شرط انتخاب یک صبحانه عالی چیست؟


به گزارش الف به نقل از اسپوتنیک، الکساندر میاسنیکوف در مقاله ای درباره صبحانه کامل خاطرنشان کرد: صحیح ترین صبحانه بلغور جو دوسر جوشانده در آب بدون نمک و شکر است. در این صورت صبحانه تاثیر مثبتی بر سیستم قلبی عروقی و دستگاه گوارش خواهد داشت.
وی افزود: غلات حاوی عناصر کمیاب مفید زیادی هستند اما ارزش آنها به دلیل قند یکسان است.
وی نسبت به مصرف مکرر سمولینا هشدار داد و آن را با نان سفید مقایسه کرد.
این هسته دانه ای است که فقط حاوی نشاسته و کربوهیدرات است و باعث افزایش فوری قند خون می شود. و این مسیر باعث ایجاد مقاومت به انسولین در بدن می شود، به این معنی که باعث بیماری های زیادی می شود. صبحانه باید حاوی غذاهای غنی از پروتئین، کربوهیدرات و فیبر باشد تا به کاهش سطح قند خون کمک کند.
این متخصص از جمله مواد غذایی سرشار از پروتئین، ماست، شیر و تخم مرغ را نام برد. کربوهیدرات و فیبر به وفور در نان، میوه ها و سبزیجات یافت می شود. وی گفت: پروتئین به همراه کربوهیدرات ها و فیبر به جلوگیری از افزایش سطح قند خون کمک می کند. پروتئین از افزایش سطح گلوکز جلوگیری می کند. علاوه بر این، این ترکیب باعث می شود که شما احساس سیری کنید و بعد از یک ساعت احساس گرسنگی نکنید.
این پزشک توصیه می کند بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب صبحانه بخورید و این وعده غذایی را حذف نکنید، در حالی که نوشیدن مثلاً ماست به دلیل کالری کم آن کافی نخواهد بود. وی همچنین نوشیدن قهوه یا آب پرتقال و خوردن میوه بعد از غذا را توصیه کرد.