سهم دروس عمومی در کنکور سراسری تا دو سال آینده به 30 درصد می رسد.


به گزارش فارس، مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در نشست معاونان آموزش متوسطه استان های کشور در اصفهان گفت: تاریخ و نظام عظیم هستی و در آموزش و پرورش. کار قیام، باید این را در نظر بگیریم، باید افتخار کنیم که عاشق ائمه و اهل بیت هستیم و باید از فرصت هایی که در زندگی به ما داده می شود بهترین استفاده را ببریم.

وی افزود: مانند بزرگانی چون علامه جعفری، شهید مطهری و دیگر بزرگانی که با تألیف کتب آموزشی برگرفته از سیره ائمه اطهار(ع) درس های ارزشمندی را در عرصه تعلیم و تربیت برای ما به یادگار گذاشتند، مسئولیت ما را در نظام تعلیم و تربیت دو چندان می کند. برای اینکه دانش آموزان ما واقعاً عاشق ائمه اطهار باشند و از شور حسینی به فکر و معرفت حسینی حرکت کنند، باید برنامه ریزی کنیم.

کاظمی ادامه داد: در سند تحول بنیادین معلم مربی است و تعاریف معلم و مربی متفاوت است. لذا در این روند و آمادگی ویژه دانش آموزان، ما معلمان باید از هر فرصتی برای بیان رویکرد و سیره امام حسین (ع) استفاده کنیم، زیرا این یادآوری مهمی است که باید از همه فرصت های پیشرفته برای کار تربیتی استفاده کرد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جشنواره جوان خوارزم گفت: این جشنواره یک رویداد علمی است. اما این فرصت را به ما می دهد که در موضوعات و طراحی آموزشی به گونه ای عمل کنیم که فرصت آموزشی برای دانش آموزان با نگاه کاوشگر فراهم شود و تاکید می کنیم که علاوه بر آموزش باید در همه شرایط به موضوع آموزش نیز بپردازیم. ، چون سند تحول بنیادین متعهد به آموزش و پرورش نیز هست، چندوجهی است.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش چند جانبه در سند تحول، افزود: یکپارچگی و ارتباط بین حوزه های سند تحول بنیادین مهم است و از هر فرصتی برای آموزش و توجه به مسائل علمی و به کارگیری آن در حوزه دینی و حوزه های دیگر، تلفیقی پرداخت کنیم.

کاظمی گفت: یکی از نکات مدیریتی که می توان از قیام امام حسین (ع) آموخت، داشتن نیروی انسانی شایسته و کارآمد است که یکی از مهمترین عوامل موفقیت مدیران برای داشتن نیروی انسانی شایسته و کارآمد است. منابع”. قیام امام حسین(ع) این افراد از شایسته ترین و مورد اعتمادترین افراد بودند و تامین منابع انسانی و مالی بسیار مهم است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: یکی دیگر از کارکردهای مدیریتی که می توانیم از این قیام عاشورا بیاموزیم، هماهنگی بین نیروی انسانی است که همانند قیام عاشورا یکی از اساسی ترین و مهم ترین کارکردهای مدیریتی است. و منازل گاهی طولانی می شود که امام حسین (ع) تصمیم گرفتند بین مردم هماهنگی ایجاد کنند و در زمینه مدیریت اگر همه اعضای تیم و نیروی انسانی با یکدیگر هماهنگ نباشند نمی توانید موفق شوید.

وی افزود: یکی دیگر از نکات مهم مدیریت، شناسایی و استفاده از ابزارهای قابل اعتمادتر برای تکمیل مؤثرتر مأموریت است. بنابراین باید از ابزارهای موثر و قدرتمند برای اقدام و برنامه ریزی استفاده کنیم.

کاظمی گفت: کنترل و نظارت مستمر برای تعیین برنامه ها و نحوه اجرای آنها، سنجش میزان اثربخشی اقدامات، رسیدن به نتیجه و برآورده شدن چند درصد از انتظارات است. درجه کنترل و نظارت بسیار بالاست.» مهم است و از این منظر باید نظارت، ارزیابی و کنترل مورد توجه قرار گیرد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جشنواره جوان خوارزم که توسط اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار می شود، گفت: رویکرد ارتقای خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی دانش آموزان پایه گذاری، برنامه ریزی و موتور محرکه اقتصاددان تلقی شد. .

وی تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری این مسابقات و نظارت بر روند برگزاری اینگونه مسابقات بتوانیم زمینه شناسایی استعدادهای دانش آموزان مقطع متوسطه دوم در تولید طرح های پژوهشی و همچنین با به کارگیری آموزش، دانش و دانش را فراهم کنیم. ارتباط آنها با نیازهای جامعه و زندگی شخصی افراد، ما قادر خواهیم بود به کارهای دانش آموزانی که از طریق آموزش های خود در طول تحصیل به آن دست یافته اند، برسیم و بیشتر متوجه شویم.

کاظمی با تاکید بر طرح ملی بازگشایی مدارس گفت: امسال در چند استان با مشکل پرسنل و فضای آموزشی مواجه بوده ایم که تقریباً حل شده است و باید در فرصت باقی مانده چاره ای اندیشید تا این مشکل را نداشته باشیم. در ابتدای سال تحصیلی یک وظیفه داشته باشید.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه لازم است توزیع متوازن دانش آموزان در رشته های تحصیلی وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت ما نامطلوب است و باید نظارت و نظارت روزانه بر ثبت نام در مدارس انجام شود. با توجه به درصد و سهام تعیین شده انجام می شود.

وی ادامه داد: تاکید بر افزایش سهم آموزش فنی و حرفه ای و ریاضی است; این در حالی است که در زمینه ریاضیات، وضعیت هدف گذاری خوب است. اما در آموزش فنی و حرفه ای این امر نامطلوب است و قطعاً زمانی که جذب دانشجو به خصوص بقیه جذب در رشته های علوم انسانی تکمیل شود، نسبت ریاضیات خود به خود کاهش می یابد و این احساس نگران کننده است که با مشکل مواجه شویم. مسئله.

کاظمی در خصوص کاهش اقشار مختلط افزود: پیشنهاد روستای مرکزی و یاوب وزنهاب برای در نظر گرفتن 44 میلیارد تومان برای ایاب و ذهاب کلاسی مختلط مطرح و تصویب شده و با موافقت معاونت آموزشی دبیرستان صورت گرفته است. شهریه اگر کلاس های مختلط داشته باشیم هزینه ایاب و ذهاب توسط معاونت توسعه منابع تامین مالی پرداخت می شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در راستای ارتقای کیفی و عادلانه آموزش گفت: طرح ستاد جهاد علمی با اولویت مدارس شبانه روزی ارتقای کیفی و عادلانه آموزش بود که از اردیبهشت ماه آغاز شد و این امر به تمام مدیران مدارس شبانه روزی و بخش های رهبران تاکید شد. نواحی و مناطق باید تبیین شود تا فعالیت هایی که برای دانش آموزان مناطق کم برخوردار برگزار می شود مورد استفاده دیگران نیز قرار گیرد و این طرح که توسط دبیرستان ماندق البرز و تقریبا بهترین معلمان تهران انجام می شود آموزش آنلاین انجام می دهد. و فرصت پرسش و پاسخ را برای دانش آموزان فراهم کنید.

وی ادامه داد: این طرح را برای دو پایگاه از اول مهرماه خواهیم داشت. در این دو سه ماه وقت گذاشتیم تا دانش آموزان را برای امتحانات نهایی آماده کنیم و اکنون که عملکرد تحصیلی اهمیت بیشتری پیدا کرده است، این فرصت فرصت مناسبی برای ارتقای کیفیت و ایجاد عدالت آموزشی بیشتر برای مناطق کم برخوردار است.

کاظمی در خصوص مصوبه اخیر کنکور گفت: فضای کنکور در نظام آموزشی متاثر از قرارداد است و طبق قانون به آموزش و پرورش و آموزش و پرورش این اختیار داده شده است که عناوین و ضرایبی را برای آموزش و پرورش ارائه کنند. تحصیلات. البته در پیش نویس اولیه اینطور نبود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در جلسه فوق العاده کمیته تایید صلاحیت و پذیرش، سهم آزمون عمومی از حجم کل آزمون 26 درصد و در کنکور سال آینده سهم رشته های تخصصی بود. دروس 60 درصد و کنکور پروفایل 100 درصد و در دو سال آینده سهم دروس عمومی به 30 درصد می رسد.

وی افزود: در گذشته این عدد زیر 20 درصد بود و به این ترتیب به برنامه درسی بیشتر توجه می شود که باعث ارتقای کیفیت آموزش و توجه بیشتر به کتاب درسی می شود و از روش های کمتری استفاده می شود که باعث افزایش مفاهیم، ​​عمق می شود. آموزش و پرورش و اقتدار معلم باید رشد کند و آموزش و پرورش باید از این فرصت استفاده کند و آموزش با کیفیت ارائه دهد.

کاظمی خاطرنشان کرد: طی 8 سال گذشته میانگین نمرات دروس GCSE از وضعیت مطلوبی برخوردار نبوده و امکان کسب نتایج تحصیلی توجه دانشجویان را به ارتقای معدل معطوف کرده است و امیدواریم شاهد پیشرفت بیشتر در این زمینه باشیم. رشته.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دوره متوسطه دوره مهمی در نظام آموزشی است و خروجی نظام آموزشی دوره متوسطه است و در اینجا دانش آموز از تحصیل خارج می شود. نظام و قضاوت جامعه در مورد تحصیلات و مهارت ها بر اساس دوره است، این یک دبیرستان است و از این نظر این دوره بسیار مهم و کلیدی است.