رابطه مثبت با غذا چگونه است؟


آیا می خواهید رابطه مثبت تری با غذا داشته باشید؟ این جنبه مهمی از مراقبت از سلامت جسمی ، روحی و احساسی شما است.

در سالهای اخیر ، تغذیه واقعاً سیاه و سفید به نظر می رسید ، به ویژه در رابطه با سلامت جسمی.

به ما آموزش داده شده است که به سادگی در نظر بگیریم که چه انتخابهایی می کنیم که بر سلامت جسمانی ما تأثیر مثبت می گذارد و چه انتخابهایی می کنیم که بر سلامت جسمانی ما تأثیر منفی می گذارد و باید تغییر یا تعدیل کنیم.

تا حدودی ، اینها هنوز ملاحظاتی هستند که هنگام فکر کردن در مورد تغذیه به آنها نیاز داریم و می خواهیم به آنها توجه کنیم. البته ، ما می خواهیم بدن فیزیکی خود را تغذیه کنیم تا یک زندگی کامل ، سالم و لذت بخش را ارتقا دهیم.

اما ، همانطور که همیشه در Nutrition Stripped می گوییم ، غذا بسیار بیشتر از تغذیه فیزیکی است. زمان به ما نشان داده است که انتخاب هایی که در مورد غذا انجام می دهیم بسیار بیشتر از سلامت جسمی ما تأثیر می گذارد. همچنین بر سلامت روان ما تأثیر می گذارد.

وقتی رابطه مثبتی با غذا داریم ، تغذیه جسمانی دیگر به ضرر سلامت روان نیست.

به خواندن ادامه دهید تا دریابید که رابطه مثبت با غذا واقعاً چگونه است ، بنابراین می توانید برای کمک به شما در کنار آمدن با این ویژگی ها اقدام کنید.

رابطه مثبت با غذا چگونه است؟

  • روابط مثبت با غذا روابطی است که در انتخاب غذا و تغذیه خود احساس اطمینان می کنید.
  • شما خودتان به گونه ای زندگی می کنید که سلامت جسمی شما را در طولانی مدت حفظ کند.
  • شما در طول غذا حضور دارید تا بتوانید غذای خود را به طور کامل تجربه کنید.
  • شما برای لذت کامل از غذا لذت می برید.
  • شما از وضوح ذهنی برای توزیع انرژی در سایر جنبه های زندگی خود بدون قطع غذا برخوردار هستید.
  • زمانی که احساس گرسنگی جسمی می کنید غذا می خورید ، به علائم سیری گوش می دهید و سیگنال های غیر جسمی گرسنگی خود را درک می کنید.
  • شما با عادات غذایی خود احساس راحتی می کنید و مسئول نحوه تغذیه خود هستید.

این همه عالی به نظر می رسد ، درست است؟ چه کسی نمی خواهد سلامت جسمی و روانی را به گونه ای در اولویت قرار دهد که به شما اجازه دهد بهترین کار را انجام دهید؟

بنابراین اکنون که چند نمونه از نحوه ایجاد رابطه مثبت با غذا در اختیار دارید ، بیایید در مورد ویژگی هایی که باید تجسم کنید صحبت کنیم.

1. رژیم غذایی متعادل را به درستی مصرف می کنید

برای اطمینان از انتخاب غذا و تغذیه و خوردن غذا برای احساس سیری و انرژی ، باید بدانیم چگونه یک رژیم غذایی کامل و متعادل ایجاد کنیم.

در اینجا سیستم ما “پنج اصل” است. اگر با این سیستم آشنا نیستید ، می توانید راهنمای رایگان ما را که آن را پوشش می دهد بارگیری کنید!

این یک روش ساده و مبتنی بر شواهد برای ساخت غذا بدون در نظر گرفتن همه چیز است اضافه بار اطلاعات ما هر روز در مورد غذا و تغذیه می شنویم و می بینیم.

با ایجاد غذاهایی متشکل از پروتئین ، کربوهیدرات های نشاسته ای و قندی ، کربوهیدرات های غیر نشاسته ای ، چربی ها و عامل معطر ، می توانید به راحتی غذا بخورید. نیازی به حدس یا سوال نیست.

یک بشقاب متعادل باعث ایجاد یک رابطه متعادل و مثبت با غذا می شود.

2. برای تغذیه می توانید غذا را متعادل کنید و رضایت

به عنوان یک متخصص تغذیه و مربی بهداشت ، من معتقدم که مشتریان بیشترین مشکل را با این مفهوم دارند.

اکثریت قریب به اتفاق رژیم ها و روندهای موجود به شما یاد می دهد که باور کنید که این یا آن است. شما یا برای تغذیه غذا می خورید یا برای لذت غذا می خورید. به همین دلیل ، مردم اغلب خود را در چرخه “شروع-توقف” با ذهنیت “همه یا هیچ” می بینند.

آنها یا “همه داخل” هستند و فقط برای تغذیه فیزیکی خورده می شوند ، یا “همه” و فقط برای لذت و لذت فوری خورده می شوند.

اگر تا به حال رژیم گرفته اید یا سم زدایی را امتحان کرده اید ، این ذهنیت باید برای شما آشنا به نظر برسد.

رابطه مثبت با غذا رابطه ای است که در آن می توانید به نقش های زیادی که غذا در زندگی شما ایفا می کند احترام بگذارید ، از جمله غذای حیاتی که به بدن شما می دهد و شادی و رضایت که می تواند به ارمغان بیاورد.

به راحتی می توانید غذا بخورید و لذت ببرید. دیگر نیازی به رژیم غذایی ، مکمل یا محدودیت نیست.

3. برچسب غذا را خوب یا بد نمی گذارید

ما آنقدر می شنویم که غذای دلپذیر خوب و درست است و غذای خوشمزه بد و غلط است که در حال حاضر به نظر می رسد یک واقعیت است.

در واقع ، این مفهوم بسیار دور از حقیقت است.

اخلاق چنین غذایی باعث عدم تعادل می شود. این باعث ایجاد رابطه منفی با غذا می شود. از احساس گناه ، غرور ، استرس ، اضطراب و اجبار برای وارد شدن به رابطه با غذا استقبال می کند.

رابطه مثبت با غذا دیگر چنین احساساتی را پیش فرض نمی کند. این به شما این امکان را می دهد که بدانید غذا فقط غذا است. این غذا یا لذت ، یا ترکیبی از هر دو است و به شما این فرصت را می دهد که بر اساس خواسته ها ، نیازها و ترجیحات منحصر به فرد خود در هر زمان تعادل مناسب را پیدا کنید.

4. شما یک غذا را عمدا انتخاب می کنید تا تعادل مناسب را پیدا کنید

آیا تا به حال رژیم گرفته اید که مجبور باشید تمام غذای خود را اندازه گیری کنید؟ روی مقیاس بگذارید؟ آن را در ظروف پلاستیکی با کد رنگ در اندازه قبلی قرار دهید؟

یا شاید در جایی که فقط شما بودید رژیم می گرفتید مجاز در زمانهای خاصی از روز غذا بخورید که بعد از شام ممکن است دسر نخورید زیرا در خارج از پنجره غذای شما قرار می گیرد.

اینها نمونه هایی از روابط منفی با غذا است.

رابطه مثبت با غذا زمانی است که با دقت غذا بخوریم ، نه سفتی و قوانین.

این بدان معناست که ما از نظر فیزیکی خود را آزمایش می کنیم تا گرسنگی و سیری بدن را برای تعیین اندازه وعده ها تنظیم کنیم. جایی که هنگام نیاز جسمی غذا می خوریم ، نه زمانی که در مورد آن به ما گفته می شود.

وقتی گاهی اوقات بعد از ظهر دسر می خوریم زیرا این یک تجربه به یاد ماندنی و لذت بخش است.

تمرین تغذیه هوشمند به شما امکان می دهد نگرش متعادل و مثبتی نسبت به غذا داشته باشید.

5. رژیم ها ، روندها و سم زدایی برای شما جذاب نیست

وقتی با کمک پنج نفر اول غذا می پزید ، با دقت غذا می خورید ، ترجیح می دهید در کنار لذت غذا بخورید و می دانید که غذا هیچ اخلاقی ندارد ، شما خودتان به نحوه زندگی خود اطمینان دارید.

بزرگترین مد بعدی توانایی مکیدن شما را ندارد ، به شما این باور را می دهد که باید به شیوه جدیدی غذا بخورید ، در غیر این صورت همه کارها را اشتباه انجام می دهید.

یک رابطه مثبت با غذا یک رابطه مطمئن با غذا است – شما اساساً می دانید که هر کاری را که برای بدن شما بهترین است انجام می دهید.

نحوه ایجاد رابطه مثبت با غذا

در روش تغذیه توجهی ، ما به اعضای خود می آموزیم که چگونه رابطه مثبت و منحصر به فرد خود را با غذا ایجاد کنند. ما به آنها ابزار ، منابع و دانش لازم برای اطمینان را می دهیم.

شرکت کنندگان این فرصت را دارند که رابطه خود را با غذا دوباره تنظیم کنند تا برای همیشه از چرخه رژیم خارج شوند و با توجه و سهولت به جلو حرکت کنند.

رابطه مثبت با غذا داشتن قدرت و استقلال در زندگی و انتخاب است ، که بسیار عالی است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *