رژیم غذایی | رژیم تضمینی کاهش وزن آنلاین متخصص تغذیه و تغذیه بالینی


رژیم غذایی

رژیم غذایی در واقع ، این به معنی خوردن مقدار مناسب غذا و نوشیدنی است ، برخی از افرادی که برنامه رژیم غذایی دارند می خواهند وزن خود را کم کنند یا سریع وزن خود را افزایش دهند و برخی دیگر فقط می خواهند رژیم غذایی مناسب داشته باشند تا سلامت جسم و روح خود را حفظ کنند.

اگرچه امروزه بسیاری از افراد در تلاش برای کاهش وزن هستند ، اما می بینیم که برخی از افراد نیز به دنبال راه هایی برای افزایش وزن از طریق کاهش وزن هستند. در این مقاله می خواهیم شما را با تغذیه مناسب برای رسیدن به این هدف و اندام ایده آل آشنا کنیم.

رژیم غذایی

به طور طبیعی ، افرادی که میزان متابولیسم آنها کالری بیشتری می سوزاند ، بنابراین وزن کمتری دارند و به آنها لاغر گفته می شود. این افراد معمولاً قد بلندی دارند. عدم تناسب قد و وزن این افراد را مجبور می کند رژیم بگیرند. اما چه رژیمی برای افزایش وزن مناسب است؟

افراد می توانند به اهداف رژیم غذایی خود پایبند باشند بهترین نکات تغذیه ای مراجعه کنید و برنامه رژیم غذایی مناسب تهیه کنید.

برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن

برنامه رژیم غذایی سریع برای کاهش وزن آنچه دکتر مهدی شادنوش برای مردم آماده می کند یک ضمانت است و فرد پس از کاهش وزن ، اگر توصیه های مربوط به دوره رژیم را رعایت کند و دوره تثبیت وزن را پشت سر بگذارد ، احتمال بازگشت به وزن قبلی بسیار کم است.

گاهی متخصص تغذیه رژیم غذایی برای کاهش وزن شکم و باسن انجام تمرینات با یک فرد را برای به دست آوردن بهترین نتایج توصیه می کند.

ویژگی های تغذیه مناسب

  1. یک رژیم غذایی مناسب باید حاوی انواع مواد معدنی و معدنی ، ویتامین ها ، پروتئین ها و غیره باشد.
  2. سه غذای اصلی بخورید و میان وعده بخورید.
  3. غذاهای چرب نخورید.
  4. در بهترین برنامه رژیم غذایی ، مصرف هر غذایی را نباید کنار گذاشت ، مگر اینکه برای بیمار مضر باشد.
  5. مصرف 8-10 لیوان آب در روز یکی از مهمترین مواردی است که افراد باید در رژیم غذایی خود به آن توجه کنند.

رژیم آنلاین چیست؟

امروزه با افزایش اشتغال ، بسیاری از افراد نمی توانند برای مشاوره و رژیم غذایی کامل به دفتر مراجعه کنند ، بنابراین می توانند به وب سایت مراجعه کنند. بهترین متخصص تغذیه دیدن بخش و در آن رژیم غذایی اینترنتی اطلاعات پزشک خود را در مورد خودتان ارسال کنید.

هنگامی که پزشک اطلاعات شما را بررسی کرد ، یک رژیم غذایی مناسب را برای شما تهیه و ارسال می کند. در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید با وی تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. حتماً توجه داشته باشید که رژیم غذایی که برای شما تهیه شده است منحصر به فرد است و افراد دیگر نمی توانند از آن استفاده کنند.

رژیم غذایی

انواع رژیم های غذایی

یکی متخصص تغذیه بر اساس اطلاعاتی که به او می دهید ، او یکی از رژیم های زیر را برای شما آماده می کند.

  • حالت منوی ثابت
  • رژیم ثابت
  • غذای ترکیبی
  • رژیم های انعطاف پذیر

چگونه با رژیم غذایی چاق وزن خود را افزایش دهیم

مطالعات نشان داده است که نیاز به کالری برای زنان از 1600 تا 2400 و برای مردان – از 2000 تا 3000 است. در حال حاضر افرادی که می خواهند وزن خود را افزایش دهند باید 500 کالری دیگر مصرف کنند. بنابراین ، پس از مشورت با متخصص تغذیه ، افراد می توانند رژیم های غذایی ارزان و مناسب با چاقی را در رژیم غذایی خود قرار دهند و در تناسب اندام و افزایش وزن به آنها کمک کنند.

غذای موثر برای افزایش وزن

  • کره بادام زمینی

از آنجا که کره بادام زمینی کالری و پروتئین متفاوتی دارد ، مصرف آن برای افزایش وزن بسیار مثر است. هر قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حاوی 3 گرم کربوهیدرات ، 90 کالری و 4 گرم پروتئین است.

توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از این ماده سلامت انسان را تهدید می کند.

پنیر سرشار از کالری و کلسیم است و مصرف آن برای صبحانه و شام باعث افزایش وزن فرد می شود.

100 گرم سویا معادل 400 کالری و 36 پروتئین است ، بنابراین مصرف آن برای افزایش وزن مثر است.

هر 100 گرم برنج حاوی 130 کالری است. هضم برنج بسیار راحت تر از گندم است و به دلیل سهولت تهیه ، یکی از بهترین محصولات برای کاهش وزن سریع است.

افزایش وزن

گرانولا ترکیبی از غلات و میوه های خشک است. گرانولا سرشار از فیبر ، انرژی و پروتئین است و یکی از بهترین محصولات برای افزایش وزن است. یک وعده گرانول معادل 450 کالری است و در ترکیب با شیر افزایش می یابد. به همین دلیل ، خوردن این غذا در میان وعده ها توصیه می شود.

موز حاوی فیبر ، قند ، ویتامین و پتاسیم است ، متوسط ​​موز حدود 100 کالری است.

این ماده دارای پروتئین های سالم است و تهیه و طعم آن با برنج بسیار مثر است.

تخم مرغ یکی از موثرترین محصولات افزایش وزن است که دسترسی به آن بسیار آسان است. یک تخم مرغ حاوی 75 کالری ، 6 گرم پروتئین و 5 گرم چربی است.

100 گرم شکلات تلخ حاوی 500 کالری و حاوی آنتی اکسیدان ها و قند است که برای افزایش وزن بسیار مثر است.

رژیم غذایی

چگونه با رژیم لاغری وزن کم کنیم

  • شما باید کالری دریافتی خود را کاهش دهید. هر روز غذای کمتری بخورید. ابتدا کالری دریافتی خود را به حداقل برسانید و سپس به تعداد کالری ها توجه کنید. برای محاسبه کالری دریافتی خود می توانید از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید. اگر بیشتر از کالری دریافتی کالری بسوزانید ، مطمئناً وزن خود را کاهش می دهید.
  • از تنقلات و غذاهای ناسالم استفاده نکنید. تنقلات شور ، شیرین ، چرب و ناسالم را از رژیم غذایی خود حذف کنید. سیب زمینی سرخ کرده ، پیتزا ، کیک ، شکلات و سایر شیرینی ها و غذاهای چرب حاوی کالری بیشتری از آنچه فکر می کنید است ، بنابراین بهتر است آنها را با غذای سالم جایگزین کنید.
  • غذای سالم بخورید. مصرف 400 کالری در روز به سیری شما کمک می کند ، بنابراین به هدف خود نزدیک می شوید – کاهش وزن. در حقیقت ، هرچه چربی بیشتری بخورید ، بیشتر سیر نخواهید شد ، اما بیشتر می خواهید غذا بخورید. میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، لبنیات کم چرب و گوشت از سالم ترین غذاهایی هستند که به شدت توصیه می شوند.
  • همچنین هنگام پخت به کالری آنها توجه کنید. به عنوان مثال ، چند تکه مرغ مفید است تا زمانی که غذا با کره و پنیر پخته شود. همچنین بهتر است قبل از پخت ، پوست مرغ را بردارید تا میزان چربی آن کاهش یابد.
  • غذاها و غذاهای چرب بخورید. توجه داشته باشید که روزه داری بهترین راه برای کاهش وزن نیست. بنابراین سعی کنید غذاهای چربی سوز را در رژیم غذایی خود قرار دهید ، مانند امگا 3 ، سیب ، زنجبیل ، سیر و روغن زیتون.

رژیم غذایی

رژیم متعادل چیست؟

رژیم غذایی سالم ، به معنی محرومیت از غذا و پایبندی به رژیم های سخت نیست. با انتخاب عاقلانه غذاها ، از جمله مراقبت از میزان هر وعده غذایی ، محدود کردن مصرف چربی ، خوردن غذاهای کامل و طبیعی مانند میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل و کاهش غذاهای فرآوری شده در رژیم غذایی خود ، بتوانید سالم بمانید.

تغذیه متعادل ، از همه گروه های غذایی اصلی با مقدار مناسب غذا تشکیل شده و مواد مغذی ایده آل را برای بدن تامین می کند.
همه افراد فردی هستند و رژیم غذایی سالم می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. اما پیروی از یک رژیم غذایی جامع که شامل همه گروه های غذایی می شود و از مواد مغذی ناخواسته مانند سدیم ، چربی اشباع و شکر کمتر استفاده می کند ، شما را در مسیر زندگی سالم قرار می دهد.

اهمیت رژیم غذایی متعادل

به کنترل وزن پایدار کمک می کند

تعداد کالری مورد نیاز بستگی به سن ، فعالیت بدنی و وزن دارد که شامل غذاهای کم کالری غنی از مواد مغذی مانند غلات کامل ، پروتئین کم چرب ، میوه ها و سبزیجات است.

تنظیم حجم غذا

اعتدال یکی از ارکان اصلی رژیم غذایی سالم است و کنترل تغذیه به شما کمک می کند تا از رژیم غذایی سالم لذت ببرید.

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ، آنتی اکسیدان ، فیبر و مواد معدنی هستند ، اما کالری کمی دارند. افزودن میوه و سبزیجات به رژیم غذایی روزانه می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند سرطان را کاهش داده و مواد مغذی ضروری را در اختیار بدن قرار دهد. غذاهای گیاهی همچنین گرسنگی را به دلیل فیبر زیاد از بین می برند و میل شدید به خوردن را کاهش می دهند.

غلات کامل

این غلات ، از جمله بلغور جو دوسر ، برنج قهوه ای ، آرد گندم کامل ، آرد گندم کامل و بلغور ، می تواند خطر بیماری های قلبی عروقی مانند سکته مغزی و نارسایی قلبی را کاهش دهد. اهداف غلات در رژیم غذایی همچنین می تواند خطر آسم ، بیماری های لثه ، از دست دادن دندان ، فشار خون بالا ، سرطان روده بزرگ و بیماری های التهابی را کاهش دهد.

چربی های ناسالم را محدود کنید

در حالی که چاق است برنامه غذایی سالم مهم است؛ باید از برخی انواع چربی اجتناب کرد. به عنوان مثال ، چربی های اشباع با منشاء حیوانی و افزایش سطح کلسترول خون. همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. از چربی های ترانس به دلایلی نباید استفاده شود. آجیل ، دانه ها ، ماهی ، روغن زیتون و آووکادو منابع چربی سالم تری هستند.

رژیم غذایی

استفاده از غذاهای فرآوری شده را محدود کنید

سدیم باعث فشار خون بالا می شود که خطر سکته مغزی یا بیماری عروق کرونر قلب را افزایش می دهد. نمک به عنوان یک افزودنی برای تغییر رنگ یا بافت غذا و اغلب به عنوان نگهدارنده یا طعم دهنده استفاده می شود. بسیاری از غذاهای فرآوری شده مانند سوپ کنسرو شده ، نان ، ماکارونی ، سس سالاد ، میان وعده ها و غلات غنی از سدیم هستند. پرهیز از این غذاها می تواند میزان سدیم غذا را محدود کرده و خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *