خوردن برای سلامت چشم با آناناس تقویت بینایی برای بینایی بهتر

یکی از راه‌های عالی برای تغذیه چشم‌ها با تغذیه مناسب برای بینایی بهتر، گنجاندن میوه‌هایی با مواد مغذی تقویت‌کننده بینایی در رژیم غذایی است. نمونه ای از میوه های آبدار که می توانیم برای رسیدن به این هدف در رژیم غذایی خود بگنجانیم، آناناس است. این میوه سرشار از ویتامین ها، آنزیم ها و مواد معدنی است که از سلامت چشم حمایت و محافظت می کند. این میوه استوایی آبدار اما ترش بومی جزیره فرانسوی گوادلوپ در دریای کارائیب، از بتاکاروتن، ویتامین A، ویتامین C تشکیل شده است و پس از رسیدن کامل، فواید تغذیه ای کامل را از نظر محافظت آنتی اکسیدانی ارائه می دهد. بنابراین، در اینجا برخی از فواید تغذیه ای آناناس برای بینایی بهتر و سلامت عمومی آورده شده است.

فواید سلامت چشم: این میوه گرمسیری با طعم شیرین از ویتامین C تشکیل شده است. تقویت کننده سیستم ایمنی که به بدن کمک می کند عملکرد سالم بافت همبند، از جمله کلاژن موجود در قرنیه چشم را حفظ کند. این یک آنتی اکسیدان قوی است که از چشمان ما در برابر اثرات منفی رادیکال های آزاد که به سلول های چشم آسیب می زند محافظت می کند. بنابراین، خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا را کاهش می دهد. علاوه بر این، از بتاکاروتن تشکیل شده است. یک ماده مغذی مهم حمایت کننده بینایی که بینایی ضعیف را بهبود می بخشد.

دارای خواص ضد التهابی است: از آنزیم گوارشی به نام بروملین تشکیل شده است که با مخلوط پیچیده ای از ترکیبات تغذیه ای ترکیب شده است که مزایای تسکین درد و رقیق شدن خون را افزایش می دهد. علاوه بر این، یک عامل ضد التهابی است. به عنوان مثال، زمان التیام درد ناشی از جراحات را بهبود می بخشد و دردهای مربوط به آسیب های جزئی عضلانی و اسپاسم عضلانی را کاهش می دهد.

فواید کاهش وزن: آناناس از فیبر محلول تشکیل شده است. این نوع فیبر حجم زیادی را در سیستم گوارش شما ایجاد می کند و باعث می شود احساس سیری کنید. این نه تنها به عملکرد صحیح سیستم گوارش کمک می کند، بلکه به کنترل اشتهای شما نیز کمک می کند. به گفته کارشناسان سلامت، متابولیسم و ​​توانایی بدن برای سوزاندن کالری را افزایش می دهد.

فواید سلامت قلب: این غذای چشمی با کاهش فشار خون به دلیل داشتن پتاسیم برای سلامت قلب مفید است. به عنوان مثال، فقط 1 فنجان آناناس از 195 میلی گرم پتاسیم تشکیل شده است. مقدار کافی برای تنظیم فشار خون به سطوح طبیعی.

به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند: به دلیل فیبر و بروملین موجود در آن به عملکرد صحیح سیستم گوارش کمک می کند و به دفع خوب کمک می کند. بنابراین، اگر نگران بهبود سلامت دستگاه گوارش خود هستید، آناناس افزودنی خوشایند به رژیم غذایی شماست.

کمک به باروری: مطالعات نشان داده اند که غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مانند آناناس که شامل مواد مغذی مانند بتاکاروتن، ویتامین ها و مواد معدنی مانند روی، مس و فولات هستند، به دلیل توانایی در مبارزه با رادیکال های آزاد که باعث آسیب می شوند، می توانند باروری را بهبود بخشند. به سیستم تولید مثل

پیشگیری از سرطان: به دلیل محتوای ویتامین C موجود در آن، سیستم ایمنی بدن ما را در برابر بیماری ها تقویت می کند و با اثرات منفی رادیکال های آزاد بر سلول های سالم بدن مبارزه می کند.

آناناس میوه های گرمسیری مملو از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند. مزایای سلامتی آنها فراتر از بهبود سلامت بینایی است و شامل مواردی مانند سلامت قلب، سلامت دستگاه گوارش، کاهش وزن و در نهایت پیشگیری از سرطان می شود. با چنین فواید متنوعی، این یک غذای مغذی است که قطعاً ارزش گنجاندن آن را در رژیم غذایی خود برای حداکثر سلامتی دارد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر