غذاهای بد که برای کاهش وزن مفید هستند


شکل
شکل

سیب زمینی

سیب زمینی
سیب زمینی

نمره سیب زمینی درست در بالای شاخص سیری قرار دارد. اما نحوه پخت سیب زمینی نیز مهم است: روش پخته باعث می شود احساس سیری طولانی تری داشته باشید. اما پخته شده ، با غذای جانبی سالم مانند کلم بروکلی سرخ شده ، یکی دیگر از گزینه های خوشمزه است. سیب زمینی حاوی گلوتن نیست ، بیشتر از موز پتاسیم دارد و منبع خوبی از ویتامین B6 و ویتامین C است.

ماکارونی

ماکارونی
ماکارونی

مطالعات انجام شده بر روی افرادی که رژیم غذایی کم گلیسمی دارند (غذاهایی که باعث افزایش قند خون در مدت زمان طولانی می شوند) نشان می دهند که مقادیر متوسط ​​پاستا مضر نیست. در حقیقت ، شرکت کنندگان همچنان می توانند با خوردن ماکارونی وزن خود را کاهش دهند. بیشتر ماکارونی سبوس دار بخورید. هرچه ماکارونی بیشتری استنشاق کنید ، قند خون شما افزایش می یابد.

مغز

مغز
مغز

آجیل ها می توانند چربی و کالری بالایی داشته باشند ، اما برای کاهش وزن لازم نیست آنها را رها کنید. در حقیقت ، مطالعات نشان می دهد زنانی که یک وعده آجیل دو بار یا بیشتر در هفته مصرف می کنند ، حدود 25 درصد کمتر چاق هستند و وزن کمتری نسبت به کسانی که از آجیل اجتناب می کنند ، دارند.

پنیر

پنیر
پنیر

یک مطالعه نشان می دهد که گنجاندن محصولات لبنی کم چرب و سرشار از کلسیم در رژیم کم چرب در واقع می تواند به کاهش وزن و حفظ سلامت استخوان ها کمک کند.

قهوه

قهوه
قهوه

فقط یک فنجان قهوه در روز از کاهش وزن جلوگیری نمی کند. در حقیقت ، محققان بر این باورند که کافئین موجود در قهوه می تواند باعث شود کمتر احساس گرسنگی کنید و کالری بیشتری بسوزانید. اما افزودن شکر و خامه به قهوه می تواند فواید قهوه را کاهش دهد. با گذشت زمان ، شما حتی ممکن است وزن خود را افزایش دهید.

شکل

شکل
شکل

رژیم غذایی غنی از غلات کامل ، مانند برنج قهوه ای ، در واقع می تواند به شما در حفظ وزن سالم کمک کند. علاوه بر فیبر ، که احساس سیری می دهد ، ویتامین B1 و B6 ، منیزیم ، سلنیوم ، فسفر و منگنز نیز دریافت می کنید. و در حالی که برنج سفید این مزایا را ندارد ، با مصرف مقدار معقول و محدود ، شما همچنان می توانید بدون نگرانی در مورد افزایش وزن از آن لذت ببرید.

شکلات

شکلات
شکلات

نکته مهم مصرف شکلات در مقادیر تلخ و کم است. شکلات تلخ مملو از آنتی اکسیدان است و مطالعات نشان می دهد که با کنترل گرسنگی به عملکرد انسولین در بدن کمک می کند. این باعث می شود که یک دسر عالی برای کنار گذاشتن غذاهای سالم باشد.

ذرت بو داده

ذرت بو داده
ذرت بو داده

ذرت بو داده منبع خوبی از فیبر است و به سرعت گرسنگی را برطرف می کند ، بنابراین اگر آن را با روغن و نمک کم بپزید ، کمتر غذا می خورید.

شیر کامل

شیر کامل
شیر کامل

برای کاهش وزن شیر کامل بنوشید؟ این ممکن است عجیب به نظر برسد ، اما کارشناسان معتقدند ممکن است اینطور باشد. مطالعات نشان می دهد که یک لیوان شیر کامل اغلب باعث افزایش وزن نمی شود و حتی می تواند به کاهش وزن شما نیز کمک کند. اگرچه آنها هنوز مطمئن نیستند که مکانیسم چیست ، اما ممکن است اتفاق بیفتد زیرا شیر زیادی به سرعت شما را سیر می کند و از پرخوری در جاهای دیگر جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *