ضروری ترین ویتامین ها برای خانم ها چیست؟

دریافت ویتامین های کافی برای سلامتی و تناسب اندام ضروری است، اما برای داشتن ظاهری شگفت انگیز نیز مهم است. خانم ها به چه ویتامین هایی نیاز دارند؟ ضروری ترین ویتامین ها برای خانم ها عبارتند از: ویتامین A، ویتامین D، ویتامین C، ویتامین E و B کمپلکس. مواد معدنی: کلسیم، منیزیم و روی. بهترین راه برای اطمینان از دریافت هر چیزی که برای سلامتی بهینه نیاز دارید، داشتن یک رژیم غذایی متعادل است.

ویتامین های ضروری برای زنان:

ویتامین A:

اگرچه در بیشتر مواقع ضروری است که مصرف ویتامین خود را با افزایش سن افزایش دهید، اما مصرف بیش از حد ویتامین A در رژیم غذایی ممکن است خطر شکستگی استخوان را افزایش دهد. شما نباید بیش از 1.5 میلی گرم ویتامین A در روز دریافت کنید. البته همه به استخوان‌های قوی نیاز دارند، اما برای زنانی که به دوران یائسگی نزدیک می‌شوند، اهمیت ویژه‌ای دارد. سلامت استخوان فقط کلسیم نیست.

ویتامین دی:

این یک ماده مغذی ضروری برای سلامت استخوان است. ویتامین D در ماهی های روغنی، تخم مرغ و برخی نان ها و غلات غنی شده وجود دارد. اما بدن انسان بیشتر ویتامین D خود را از تأثیر نور خورشید بر روی پوست ما دریافت می کند.

ویتامین سی:

ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان به از بین بردن رادیکال های آزاد آسیب زننده سلول کمک می کند. به عبارت دیگر، اعتقاد بر این است که ویتامین C پیری زودرس را کاهش می دهد و به جلوگیری از بیماری کمک می کند. بنابراین، در حالی که همه از ویتامین C کافی بهره مند هستند، اگر می خواهید برای مدت طولانی تری جوان بمانید، ممکن است به آن علاقه خاصی داشته باشید. مرکبات، توت فرنگی، زغال اخته، سبزیجات سبز، فلفل، گوجه فرنگی و سیب زمینی همگی منابع عالی ویتامین C هستند.

ویتامین B (اسید فولیک):

از آنجایی که بدن شما در جذب این ویتامین ضروری B کمتر کارآمد می شود، سعی کنید مقداری سبزیجات سبز رنگ به وعده غذایی خود اضافه کنید و به جای پاستا یا برنج سفید، برنج قهوه ای را انتخاب کنید. مرکبات و کیوی حاوی اسید فولیک هستند و همچنین بسیاری از نان ها و غلات صبحانه حاوی اسید فولیک هستند.

ویتامین E:

ویتامین های آنتی اکسیدان رادیکال های آزاد را در بدن ما پاک می کنند. رادیکال های آزاد به اندام ها آسیب می رسانند و باعث می شوند که ما پیرتر به نظر برسیم. بنابراین هنگامی که آنتی اکسیدان مصرف می کنید، نه تنها از سلامت اندام های حیاتی خود در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کنید، بلکه پوست خود را جوان نگه می دارید و ظاهر زیبای خود را برای مدت طولانی تری حفظ می کنید. ویتامین C و ویتامین E از مواد مغذی کلیدی هستند که باید به آنها توجه کرد. چشمان درخشان و پوست شفاف می تواند از مزایای اضافی خوردن میوه و سبزیجات باشد!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر