دشمن دشمن و دوست جاهل. هر دو در یک تیم هستند!


محسن ردادی در گفت و گو با الف یادآور شد: تحریف را می توان آخرین و موثرترین تاکتیک پوششی دانست. وقتی جریان کاذب نمی تواند مستقیماً با جبهه حق مقابله کند، سعی می کند میدان و روند بازی را به نفع خود تغییر دهد و کلمات و عبارات افراد مناسب را مخدوش و وارونه کند. بارزترین نمونه تاریخی را می توان در تاریخ امت اسلامی و در کلام پیامبر و اولیای الهی یافت. دروغ وقتی نتوانست حرف حق را سرکوب کند، با نسبت دادن دروغین به پیامبر اکرم و حذف و تقطیع اوامر آن حضرت سعی در حفظ یا به دست آوردن منافع خود از این راه داشت.

وی افزود: در تاریخ معاصر ایران، شخصیت امام خمینی (ره) و سخنان ایشان برای مقاصد مختلف تحریف و دگرگون شده است. هنگامی که دشمن از پاک کردن سخنانش و مطالعه معارف او دست کشید، از سلاح تحریف استفاده کرد تا از گسترش حقیقت و تثبیت آن به گونه ای دیگر جلوگیری کند. تحریف گاهی توسط دشمنان اتفاق می‌افتد، گاهی توسط متقاضیان دوستی و معاشرت با اهداف متفاوت. طبیعی است که دشمنان به دلیل دشمنی، سخنان امام را تحریف و تکه تکه می کنند.

ردادی به عنوان مثال خاطرنشان کرد: مثلاً سخنان امام خمینی (ره) در انتقاد از مبانی اقتصاد در همه شئون بشری دروغ است: «اقتصاد برای الاغ است!» یا از این قبیل عبارات. هدف اصلی دشمن ایجاد این عبارات مجزا در جریان تحریف یک چیز، یعنی دور نگه داشتن هر چه بیشتر مردم به ویژه نسل جوان از امام خمینی (ره) است که تا حد زیادی در اجرای این نقشه موفق بوده است. در هر صورت او دشمن است و باید دشمن خود را بسازد.

مدرس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: اما گاهی تحریف امام چهره دیگری دارد و از درون و توسط خانواده انقلاب انجام می شود. مواضع خود آنها حفظ می شود و مشروعیت آنها به خطر نمی افتد.

ردادی گفت: یک مثال ساده این است که برخی از انقلابیون علاقه مند به زندگی تجملی چون می بینند امام به شدت مخالف زندگی اشرافی و مصرفی است سعی می کنند بر پاکی امام مثلا در لباس تاکید کنند. از لباس های اتو شده استفاده کنند تا بهانه ای برای زندگی مجلل خود داشته باشند. یا مثلاً صحن عظیمی برای امام خمینی ساخته اند، به نوعی سعی می کنند خاطره آن خانه قدیمی و خشتی جماران را پاک کنند. همه اینها مصداق هایی است که خودی ها امام را نادرست معرفی می کنند.

یک پژوهشگر انقلاب اسلامی بیان کرد: طیف دیگری نیز وجود دارد که به طرز شگفت انگیزی زندگی و اندیشه امام خمینی (ره) را با حسن نیت نادرست بیان می کند. به عنوان مثال برخی سقوط امام با استکبار غرب و شرق را عاملی برای تبدیل شدن رهبر سابق جمهوری اسلامی به چهره ای رادیکال و خشن می دانند یا حذف می کنند. اگر این دو خصلت با خود منافات ندارد، اما امام همانطور که با مردم و جامعه مسلمین ایران مهربان بود، با مستکبران دنیا نیز به همان اندازه جدی و دشمنی کرد.

ردادی تاکید کرد: جریان تحریفی متکی بر عدم شناخت مردم از هویت امام برای ادامه فعالیت است. نگاه تک بعدی امام خمینی همان چیزی است که جریان تحریف از وجود و پایداری آن حضرت استفاده می کند. تنها راه مقابله با این جبهه، شناخت امام است، شناخت جهات تحریف بدون شناخت قطعی امام و برخورد با ایشان غیرممکن است. امام شناسی راهی برای مقابله با تحریف حضرت روح الله است.