شش حقیقتی که ممکن است بخواهید درباره ویتامین C بدانید

با نگاهی به سؤالات متداول در مورد ویتامین C، فهرستی از شش موردی که مردم علاقه زیادی به دانستن آنها در مورد ویتامین C دارند، جمع آوری کرده ایم. اینها چیزهایی هستند که ما اکنون به دنبال کشف آنها هستیم:

ویتامین C نیز اسید اسکوربیک است. بسیاری از افراد علاقه مند به دانستن رابطه بین اسید اسکوربیک و ویتامین C هستند. همانطور که پیداست، این دو نام به یک چیز اشاره دارند. ویتامین C در واقع یک اسید آلی به نام اسید اسکوربیک است. بنابراین، دومی نام شیمیایی مناسب آن است. اما برای ارتباط با “توده ها”، کارشناسان ترجیح می دهند از نام “ویتامین C” استفاده کنند. به هر حال، اگر به مردم بگویید که بیشتر از اسید اسکوربیک استفاده کنند، ممکن است آنها را بترسانید – زیرا اکثر ما از اسیدها می ترسیم، زیرا آنها را فقط به عنوان مواد خورنده می شناسیم!

ویتامین C در ساخت کلاژن ضروری است. بسیاری از مردم علاقه دارند بدانند که چه رابطه ای بین مصرف مقادیر کافی ویتامین و داشتن پوستی زیبا وجود دارد. همانطور که مشخص است، رابطه بین داشتن پوستی زیبا و دریافت مقادیر کافی ویتامین C، از جمله حقایق دیگر، بر اساس این واقعیت است که این ویتامین در تشکیل کلاژن (که اتفاقا ماده اصلی خارج است) ضروری است. که پوست ما از آن ساخته شده است).

ویتامین C یک ویتامین آنتی اکسیدانی است (درست مانند ویتامین A). بسیاری از افراد علاقه مند به دانستن رابطه بین این دو ویتامین هستند. اما این واقعیت که هر دو ویتامین آنتی اکسیدانی هستند به این معنی نیست که یکی می تواند جایگزین دیگری شود. کارهای زیادی توسط ویتامین C انجام می شود که ویتامین A نمی تواند انجام دهد و بالعکس. شما باید سطوح کافی از هر دو ویتامین را دریافت کنید.

مقدار توصیه شده (حداقل) مصرف روزانه ویتامین C بین 45 تا 90 میلی گرم است. اگر نتوانید آنقدر ویتامین C دریافت کنید، به ناچار مشکلات سلامتی ناشی از کمبود ویتامین C را تجربه خواهید کرد، که اولین مورد معمولاً اسکوربوت است. با این حال، هدف شما حداقل مصرف روزانه ویتامین C نیست، بلکه مصرف ایده آل است (که بسته به اینکه از چه کسی بخواهید، می تواند بین 200 میلی گرم تا 2300 میلی گرم باشد). این را در پاسخ به سؤالی که اغلب مطرح می شود می گوییم که چه مقدار ویتامین C باید روزانه دریافت کند.

یکی دیگر از مواردی که بسیاری از مردم می‌خواهند در مورد ویتامین C بدانند، این است که تأثیر احتمالی «بیش از حد ویتامین C» چه خواهد بود. آنچه در این رابطه می توان گفت این است که ویتامین C یکی از بهترین مواد آلی قابل تحمل در بدن است (و هر چیزی که بدن بیش از حد اسید اسکوربیک تشخیص دهد از طریق کلیه ها به شکل ادرار دفع می شود). با این وجود، اگر به شدت در مصرف ویتامین C بیش از حد مصرف کنید، ممکن است مشکلاتی مانند اسهال داشته باشید. اما احتمال مصرف بیش از حد ویتامین C، به خصوص اگر آن را از منابع غذایی دریافت می کنید، بسیار کم است.

ویتامین C در فرآیند بیوشیمیایی که در آن دوپامین به نوراپی نفرین تبدیل می شود، ضروری است. بسیاری از افراد علاقه مند به دانستن رابطه بین ویتامین C و سلامت عاطفی هستند. پس این رابطه در شرایطی است که اگر بدن شما نتواند دوپامین را به نوراپی نفرین تبدیل کند، در نهایت دوپامین بیش از حد دریافت می کنید – که باعث انبوهی از مشکلات سلامت روانی می شود. مطمئناً، مقدار ویتامین C مورد نیاز برای این فرآیند اندک است، اما اگر مطلقاً آن را نداشته باشید، پیامدهای احتمالی آن هستند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر