رژیم پالئو یا اقامت در غارها – مرکز تغذیه و تناسب اندام آرموني


غذاهای سرخپوشان:
گوشت: گوشت گاو ، گوسفند ، مرغ ، بوقلمون ، خوک و غیره
ماهی و غذاهای دریایی: ماهی آزاد ، میگو ، صدف و…
تخم مرغ: تخم مرغ رایگان ، شیرینی یا غنی شده با امگا 3

سبزیجات: کلم بروکلی ، کلم ، فلفل ، پیاز ، هویج ، گوجه فرنگی و…
میوه ها: سیب ، موز ، پرتقال ، گلابی ، آووکادو ، توت فرنگی ، زغال اخته و غیره.
غده ها: سیب زمینی ، سیب زمینی شیرین ، سیب زمینی ، شلغم و…
آجیل و دانه ها: بادام ، آجیل ماکادمیا ، گردو ، فندق ، تخمه آفتابگردان ، تخمه کدو و غیره.
چربی ها و روغن های مفید: روغن زیتون فوق بکر ، روغن نارگیل ، روغن آووکادو و غیره.
نمک و ادویه جات ترشی جات: نمک دریا ، سیر ، زردچوبه ، رزماری و … اگر می توانید از عهده آن برآیید ، سعی کنید از گیاهان علفی ، مرتعی و ارگانیک استفاده کنید. در غیر این صورت ، فقط مطمئن شوید که همیشه به دنبال یک گزینه ارزان قیمت هستید.

حالت تغییر یافته Paleo
با توجه به محدودیت های رژیم غذایی پالئو و توسعه علم تغذیه و درک اینکه برخی غذاها در رژیم غذایی سرخپوشان می توانند با غذاهای سالم جایگزین شوند ، تعدادی از مواد جدید به رژیم غذایی پالئو اضافه شده است ، مانند غلات بدون گلوتن ، مانند برنج. کره و روغن با کیفیت.
موارد زیر همچنین می تواند به مقدار معقول و کم در رژیم غذایی سرخپوشان استفاده شود
شراب: شراب قرمز با کیفیت بالا حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مفید است.
شکلات تلخ 70 and و بالاتر

یک لیست خرید ساده برای رژیم پالئو
در رژیم پالئو می توانید چندین نوع غذا بخورید.

گوشت: گوشت گاو ، گوسفند ، گوشت خوک و غیره
طیور: مرغ ، بوقلمون و…
ماهی: ماهی قزل آلا ، ماهی قزل آلا ، ماهی خال مخالی و … تخم مرغ
سبزیجات تازه: سبزیجات ، کاهو ، گوجه فرنگی ، فلفل ، هویج ، پیاز و…
سبزیجات منجمد: کلم بروکلی ، اسفناج ، سبزیجات مخلوط و…
میوه ها: سیب ، موز ، گلابی ، پرتقال ، آووکادو
انواع توت ها: توت فرنگی ، زغال اخته و غیره
آجیل: بادام ، گردو ، ماکادامیا ، فندق روغن بادام نارگیل روغن زیتون روغن زیتون سیب زمینی شیرین
ادویه جات ترشی جات: نمک دریا ، فلفل ، زردچوبه ، سیر ، جعفری و … بهتر است همه وسوسه های مضر از جمله نوشیدنی های شیرین ، شیرینی ، کلوچه ، کراکر ، نان ، بستنی و غلات را از خانه خارج کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *