سیستم ایمنی خود را با ویتامین C تقویت کنید

مردم بریتانیایی تبار که به آمریکا سفر می کنند گاهی اوقات خود را با اصطلاح عامیانه “لیمی” می شناسند. اگرچه هیچ کس دوست ندارد نامی که به نظر تحقیرآمیز به نظر می رسد، نامیده شود، این نام خاص ممکن است در واقع نوعی تعریف و تمجید باشد، حتی اگر گوینده دلیل آن را نداند. در قرن هجدهم، ملوانان نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا با کشتی‌های بادبانی جهان را دریانوردی می‌کردند و هفته‌ها و ماه‌ها در دریا بدون غذای تازه برای خوردن نیاز داشتند.

کمبود ویتامین C ناشی از این عمل باعث شد دریانوردان به بیماری گاه مرگباری به نام اسکوربوت مبتلا شوند. اسکوربوت منجر به خونریزی، بهبود ضعیف زخم ها، ریزش مو و دندان و درد مفاصل می شود. در واقع لیستی از بیماری های احتمالی ناشی از کمبود ویتامین C متعدد است، از جمله کم خونی، خونریزی لثه و بینی، ناتوانی در مبارزه با عفونت و التهاب لثه، کبودی آسان، مفاصل متورم و دردناک و ضعیف شدن مینای دندان. در پاسخ، نیروی دریایی بریتانیا کشتی های خود را با لیمو و لیمو ترش پر کرد و آب این میوه ها را در وعده های غذایی ملوانان کشتی هایشان گنجاند. «آهک‌ها» توانستند ویتامین C دریافتی خود را به اندازه‌ای بالا نگه دارند که دریانوردانشان در سفرهای طولانی سالم بمانند.

ویتامین C توسط سایر عناصر داخل بدن ساخته نمی‌شود، بنابراین باید به منابع غذایی برای حفظ منابع کافی تکیه کنیم. خوشبختانه، شما می توانید طیف گسترده ای از غذاهای غنی از ویتامین C را پیدا کنید. ویتامین C محلول در آب است و در بدن ذخیره نمی شود. مقادیر اضافی از طریق ادرار خارج می شود و ما باید برای حمایت از رشد و نمو طبیعی یک منبع ثابت داشته باشیم.

بدن شما از ویتامین C برای رشد بافت جدید، به ویژه پوست، تاندون ها، رباط ها و عروق خونی استفاده می کند. این به شما کمک می کند تا از جراحات و آسیب های وارده به غضروف و استخوان ترمیم بهتری پیدا کنید. ویتامین C یک آنتی اکسیدان مهم است که به جلوگیری از آسیب ناشی از عوامل اکسید کننده یا رادیکال های آزاد در بدن کمک می کند. خواص آنتی اکسیدانی آن فراتر از خود است زیرا ویتامین C به بازیابی سایر آنتی اکسیدان ها از جمله ویتامین E پس از اکسیده شدن کمک می کند.

یک رژیم غذایی سالم و مغذی شامل انواع سبزیجات و میوه ها در هر وعده غذایی باید تمام ویتامین C مورد نیاز شما را تامین کند. چرخه های طولانی پخت و پز باعث کاهش ویتامین C در غذا می شود، بنابراین میوه ها و سبزیجات تازه و خام توصیه می شود. سبزیجات برگ سبز مانند کلم پیچ و اسفناج منابع عالی ویتامین C و سایر مواد مغذی مهم هستند. دیگر انتخاب های خوب سبزیجات عبارتند از: کلم بروکلی، کلم بروکسل، گل کلم، فلفل، کلم، سیب زمینی شیرین، گوجه فرنگی و کدو حلوایی مانند کدو حلوایی یا بلوط.

میوه های غنی از ویتامین C شامل انواع مرکبات مانند پرتقال، گریپ فروت، لیمو ترش، لیمو و نارنگی می باشد. انواع توت ها از جمله زغال اخته، تمشک، توت فرنگی و کرن بری نیز منابع خوبی هستند. سایر منابع خوب میوه عبارتند از کیوی، انبه، پاپایا، آناناس و هندوانه. غذاهای بسته بندی شده ممکن است با ویتامین C غنی شده باشند. برچسب غلات صبحانه و سایر غذاهای بسته بندی شده را با دقت بخوانید زیرا بسیاری از این غلات حاوی سطوح بسیار بالایی قند هستند که مشکلات دیگری ایجاد می کند که بهتر است از آنها اجتناب کنید. همچنین ممکن است اسید اسکوربیک یا دهیدروآسکوربیک اسید را در مواد تشکیل دهنده برای کمک به شناسایی ویتامین C مشاهده کنید.

اگر میوه های تازه در دسترس نیست، مکمل ممکن است به شما کمک کند سطح ویتامین C خود را حفظ کرده و سیستم ایمنی خود را قوی نگه دارید. علاوه بر این، اگر شما در معرض سیگار کشیدن یا برای زنان شیرده هستید، ممکن است سطوح بالاتر ویتامین C مورد نیاز باشد. اعتقاد بر این است که ویتامین C به کوتاه کردن مدت سرماخوردگی کمک می کند، اما هیچ مدرکی مبنی بر جلوگیری از سرماخوردگی وجود ندارد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر