غذا برای بینایی بهتر – فواید بینایی بامیه

سبزی صمغی سبز رنگ که اغلب در خواربارفروشی نادیده گرفته می شود، اما با این وجود، غذای سالمی برای بینایی بهتر و سلامت عمومی است، سبزی بامیه است. بامیه یک سبزی محبوب در کارائیب، چین و به ویژه جنوب است. این میوه سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی مانند ویتامین A، ویتامین C، پتاسیم، منیزیم و آهن است. علاوه بر این، کالری و چربی بسیار کمی دارد. این غذای چشمی دارای طیف وسیعی از فواید سلامتی از جمله کاهش کلسترول، پیشگیری از دیابت، سلامت بهتر گوارش، پیشگیری از سرطان، سلامت مغز و کنترل وزن است. بنابراین، اگر به غذاهایی برای بینایی بهتر و سلامت عمومی علاقه مند هستید که با سبزیجات سنتی متفاوت است، در اینجا یک سری دلایل وجود دارد که چرا افزودن بامیه به رژیم غذایی شما یک انتخاب تغذیه عاقلانه است:

سلامت چشم: وقتی صحبت از بهبود بینایی می شود، بامیه از مواد مغذی تقویت کننده چشم زیر تشکیل شده است که به عملکرد سالم سیستم بینایی کمک می کند: ویتامین A، C، لوتئین و بتا کاروتن. ویتامین A و C به حمایت از بافت های سالم در چشم ها، غشاهای مخاطی و همچنین پوست کمک می کند و در نتیجه از مشکلات سلامتی مرتبط با عفونت چشم محافظت می کند. ویتامین A و بتاکاروتن آنتی اکسیدانی هستند که در پیشگیری از اختلالات بینایی مرتبط با افزایش سن مانند دژنراسیون ماکولا و آب مروارید مفید هستند.

بامیه از لوتئین تشکیل شده است که یک کاروتنوئید قوی است که در مطالعات تحقیقاتی با محافظت از بینایی در برابر نور آبی مضر و حفظ بینایی واضح تر شناخته شده است. همچنین نشان داده شده است که با جلوگیری از رادیکال های آزاد که به سلول های سالم چشم آسیب می رسانند، به کاهش خطر ابتلا به آب مروارید و دژنراسیون ماکولا کمک می کند.

در اینجا یک سری از فواید کلی بامیه برای سلامتی آورده شده است:

سلامت قلب: این سبزی مغذی با محتوای پکتین و فیبر خود به کاهش سطح LDL (کلسترول بد) کمک می کند و در نتیجه سلامت قلب را بهبود می بخشد.

پیشگیری از دیابت: بامیه به دلیل توانایی آن در جذب موثر قند در دستگاه گوارش شناخته شده است. بنابراین، برای تنظیم سطح سالم قند خون مفید است. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2011 که توسط مجله Pharmacy and Bio Allied Sciences منتشر شد، شامل شرکت‌کنندگانی بود که پوست و دانه‌های بامیه خشک و آسیاب شده را خوردند، یک مزیت جالب برای سلامتی را نشان داد: کاهش سطح قند خون افراد مورد آزمایش. در ترکیه از دانه های بو داده بامیه به عنوان یک درمان خانگی موثر برای کمک به درمان دیابت استفاده می شود.

تقویت سیستم ایمنی و هضم بهتر: بین عملکرد صحیح سیستم گوارش و ایمنی خوب ارتباط وجود دارد. بنابراین، بامیه باکتری‌های خوب تولید می‌کند که برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش حیاتی است و در نتیجه سلامت ایمنی ما را نیز تقویت می‌کند.

خواص مبارزه با سرطان: با محتوای آنتی اکسیدانی غنی خود، دفاع سیستم ایمنی بدن را در برابر رادیکال های آزاد مضر تقویت می کند. این به محافظت از بدن در برابر سلول های مضر کمک می کند که در پیشگیری از بیماری هایی مانند سرطان موثر است.

اگر از طعم این غذای مقوی هیجان خاصی ندارید، می توانید با برش دادن آن و افزودن آن به گامبو، سوپ یا خورش آن را اشتها آورتر کنید.

اگرچه بامیه ممکن است محبوب ترین سبزی روی کره زمین نباشد، اما به دلیل داشتن ویتامین و مواد معدنی غنی، نمی توانید ارزش غذایی این غذای سالم را دست کم بگیرید. با مزایای سلامتی اعم از سلامت بهتر چشم گرفته تا فواید سلامت عمومی متعدد، علاوه بر مزیتی که با مصرف یک غذای بسیار کم کالری و چربی به همراه دارد، در نهایت، بامیه یک مکمل جذاب به رژیم غذایی شما است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر