در اینجا حقیقت در مورد کودکان و نوشیدنی های ورزشی وجود دارد


آیا کودکان باید Gatorade و سایر نوشیدنی های ورزشی بنوشند؟ حقایق را دریابید!

روز دیگر با یک چیز غیرمنتظره روی دوشم از مغازه خواربار فروشی بیرون رفتم: محفظه ای از بطری های رنگ روشن Gatorade.

چرا غیر منتظره؟ سالهاست که من برای جایگزینی نوشیدنی های ورزشی با آب در زمینهای فوتبال محلی مان لابی می کنم و به والدین دیگر نیز در اجتماعات خود کمک می کنم. (راهنمای تنقلات ورزشی رایگان من را دریافت کنید اگر می خواهید به تغییر فرهنگ تنقلات ورزشی در تیم فرزند خود کمک کنید.)

زیرا بازیکنانی که 30 دقیقه به زمین می آیند نیازی به گاتوراد ندارند. آیا تنیسورها در یک روز گرم در مسابقات چند ساعته شرکت می کنند؟ این یک داستان دیگر است.

نوشیدنی های ورزشی چیست؟

نوشیدنی های ورزشی مانند Gatorade برای ورزشکاران نخبه و استقامتی ایجاد شده است تا ترکیبی از هیدراتاسیون سریع و جایگزینی کربوهیدرات ها و الکترولیت ها را در طول تمرین ارائه دهند. اجزای اصلی نوشیدنی های ورزشی عبارتند از:

  • اب: برای جلوگیری از کم آبی بدن
  • کربوهیدرات ها در شکل خاصی از قند اضافه شده: برای اینکه به ماهیچه های خود در طول تمرین انرژی دهید ، سطح قند خون خود را ثابت نگه دارید و طعم آن را خوب کنید
  • الکترولیت ها سدیم و پتاسیم: جایگزین مواد معدنی از دست رفته عرق (سدیم طعم را نیز بهبود می بخشد)

آیا Gatorade یک نوشیدنی انرژی زا است؟

اگرچه مصرف کنندگان گاهی اوقات با آنها گیج می شوند ، اما نوشیدنی های ورزشی مانند نوشیدنی های انرژی زا نیستند. نوشیدنی های انرژی زا معمولاً حاوی کافئین و سایر محرک ها هستند و برای کودکان مناسب نیستند.

اکثر کودکان نیازی به نوشیدنی های ورزشی ندارند

آنها ممکن است برای ورزشکاران نخبه طراحی شده باشند ، اما نوشیدنی های ورزشی در همه سطوح و شدت ورزش ها ، از جمله بازی های pi-vi ظاهر می شوند. و اکثر کودکان فقط به آنها احتیاج ندارند. در عوض به چه چیزی نیاز دارند: آب معمولی.

آکادمی اطفال آمریکا در گزارش بالینی خود در مورد نوشیدنی های ورزشی و انرژی زا در سال 2011 می گوید:

“آب همچنین به طور کلی انتخاب خوبی برای هیدراتاسیون قبل ، حین و بعد از اکثر رژیم های ورزشی است … برای اکثر کودکان و نوجوانان ، نیاز روزانه آنها به الکترولیت به اندازه کافی با رژیم غذایی متعادل تامین می شود. بنابراین ، نوشیدنی های ورزشی تقریبا هیچ مزیتی نسبت به آب تمیز ندارند.

آکادمی اطفال آمریکا

دریافت الکترولیت ها چندان دشوار نیست

الکترولیت ها جزء مواد اولیه ثبت شده خاصی نیستند که فقط در نوشیدنی های ورزشی یافت می شوند. سدیم و پتاسیم ، که می توانند با عرق از بین بروند ، برای اکثر کودکان به راحتی با غذا جایگزین می شوند.

وعده های غذایی و میان وعده هایی مانند موز ، نصف ساندویچ ، کراکر و پنیر ، یا ماست و میوه می توانند سدیم و پتاسیم از دست رفته را دوباره پر کنند و همچنین مواد مغذی مانند پروتئین را تأمین کنند.

بازاریابی گمراه کننده است

AAP هشدار می دهد که “نوشیدنی های ورزشی و انرژی زا” برای طیف وسیعی از اهداف نامناسب به کودکان و نوجوانان فروخته می شود.

این بازاریابی برخی والدین را به اشتباه انداخته است که معتقدند نوشیدنی های ورزشی برای همه نوع رویدادهای ورزشی ، مانند بازی های فوتبال یا بازی های توپی ، که بیشتر نشسته و انتظار دارند تا دویدن و عرق کردن ، ضروری است.

من همچنین از والدین شنیده ام که می گویند بچه ها اگر در هوای گرم ورزش می کنند یا فقط در حیاط خلوت بازی می کنند و عرق می کنند به آنها نیاز دارند.

حقیقت این است که بسیاری از کودکان آنقدرها که والدینشان تصور می کنند ورزش نمی کنند. بیش از نیمی از زمان ورزش جوانان در حالت نشسته یا انجام تمرینات شدید انجام می شود،، طبق تحقیقات دانشگاه مینه سوتابه

ورزش نوشیدنی ها هاله سلامتی دارند

در یک تحقیقات دانشگاه ییل، بیش از یک چهارم والدین نوشیدنی های ورزشی را “تا حدی سالم” یا “بسیار سالم” ارزیابی می کنند. اعتقاد بر این است که نوشیدنی های ورزشی برای کودکان بهتر از سایر نوشیدنی های شیرین است.

اما یک بطری 12 اونسی Gatorade هنوز حاوی بیش از پنج قاشق چای خوری شکر افزوده است (این مقدار به مقدار توصیه شده توسط انجمن قلب آمریکا برای کل روز نزدیک است). اینها نوشیدنی های شیرین مانند آب گازدار و نوشیدنی های ورزشی هستند منبع شماره یک قند اضافه شده برای کودکان و نوجوانان.

در اینجا مواد تشکیل دهنده در یک بطری پانچ میوه ای گاتوراد آمده است: آب ، شکر ، دکستروز ، اسید سیتریک ، نمک ، سدیم سدیم ، فسفات مونوپوثیوس ، خرد کردن خام اصلاح شده.

به عبارت دیگر:

  • دو نوع شکر
  • اسید سیتریک ، که می تواند مینای دندان را از بین ببرد
  • رنگ خوراکی مصنوعی
  • امولسیفایرها و تثبیت کننده ها
  • سدیم و پتاسیم ، که کودکان می توانند با خوردن آن دریافت کنند

اینها همه مواد مجاز و ایمن هستند. اما برای اکثر کودکان ، آب ساده به سادگی بهترین انتخاب است.

نوشیدنی های ورزشی می توانند به دندان های شما آسیب برسانند

ممکن است گازدار نباشند ، اما نوشیدنی های ورزشی مانند آب گازدار ترش هستند. pH نوشیدنی های ورزشی دارای 3-4 اسید است (اسید سیتریک اضافه شده می تواند مینای دندان را از بین ببرد). شکر و اسیدهای موجود در نوشیدنی های ورزشی نیز خطر پوسیدگی دندان را افزایش می دهند.

آیا نوشیدنی های ورزشی مفید هستند؟

من این کیف گاتوراد را خریدم زیرا تیم پسرم در یک مسابقات تنیس چند ساعته در هوای گرم بازی می کرد. تنیس یک ورزش پر انرژی است و کودکان چندین مسابقه را زیر نور آفتاب و گرما انجام دادند. دادن بطری های کوچک Gatorade به عنوان یک گزینه برای من منطقی نبود.

اگر کودکان بیش از 60 دقیقه به شدت درگیر ورزش یا ورزش هستند و نیاز دارند که در حین ورزش به سرعت منابع خود را دوباره پر کنند ، نوشیدنی های ورزشی می تواند مفید باشد. نوشیدن چند جرعه از یک نوشیدنی ورزشی در زمان استراحت سریع بین مسابقات بسیار راحت تر (و با شکم ملایم تر) است تا نشستن و خوردن میان وعده.

نوشیدنی های ورزشی همچنین برای ورزشکاران استقامتی مفید است ، مانند ماراتن ها ، که باید در حال حرکت منابع خود را دوباره پر کنند.

اما برای انواع تمرینات و بازی ها در باغ ، کودک شما بعد از آن یک میان وعده یا وعده غذایی سالم می خورد. لیستی از 21 میان وعده ورزشی مفید برای بچه ها را دریافت کنیدبه

چگونه در مورد نوشیدنی های ورزشی با کودکان صحبت کنیم

بله ، نوشیدنی های ورزشی واقعاً برگزار می شوند. اما بسیاری از دلارهای بازاریابی صرف تبلیغ این نوشیدنی برای افرادی می شود که به آن نیاز ندارند ، از جمله کودکان و نوجوانان.

بنابراین اطمینان حاصل کنید که فرزندان شما می دانند که نوشیدنی های ورزشی به طرز جادویی باعث افزایش سریع آنها در زمین فوتبال نمی شود یا بهتر است پاس های پرچم فوتبال را دریافت کنند ، مهم نیست که در تبلیغات آنلاین و تبلیغات آنلاین چه می بینند – و این در صورتی است که برای ورزش ورزش نمی کنند برای مدت طولانی ، به ویژه در هوای گرم ، آب ساده ایده آل است.

خودتان نوشیدنی ورزشی برای کودکان تهیه کنید

بله ، شما می توانید نوشیدنی الکترولیت خانگی خود را تهیه کنید! و مواد تشکیل دهنده آن بسیار کمتر از فروشگاه است. در اینجا یک دستور ساده از متخصص تغذیه Jill Castle آمده است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *