رژیم غذایی برای کاهش وزن شکم – رژیم غذایی برای کاهش وزن


رژیم غذایی برای کاهش وزن شکم
رژیم غذایی برای کاهش وزن شکم

رژیم غذایی برای کاهش وزن شکم

امروزه چربی شکم در بیشتر افراد وجود دارد. چربی دور شکم و ران نسبتاً طبیعی است و به بدن آسیبی نمی رساند ، اما اگر بیش از حد مجاز باشد ، آسیب زیادی به بدن وارد می کند و خطرناک است.

برخی از چربی ها فقط زیر پوست هستند. سایر چربی ها عمیق تر هستند ، در اطراف قلب ، ریه ها ، کبد و سایر اندام ها و بین چربی های زیر پوست پنهان شده اند.

این چربی یک چربی احشایی است که باعث انقباض چربی شکم و متورم شدن شکم می شود.

پهلو اغلب همراه با شکم شروع به افزایش وزن می کند و مشکلات ما را دوچندان می کند. بنابراین ، قبل از نیاز به روشهای سریع کاهش وزن در شکم بدون ورزش یا ورزش ، یا با قرص های شیمیایی مضر و جلوگیری از چاقی ، باید علل چاقی شکمی را بشناسیم ، زیرا در هر صورت پیشگیری بهتر از این درمان است.

رژیم غذایی برای کاهش وزن شکم

البته غذاهایی که در رژیم غذایی شما برای کاهش وزن وجود دارد نباید شما را از هرگونه مواد مغذی مورد نیاز بدن محروم کند.

بهترین رژیم غذایی برای لاغری شکم و ران ، مصرف تمام مواد مغذی و جایگزینی محصولات مفید با محصولات فرآوری شده مضر و کم هزینه است.

در زیر محصولاتی را برای لاغری شکم ارائه و در نظر خواهیم گرفت

انواع چربی ها

  • تری گلیسیریدهایی که در خون گردش می کنند.
  • چربی زیر جلدی زیر پوست شبیه نام آن است.
  • چربی احشایی که چربی شکم است و خطرناک است و این چربی در زیر ماهیچه های شکم قرار دارد.

علل چاقی شکمی

چاقی شکمی دلایل زیادی دارد ، از جمله:

  • سیگار کشیدن
  • شام دیروقت
  • غذاهای پر چرب بخورید
  • کمبود ویتامین
  • مشکلات هورمونی
  • میان وعده های انرژی زا زیاد بخورید
  • رژیم غذایی بدون پروبیوتیک
  • افسردگی
  • مصرف نوشابه های گازدار
  • غذاهای زیاد
  • وابستگی به شبکه های اجتماعی
  • استرس شدید در زندگی

برای کاهش وزن چه کنیم؟

بسیاری از افراد اهمیتی نمی دهند که چاق هستند ، آنها فکر می کنند این عالی است و با خود می گویند که من نسبت به خواسته هایم بی تفاوت هستم و مردم از من قدردانی نمی کنند ، اما این نظریه اشتباه است زیرا چاقی خوب است اگر ضرری نداشته باشد بدن ، در غیر این صورت گران خواهد بود. فقط وزن کم کنید نه افزایش وزن.

چربی احشایی بسیار خطرناکتر از چربی زیر جلدی است و باید با دقت در نظر گرفته شود ، زیرا چربی احشایی که در ناحیه شکم ظاهر می شود ، می تواند از طریق هورمون ها و مواد شیمیایی وارد هر اندامی شود و تهدیدی جدی برای سلامتی باشد.

ساده ترین راه برای کاهش وزن تغییر سبک زندگی است.

شیوه زندگی سالم ما را تشویق به انجام و منع تغذیه مناسب ، ورزش و تحرک و همچنین رعایت اصول عملی می کند.

جنسیت نیز عامل مهمی در کاهش وزن شکم است ، زیرا در مردان چربی احشایی بیشتری در ناحیه شکم و باسن نسبت به زنان جذب می کند.

ورزش برای کاهش وزن شکم

انواع مختلفی از تمرینات کاهش چربی شکمی وجود دارد که می توان با انجام روزانه این تمرینات و رعایت رژیم غذایی برای سوزاندن چربی شکم انجام داد.

بسیاری از تمرینات مانند شنا ، پیاده روی یا دویدن ، دوچرخه سواری یا کوهنوردی به سوزاندن چربی شکم کمک می کند.

اما از آنجایی که این روزها به دلیل مشغله کاری زمان کمتری برای تمرین داریم ، چند تمرین ساده را به شما آموزش می دهیم که می توانید در خانه برای کاهش وزن انجام دهید که در هر مکانی قابل انجام است و به تجهیزات زیادی نیاز ندارد.

پیاده روی روزانه

اگر تمرینات معمول خاصی ندارید ، پیاده روی نقطه ورود خوبی برای افراد است. هر روز 20 دقیقه پیاده روی کنید.

پیاده روی همچنین متابولیسم بدن را بهبود می بخشد و به متابولیسم بهتری دست خواهید یافت که طی آن معده به مرور زمان کوچک می شود.

لاغری شکم با تردمیل همان راه رفتن است و کافی است روزی 20 تا 30 دقیقه روی تردمیل راه بروید.

یک مطالعه کوچک که در NCBI منتشر شد نشان داد زنان چاقی که سه روز در هفته به مدت 60 روز حدود 60 دقیقه پیاده روی می کردند ، به مدت 12 هفته دچار کاهش شدید چربی احشایی شدند.

بنابراین ، شما باید پیاده روی را در برنامه خود قرار دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

اگر می خواهید چربی خود را از دست بدهید ، باید تا حد امکان عضلات خود را کار کنید.

برای کاهش وزن چه بخوریم؟

رژیم ها و نوشیدنی های زیادی برای سوزاندن چربی شکم وجود دارد ، از جمله:

چای سبز

چای سبز برای کاهش وزن بسیار مفید است ، غدد عروقی بدن را فعال کرده و چربی ها را می سوزاند.

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است.

آنتی اکسیدان موجود در چای سبز ماده ای به نام کاتچین است که با آزادسازی سلول های چربی شکم ساده ترین راه برای از بین بردن چربی شکم را فراهم می کند.

برای کاهش سریع وزن بدون ورزش صبحانه بنوشید

هرچه میزان مصرف منیزیم ، پتاسیم و کلسیم را افزایش دهید ، وزن بیشتری کاهش خواهید یافت. اکنون ما با یک ماده مغذی سروکار داریم که هر سه را می خورد ، یعنی شیر.

صبحانه خود را با شیر شروع کنید تا بدن شما در ابتدای روز مقدار کافی کلسیم دریافت کند. کلسیم کافی متابولیسم را برای سوزاندن کالری بیشتر و کاهش وزن افزایش می دهد.

نوشیدن شیر در طول روز را فراموش نکنید ، حتی اگر بتوانید میان وعده ها را از چای به شیر تغییر دهید ، علاوه بر سلامتی ، کاهش وزن را نیز تجربه خواهید کرد.

لاغری شکم و پهلوها با زنجبیل

زنجبیل یک گیاه گرم است که از ریشه های آن برای کاهش وزن در شکم استفاده می شود.

یکی از خواص زنجبیل برای کاهش وزن کاهش اشتها است. زنجبیل کالری کمی دارد و می توان آن را با غذا یا نوشیدنی میل کرد.

زنجبیل متابولیسم را افزایش می دهد ، می توانید زنجبیل را با چای ، لیمو و عسل بنوشید تا علاوه بر نقش آنتی اکسیدانی ، متابولیسم را نیز افزایش دهد. زنجبیل همچنین نقش مهمی در کاهش وزن دارد.

میزان غذاهای شور را کاهش دهید

نمک به حفظ آب در بدن و نفخ معده کمک می کند ، بنابراین از نمک و غذاهای حاوی نمک در رژیم غذایی خود اجتناب کنید.

غذای تند بخورید

خوردن غذاهای تند متابولیسم را افزایش می دهد و باعث می شود چربی و کالری بیشتری بسوزانید و وزن کم کنید.

گرسنگی نکشید

رژیم اصلی رژیم غذایی است که در آن فرد گرسنه نمی ماند. اگر رژیم غذایی دارید که برای مدت طولانی گرسنه می ماند ، بدن شما فکر می کند که گرسنه است ، بنابراین کالری نمی سوزاند و باعث چاقی نمی شود.

سرکه سیب

سرکه سیب قند خون را تنظیم می کند و احساس گرسنگی و سیری را کاهش می دهد و باعث تحریک آنزیم های چربی سوزی می شود.

اغلب توصیه می شود روز خود را با سرکه سیب برای هضم یکنواخت در طول روز شروع کنید.

سرکه سیب یک محرک عالی صفراوی است و سطح متعادل pH را در معده حفظ می کند ، که می تواند به شما در رسیدن به شکمی صاف کمک کند.

مشخص است که سرکه سیب سیری را افزایش می دهد و اشتها را سرکوب می کند. هر روز صبح با معده خالی باید یک قاشق چای خوری سرکه سیب را با آب گرم بنوشید.

میوه ها

مطالعات نشان داده است افرادی که مقدار زیادی ویتامین C مصرف می کنند 30 درصد بیشتر از سایرین چربی می سوزانند.

فلفل قرمز و کیوی برخی از میوه های غنی از آنتی اکسیدان ها هستند ، مانند پنی سیلین ها (ترکیباتی که تولید چربی را متوقف می کنند).

استرس خود را کاهش دهید

استرس باعث آزاد شدن هورمون هایی در بدن می شود که تعادل بدن و عادات غذایی را بر هم می زند و میل به غذاهای شیرین یا شور را افزایش می دهد.

نعناع

نعناع به هضم سریع غذا کمک می کند و از تجمع چربی جلوگیری می کند.

این ماده به از بین بردن نفخ کمک می کند ، که به دلیل عدم هضم مناسب باعث تجمع چربی در شکم می شود.

گیاهانی مانند نعناع یک سم زدای قوی هستند و به ویژه در پردازش و از بین بردن چربی های معده مفید هستند.

گودوسر

خوردن بلغور جو دوسر در وعده صبحانه شما را تا ناهار پر انرژی نگه می دارد و نمی خواهید غذاهای پرکالری بخورید. در نتیجه ، متابولیسم شما افزایش می یابد و وزن شما کاهش می یابد.

کنجد

کنجد دارای ویژگی گرم است و باعث چربی سوزی در ناحیه شکم شده و منجر به کاهش وزن می شودبه

سیاه دانه ها

دانه های سیاه خواص زیادی برای سوزاندن چربی های شکم و پهلو و کاهش وزن دارند ، بنابراین از آنها غافل نشوید.

چوب میخک

چوب میخک تاثیر خوبی در کاهش وزن دارد ، بنابراین آن را با محصولات مضر جایگزین کنید.

زردچوبه

از زردچوبه برای بهبود سلامت و افزایش جذب و هضم چربی ها استفاده کنید.

آجیل

آجیل سرشار از فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 است که باعث کاهش کلسترول و کاهش وزن می شود.

باید بدانید که انواع محصولات لاغری شکم نباید چربی روزانه ما را کاهش دهد زیرا بدن به چربی های حیاتی نیاز دارد.

آجیل ها دارای چربی های خوب و سالم و مصرف روزانه 28 گرم دانه مانند بادام یا پسته یا فندق هستند و هر آجیل می تواند به روند کاهش وزن شکم و ران کمک کند.

دارچین

دارچین دارای ویژگی گرم است و برای کاهش وزن افراد خونسرد مفید است زیرا متابولیسم و ​​چربی سوزی را افزایش می دهد.

اب

برای کاهش وزن همیشه آب بنوشید ، زیرا آب اشتها را کاهش می دهد ، متابولیسم را تسریع می کند و بدن را تمیز می کند ، بنابراین همیشه 8 لیوان آب در روز بنوشید و حتماً قبل از غذا آب سرد بنوشید تا بدن گرمتر شود تا گرم شود. برای کاهش وزن

فواید نوشیدن آب برای همه آشکار است. هیچ کالری در آب وجود ندارد ، اما باعث احساس سیری می شود. گفته می شود که نوشیدن مقدار زیادی آب سرد حتی کالری را نیز می سوزاند. این به این دلیل است که آب یخ هنگام ورود به بدن ، که به انرژی نیاز دارد ، باید تا دمای بدن گرم شود. نوشیدن 2 لیتر آب سرد در روز می تواند 70 کالری بسوزاند.

علاوه بر این ، نوشیدن آب باعث عملکرد کلیه ها به جای کبد می شود ، بنابراین محصولات حیاتی را از بدن خارج می کند. یکی از عملکردهای اصلی کبد تبدیل چربی به انرژی است. اگر کبد از کار دفع زباله رهایی یابد ، کبد چربی را می سوزاند و آن را به انرژی تبدیل می کند.

انجام دادن

هل به دلیل داشتن خاصیت چربی سوزی باعث کاهش وزن و کاهش وزن می شود.

سوزاندن 3500 کالری

برای از دست دادن یک کیلو چربی ، باید 3500 کالری بسوزانید ، این بدان معناست که باید 500 کالری در هفته کاهش دهید.

کاهش وزن واقعی شکم

امروزه ما تبلیغات زیادی در مورد تجهیزات مختلف کاهش وزن و حتی جراحی هایی مشاهده می کنیم که به افراد قول می دهد بدون ورزش سریع وزن خود را کاهش دهند ، اما همیشه م effectiveثر نیستند.

لاغری شکم با دستگاه لاغری و ژل

قبل از هر چیز باید گفت که کاهش وزن در ناحیه شکم و ران بدون ورزش و رژیم غذایی مناسب غیرممکن است و گاهی خطرناک است.

لاغری موضعی شکم با وسایلی مانند لاغری شکم یا لاغری شکم با دستگاه های مخصوصی که به شکم متصل شده و هنگام گرم شدن تا حدی گرم شدن رسوبات آب و چربی را می سوزاند ، اما در عین حال ، تغذیه مناسب و تحرک لازم است

کرم ها و ژل ها برای لاغری شکم نیز به همین ترتیب است.

عمل جراحي

جراحی کاهش وزن بیشتر برای افراد دارای اضافه وزن و چاق مناسب است.

جراحی همیشه آخرین راه حل برای سلامتی است و اگر روش های دیگر م workثر واقع نشد ، به سراغ جراحی بروید.

این جراحی ها ممکن است سریع ترین راه برای کاهش وزن در شکم باشد ، اما باید عواقب ، آسیب ها و خطرات را نیز در نظر بگیرید.

جراحی لاغری عمدتا بر دستگاه گوارش تأثیر می گذارد و مقدار کمی غذا وارد معده می شود و فرد وزن خود را کاهش می دهد.

برخی از جراحی های دیگر چربی را مستقیماً از بدن خارج می کنند.

انواع عملیات کاهش وزن

شانت معده Roux-en-Y

حلقه معده (قابل تنظیم)

تزریق چربی

آستین معده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *