صبح خود را با 15 دقیقه پیاده روی به مدت 14 روز آغاز کردم: چگونه بر سلامتی من تأثیر می گذارد


اگر تا به حال به این فکر افتاده اید که “چرا دیگر راه نمی روم؟” دست خود را بالا بگیرید.

پیاده روی محتمل است کمترین ورزش – همچنین است مورد مطالعه ترین شکل تمرین. بسیاری از کارشناسان معتقدند که پیاده روی یکی از بهترین کارهایی است که می توانیم برای سلامتی و رفاه خود انجام دهیم.

و نکته اینجاست: من در چنین محله ای زیبا و قابل پیاده روی زندگی می کنم ، اما به نحوی بهانه می آورم که چرا نمی توانم برای قهوه بروم ، وسایل را به اداره پست بریزم یا فقط قدم بزنم. من واقعاً قرار نیست آنقدرها که دوست دارم رفت و آمد کنم یا بیرون بروم ، که … صادقانه بگویم ، این وحشتناک است زیرا من صاحب یک طلای سه ساله دارم که باید زیاد راه برود (من متاسفم ، استلا 🐾).

ولی “ورزش میان وعده انجام دهید“واقعاً من را به عادات خوب حرکتی برگرداند و مرا به پیاده روی های معمولی بازگرداند. تصمیم گرفتم دو هفته پیاده روی صبحگاهی 15 دقیقه ای انجام دهم ، هر روز را با هوای تازه ، آفتاب ، نسیم دریا و هوشیاری آغاز کنم. ساخته شده با آرامش جنبش ، چگونه پایین آمد

بعد از دو هفته چه احساسی دارم

جای تعجب نیست ؛ حس خوبی دارم توپ توپم. احساس میکنم بی نقصم! من دارم تلاش می کنم هر چیزی هر روز ، هر چند واقعاً می خواهم ، بنابراین این واقعیت که توانستم این کار را انجام دهم بسیار عالی است. “پیروزی” واقعاً خوشحال کننده است. این را هم باید بگویم – این فقط یک نوع تمرین برای دو هفته بود! فقط راه رفتن (بله ، واقعاً) … و بدن من احساس فوق العاده ای دارد.

من هفته دوم چرخش را به کاهش زمان نمایش صفحه (که یک استراحت فنی کردم!) پیوند دادم ، بنابراین در کل ، احساس فوق العاده ای داشتم. دوستان و خانواده ام در مورد میزان آسایش رضا انرژی من اظهار نظر کردند (یکی حتی گفت: “من سالهاست شما را اینقدر راحت ندیده ام!”). بیرون آمدن برای مدت کوتاهی صبح باعث بهبود روحیه ، وضوح ذهنی و بهره وری من در روزهایی که در خانه کار یا کار می کردم ، می شود.

علاوه بر این ، این پیاده روی کوتاه صبح ، توپ را برای پیاده روی طولانی می چرخاند. چند روزی بود که ساعت ها با سگ خود در شهر قدم نمی زدم. من بیشتر در مورد شهری که در آن زندگی می کنم تحقیق می کنم ، سعی می کنم قهوه ای را که قبلاً نخورده بودم تشخیص دهم و چیزهایی را از لیست سطل خود علامت گذاری کنم – همه چیزهایی که قبلاً برای آنها وقت نگذاشته بودم.

TL ؛ DR – پیاده روی به من کمک کرد تجربه کنم …

  • بهبود یافته
  • روحیه را بهبود می بخشد ، سطوح ساده شادی را افزایش می دهد
  • بهبود وضوح ذهنی ، تمرکز و بهره وری
  • طرز فکر بهتر
  • موقعیت راحت تر
  • احساس موفقیت
  • سلامت کلی خوب
  • سگ شادتر

فواید پیاده روی برای سلامتی

این می تواند یک شوک جزئی باشد ، اما ورزش نباید خیلی شدید یا پیچیده باشد – پیاده روی در واقع یکی است. مال شما مزایای آن ، و برای برخی از افراد ممکن است سالم تر از دویدن باشد.

این تأثیر کمتری دارد

زمان و مکان برای HIIT وجود دارد ، اما آنها می توانند حرکتهای انفجاری و پلایومتریک را روی مفاصل شما قرار دهند. پیاده روی این است – علیرغم تاثیر فوق العاده ، تأثیر در پیاده رو یا پیاده رو گاهی اوقات می تواند مشکلاتی برای مچ پا ، زانو و باسن ایجاد کند. با پیاده روی ، از ضربه جلوگیری کرده و از مفاصل خود محافظت می کنید ، بنابراین این یک افزودنی عالی برای روال تناسب اندام فعلی شما است.

این پیشگیری از آسیب است

نه فقط راه رفتن کمترین میزان مصدومیت با این حال ، هر نوع تمرینی وجود دارد برای جلوگیری از افتادن نشان داده شده است (و غیره آسیب های ناشی از سقوط) ، که یک مسئله مهم بهداشت عمومی در افراد مسن است. و چون از مفاصل شما حمایت می کند و ماهیچه های شما را تقویت می کند، می توانید از خود در برابر انواع دیگر صدمات ناشی از ضعف جسمانی و عدم ثبات محافظت کنید.

این بهترین کاردیو است

مطالعات نشان داده است پیاده روی برای تبدیل شدن به محافظ قلب – می تواند باشد فشار خون پایین و ضربان قلب آرامش بخش و به کاهش خطر کمک کند بیماری قلبیبه

این تقویت کننده خلق و خو است

مطالعاتی وجود دارد همچنین پیاده روی نشان داده است که پیاده روی می تواند شما را بهبود بخشد حالتبه اثبات شده است بر فراز و بر فراز باز هم برای نگرانی های عمومی سلامت روان.

به کاهش وزن کمک می کند

در یک مطالعه نشان داده شد افرادی که راه می روند بیشتر در معرض ابتلا به ایدز هستند کاهش دور کمر، و هنگامی که با غذای سالم ترکیب می شود ، 30 دقیقه پیاده روی می تواند تأثیر قابل توجهی بر وزن داشته باشد. هاروارد نیز توضیح داد پیاده روی می تواند هوس ها را کاهش دهدبه

می تواند سالها به زندگی شما بیفزاید

هاروارد نیز گزارش داد پیاده روی حدود 8000 قدم در روز – صرف نظر از سرعت – می تواند به شما کمک کند عمر طولانی تری داشته باشید.

به شما کمک می کند بیرون بیایید

احتمالاً قبلاً می دانید – اینجا آنها هستند قهوه از اثرات سلامتی ناشی از بیرون آمدنگرفتن آفتاب) مگر اینکه روی تردمیل (یا در یک منطقه وسیع) قدم می زنید ، مزایای پیاده روی با مزایای بیرون رفتن کوتاه مدت جبران می شود. خرافات دوگانه

چگونه راه می رفتم

تجربیات مختلف پیاده روی به شما کمک می کند تا آن را تنظیم کنید. در اینجا برخی از مواردی است که به نظرم جالب آمد:

با احتیاط راه بروید

یکی از انواع پیاده روی مورد علاقه من ، بدون تلفن ، بدون هدفون ، بدون اپل واچ … فقط حضور کامل است. من بسیاری از این کارها را در هفته بدون برق انجام دادم.

سیمران راه رفتن

نوع دیگری از پیاده روی جذاب ، صدا را هدایت می کند (که بدیهی است به نوعی تجهیزات فنی نیاز دارد).

سگ راه می رود

وقتی با یک موجود زنده برچسب گذاری می شوید و احتمالاً در حیاط همسایه به مکان دیگری نقل مکان می کنید ، تجربه متفاوتی است ، اما نتیجه می دهد. قدم زدن با دختر دوست داشتنی من پل و دیدن هیجان او در خارج ، به من یادآوری می کند که با چیزهای کوچک زندگی بیشتر حضور داشته باشم و لذت بیشتری ببرم.

موسیقی / پیاده روی پادکست

این نیز آسان است ، اما گوش دادن به یک لیست پخش عالی یا یکی از پادکست های مورد علاقه شما (حتی چند دقیقه کتاب صوتی!) می تواند پیاده روی را حتی بیشتر سرگرم کننده کند.

با هدف راه بروید

اگر بخواهید ، گاهی اوقات به “نقطه پایانی” نیاز دارم. برای مثال ، من می خواهم یک USPS drop box یا Market یا Coffee تهیه کنم. دستیابی به آن هدف کوچک الهام بخش بود. بعضی مواقع به کافی شاپی نزدیک رفتم.

نکاتی برای موفقیت

پاشو و برو

این مهمترین چیز برای من بود. تلفن خود را نگه ندارید ، حتی دندان های خود را مسواک نزنید – فقط کفش های خود را بکشید و بیرون بروید (خوب … مقداری SPF بگذارید ، مراقبت از آفتاب مهم است!). متوجه می شوم که اگر زمان زیادی را صرف کارهای دیگر مانند مدیتیشن ، پاکسازی و مراقبت از پوست ، بررسی ایمیل ها و صرف صبحانه کنم ، راستی کمتر به پیاده روی می رود. اگر خودم را احمق بدانم و به این فرایند تصمیم گیری پایان دهم ، پس پایبندی به آن بسیار ساده تر است.

لباس ها را قبل از شب ست کنید

اگر با عرق کردن از خانه راحت نیستید (باور کنید ، من در یک جامعه معمولی در ساحل زندگی می کنم ، بنابراین این ایده آل من است) ، پس شبها نزدیک تخت خود لباس پیاده روی بپوشید. که می توانید به سرعت آنها را تغییر دهید به قبل از سرمایه گذاری شما تصمیم گیری کمتر ، تأخیر کمتر ، پیاده روی بیشتر.

یک شرکت کننده پاسخگو است

برای من ، شریک زندگی من پوشیده از خز است و انگلیسی صحبت نمی کند ، اما او به من اعتماد داشت که هر روز بیرون بروم. شاید شما شخص دیگری ، فرزند ، والدین ، ​​هم اتاقی یا حتی بهترین دوست (حتی بهترین دوست یک فرد) داشته باشید که صبح با شما پیاده روی می کند و شما را در مسیر خود نگه داردبه قدرت در تعداد!

پیگیری عادات

اگر شما هم مانند من هستید ، نظارت بر عادت یک ابزار واقعاً قدرتمند است که به شما کمک می کند تا با روالهای سالم ارتباط برقرار کنید. بسته شدن آن جعبه از نظر ذهنی مفید است ، بنابراین “اطلاعات ضروری” کوچک خود را برای آن روز (هر روز!) بنویسید و “پیاده روی صبحگاهی” را در آنجا انجام دهید. وقتی به خانه می آیید جعبه را علامت بزنید و از افزایش کمی دوپامین لذت ببرید. در چند هفته ، می توانید به گزارش ردیابی عادت خود نگاه کنید و پاداش این کار را احساس کنید (این یک روش عالی برای بررسی عادات دیگر و ادغام با آنها است).

به خودتان پاداش دهید

گاهی آن چک لیست بالا چندان مثمر ثمر نیست. شاید بتوانید خود را با قهوه صبح یا نامه بعداً ، شاید حتی چند دقیقه پیمایش در یک اسموتی – یا فیدهای رسانه های اجتماعی. به کار مثمر ثمری که واقعاً می خواهید صبح انجام دهید فکر کنید و آن را پاداش خود برای تکمیل پیاده روی صبحگاهی خود قرار دهید.

پشته عادت

برای این کار ، من باید کلاه خود را به جیمز کلر ، نویسنده کتاب عادت های اتمی ، بگویم که این ترفند را از او آموخته ام. اگر یک عادت صبحگاهی دارید که قبلاً خودکار شده است ، صبح امروز قبل یا بعد از این عادت “جمع کنید”. به عنوان مثال ، قبل از اینکه تلفن خود را بررسی کنم ، پیاده روی می کنم. یا بعد از مسواک زدن و استفاده از کرم ضد آفتاب ، پیاده روی می کنم. این پیاده روی را بخشی از یک روال از قبل موجود برای یک تجربه آرام تر کنید.

ریشه (و روتین) خود را مخلوط کنید

همه چیز را هیجان انگیز نگه دارید. اگر کسالت دارید و به انحصارات حساسیت دارید ، هر روز رویکرد متفاوتی را اتخاذ کنید. با استفاده از رویکردهای مختلف ، روال خود را مطابقت دهید (به عنوان مثال ، یک روز در حال انجام مدیتیشن هدایت شده هستید ، روز دیگر موسیقی است ، روز دیگر ساکت است و روز دیگر روز پادکست است). اگر از قلعه خود یا بلوک های اطراف خانه کمی احساس خستگی می کنید ، شاید سعی کنید یک روز در هفته با ماشین به پارک نزدیک بروید یا مسیر را دنبال کنید. همه چیز را تازه نگه دارید!

از آسیب جلوگیری کنید

اگرچه پیاده روی می تواند پیشگیری از آسیب و یک فعالیت توانبخشی عمده باشد ، اما شما می توان همچنین حفظ کنید پیاده روی صدماتبه کفش های مناسب بپوشید ، زیاده روی نکنید و مراقب جایی باشید که قدم می گذارید تا مطمئن شوید که هیچ آتل ساق پا یا آسیب بیش از حد به شما وارد نمی شود.

به طور خلاصه … شما باید آن را امتحان کنید

مزایای آن بی نظیر است ، رایگان است و ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری کفش بپوشید و بیرون بروید. فقط تکان دهید. آن هوای تازه را بگیرید ، بگذارید خون شما جاری شود ، در اطراف خود هماهنگ شوید ، آرامش پیدا کنید. من می دانم که گاهی اوقات حتی چیزهای ساده می توانند معنا پیدا کنند مانند یک چیز – من با شما هستم – اما ارزش تلاش را دارد. برای آنها 15 دقیقه وقت بگذارید. به هر حال ، شما به احتمال زیاد برای مدت طولانی در شبکه های اجتماعی یا ایمیل حرکت می کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *