند.

نکات رژیم آکنه

  • شاخص قند خون را بررسی کنید

اعتقاد بر این است که بار قند خون و شاخص قند خون رژیم غذایی به طور کلی ممکن است در ایجاد آکنه نقش داشته باشد. رژیم غذایی مبتنی بر غذاهای دارای شاخص گلیسمی بالا می تواند منجر به افزایش سطح انسولین شود ، که می تواند تولید آندروژن ها و ماده ای را که پوست ما را چرب به نظر می رساند و در ایجاد آکنه نقش دارد ، افزایش دهد.

نسبت اسیدهای چرب امگا 6 به امگا 3 در رژیم غذایی یکی از عواملی است که منجر به التهاب می شود. محتوای بالای اسیدهای چرب امگا 3 می تواند از ایجاد واکنش های التهابی جلوگیری کند که می تواند در درمان آکنه اثر درمانی داشته باشد. بالاترین منابع امگا 3 شامل ماهی آزاد ، ماهی خال مخالی ، ساردین ، ​​ماهی تن و به میزان کمتر تخم مرغ ، روغن زیتون فوق بکر ، دانه های چیا و تخم کتان است.

راه های گنجاندن محصولات زیر:

– ماهی قزل آلا کبابی با سالاد آووکادو ، آغشته به روغن زیتون

– تخم مرغ آووکادو روی نان تست غلات کامل

– دانه چیا / کدو تنبل / کتان ، پاشیده شده با فرنی / اسموتی / ماست

  • این آنتی اکسیدان ها را وارد کنید

پیشنهاد شده است که استرس اکسیداتیو ممکن است در ایجاد آکنه نقش داشته باشد و آنتی اکسیدان ها در درمان و درمان آکنه ارزشمند باشند. از رنگ زیاد در غذاهای خود لذت ببرید ، هرچه رنگ برابرتر باشد ، آنتی اکسیدان های بیشتری وجود دارد.

نکات سبک زندگی برای آکنه

مطمئن شوید که پوست خود را با پاک کننده و مرطوب کننده طبیعی (فاقد عطر ، الکل و پارابن) بشویید.

  • بهداشت مناسب پوست را رعایت کنید

شما می خواهید از حوله ای جداگانه برای صورت و بدن خود برای کاهش انتشار باکتری استفاده کنید و حداقل هفته ای یکبار حوله و روبالشی را بشویید.

استرس می تواند بر همه جنبه های سلامت شما ، از جمله روده و پوست شما تأثیر بگذارد ، بنابراین اعتقاد به این که روزانه مدیریت استرس را تمرین می کنید مفید است. مدیتیشن ، یوگا ، روزنامه نگاری ، ورزش ، گذراندن وقت با عزیزان یا حضور در خارج از منزل راه های بسیار خوبی برای از بین بردن استرس در زندگی است.

تحت راهنمایی یک متخصص مراقبت های بهداشتی ، می توانید گیاهان و مواد مغذی خاصی را پیدا کنید که می تواند به شما کمک کند.

منابع:

Tan AU ، Schlosser BJ ، Paller AS. مروری بر تشخیص و درمان آکنه در زنان بالغ Int J Womens Dermatolبه 2017؛ 4 (2): 56-71. منتشر شده در 23 دسامبر 2017.

Ayer J. ، Burroughs N. Acne: Deeper Than Skin. دانشجوی کارشناسی ارشد Med Jبه 2006 ؛ 82 (970): 500-506.

Kucharska A ، Szmurło A ، Sińska B. اهمیت رژیم غذایی در آکنه های مبتذل درمان شده و درمان نشده. استپ درماتول آلرگلبه 2016 ؛ 33 (2): 81-86.

Bowe WP ، Joshi SS ، Shalita AR. رژیم غذایی و آکنه. J Am Acad Dermatol. جولای 2010 ؛ 63 (1): 124-41.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *