خوردن یا نخوردن گوشت – دکتر رضا آتمانی


گوشت بخورید یا نخورید

آیا گوشت حاوی مواد مغذی مفیدی است که در حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن مفید است؟ دکتر تغذیه از اصفهان ، دکتر در این مقاله از سایت رضا آتمانی ، به بررسی اجمالی پاسخ این س getال می پردازیم و اثرات مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بر اساس علل آن بررسی می کنیم. ما همچنین عوارض خوردن یا نخوردن گوشت را بررسی خواهیم کرد.نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم. یعنی گوشت شامل طیف وسیعی از غذاها از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، سیب ، مغز و سایر احشای بدن ، مرغ ، طیور و دیگر طیور و ماهیان دریایی و مزرعه است.

اما اگر گوشت می خورید!

مصرف گوشت یکی از موضوعات داغ امروز بازار است. بسیاری از مردم در مورد خوردن گوشت بسیار قوی و بسیار قاطع هستند ، و دیگران محتاط و مشکوک هستند. برخی پس از شنیدن اخبار مخالف ، بر سر خوردن یا نخوردن گوشت دچار جنجال شده اند.

دقیقاً جواب چیست؟

بنابراین ما در مورد گوشت صحبت می کنیم. آیا باید تعیین کنیم منظور ما از چه نوع گوشتی است؟

زیرا انواع مختلف گوشت دارای خواص تغذیه ای متفاوتی هستند. با این حال ، گوشت های مختلف برای بسیاری از مواد مغذی معمول است. اما انواع آن دارای ویژگی هایی هستند که می توانند ارزش غذایی آنها را تغییر دهند.

گوشت ؛ منبع غنی از پروتئین

اول از همه ، بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کنید و ببینید آیا این گروه غذایی دارای ویژگی های انسانی هستند یا ارزش غذایی مناسبی ندارند. گوشت منبع بسیار خوب و غنی از پروتئین است ، حاوی پروتئین حیوانی با قدرت هضم و جذب خوب است همچنین در بدن انسان بسیار مفید است ، بدین معنی که درصد بالایی از پروتئین موجود در گوشت توسط سلول ها مورد استفاده قرار می گیرد. به این به این دلیل است که همه گوشت ها حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری هستند. اسیدهای آمینه ضروری که پروتئین می سازند در بدن ساخته نمی شوند و بدن انسان قادر به تولید آنها نیست ، بنابراین باید از طریق غذا به دست آید.

این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان دارند. آنها در توسعه ، ترمیم سلول های آسیب دیده ، ترشح ترشحات داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (که مسئول محافظت از بدن در برابر میکروب ها هستند) و ترشحات داخلی موثر هستند. اندام. در غیاب اسیدهای آمینه ضروری ، تشکیل پروتئین ها مختل شده و عملکردهای فوق به درستی انجام نمی شوند. در نتیجه ، سلامت انسان به طور جدی به خطر می افتد ، علاوه بر این که پروتئین ها نقش حیاتی در سلول ها دارند. پس از آب ، بیشتر اجزای سازنده سلول پروتئین هستند. گوشت منبع غنی از پروتئین تغذیه ای با کیفیت بالا است. به هر حال ، ما می بینیم که گوشت دارای کیفیت پروتئین خوبی است. از نظر کمیت ، این گروه غذایی حاوی مقادیر بالایی پروتئین است.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع بسیار خوبی از ویتامین های گروه B است و در صورت مصرف کم. آنها می توانند بخش قابل توجهی از نیاز انسان به این ویتامین را برطرف کنند.
ویتامین های گروه B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و فعالیت سلول های عصبی دارند. امروزه یکی از مشکلات عمده ای که ساکنان شهرهای بزرگ صنعتی با آن روبرو هستند ، مشکلات اضطرابی و اختلالات روانی ناشی از این صنعت است. بنابراین ، هر نوع تغذیه ای که به حفظ سلامت عروق و ایجاد آرامش در انسان کمک می کند. این می تواند گامی م effectiveثر در حفظ سلامت و تندرستی انسان باشد.
ویتامین های گروه B نیز برای سلامت پوست مثر هستند. برخی از این ویتامین ها (که گوشت آنها منبع غنی است) برای خونسازی نیز مفید هستند.

یکی دیگر از مواد مغذی که در گوشت به مقدار خوب و با کیفیت بسیار خوب یافت می شود آهن است. آهن به طور عمده در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. گوشت حاوی آهن بیشتری نسبت به منابع گیاهی است و در پیشگیری از کم خونی و حفظ مقاومت بدن مثر است.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن توانایی یادگیری و حافظه را کاهش داده و در نتیجه باعث افت تحصیلی می شوند. با درمان کم خونی ، این اختلال از بین می رود
گوشت منبع غنی روی است. روی نمکی است که در کمک به رشد نوجوانی ، سلامت پوست ، مو و ناخن در کودکان و نوجوانان بسیار مثر است و همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از بیماری ها جلوگیری می کند.

ماهی

ماهی که یکی از انواع گوشت (به ویژه غذاهای دریایی) است ، بهترین و مفیدترین غذا است. علاوه بر خواصی که برای گوشت قرمز و مرغ ذکر کرده ایم ، حاوی مقدار قابل توجهی ید برای سلامتی انسان است و در پیشگیری از آرتروز بسیار مثر است.
علاوه بر این ، چربی ماهی بهترین نوع چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که تأثیر بسزایی در حفظ سلامت قلب و عروق و جلوگیری از اختلالات قلبی و عروقی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

متخصص تغذیه اصفهان گوشت بخورید یا نخورید

با بررسی موارد فوق متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت ارزش غذایی بالاتری دارند. با این حال ، برخی افراد استفاده از آن را مجاز نمی دانند. گوشت قرمز و همچنین مرغ یا مرغ بدون چربی حاوی چربی های حیوانی هستند که چربی های خون ناخواسته (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهند. این س mustال باید به ذهن خوانندگان عزیز مجله برسد ، که در برخی از سطور بالا گفته اند که گوشت حاوی برخی اسیدهای چرب مفید در چربی است که در کاهش چربی های ناخواسته خون م effectiveثر است ، اما در اینجا برعکس است. به


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


توضیح دهید که گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا پوست هستند ، از یک سو منابع غنی از اسیدهای چرب اشباع هستند که برای سلامت قلب و عروق مفید نیستند و از سوی دیگر برخی اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که سیستم عصبی را از آسیب محافظت می کند.

لازم به ذکر است که گوشت قرمز دارای مقداری چربی در فیبرهای ماهیچه ای است که ما آن را با چشم غیر مسلح نمی بینیم ، بنابراین از اسیدهای چرب مفید موجود در گوشت استفاده کرده و از از بین رفتن اسیدهای چرب اشباع شده در آن و قلب و عروق جلوگیری کنید. برای جلوگیری از اختلال و سایر مضرات این نوع اسیدهای چرب ، مهم است که تمام چربی های قابل مشاهده را از گوشت قرمز ، از جمله گوشت گوسفند یا گوشت گاو به دقت جدا کنید ، از پوست مرغ استفاده نکنید و همچنین چربی ها را از گوشت مرغ جدا کنید. و استفاده نکنید.

با این حال ، برخی از مطالعات هیچ ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزایش چربی های خون ناخواسته پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این رابطه را نشان داده اند.
مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع!

در دست اقدام

می توانید بقیه این مقاله (گوشت بخورید یا نه) را در پست بعدی بخوانید. عزیز ، می توانید از طریق کادر زیر با ما تماس بگیرید (نظر ارسال کنید) و سوالات ، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید. از حمایت شما متشکریم.


دکتر. رضا می تواند با تامین تغذیه اولیه و میزان غذا و تأمین مواد مغذی نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

دکتر متخصص تغذیه و رژیم درمانی در اصفهان ، دکتر


مطالب پیشنهادی:

مضرات شیرینی ها را بررسی کنید

غذاهای دودی پرخطر

اهمیت غذای سرد و گرم

6 راه برای دریافت امگا 3



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *