فواید سلامت بینایی توت فرنگی برای بینایی بهتر

به عنوان یک غذای مغذی برای بهبود بینایی، توت فرنگی های خوشمزه برای تهیه یک اسموتی خوشمزه ایده آل هستند. علاوه بر این، این میوه قرمز مملو از آنتی اکسیدان ها، پلی فنول ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که مکمل خوبی برای دسر ماست ایده آل شماست. این غذای بسیار مغذی برای بینایی بهتر یک سری از مزایای سلامتی از جمله سلامت ایمنی بهتر، سلامت مغز بهتر، محافظت در برابر سرطان و کاهش فشار خون را به همراه دارد. برخی از مواد مغذی موجود در توت فرنگی شامل ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین C، منیزیم، پتاسیم، فولات و فیبر رژیمی است. اما آیا می دانستید که این میوه سرشار از آنتی اکسیدان برای چشمان شما نیز مفید است؟ بنابراین، در اینجا برخی از فواید تغذیه ای توت فرنگی برای سلامت بینایی و برخی از فواید عمومی آن برای سلامتی آورده شده است:

فواید سلامت چشم – این غذای چشم از آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها و فیتوکمیکال های مبارزه با رادیکال های آزاد برای محافظت از بینایی تشکیل شده است. اینها در واقع می توانند فشار چشم را کاهش دهند. از این منظر، توت فرنگی یک اقدام پیشگیرانه تغذیه ای خوب در برابر گلوکوم است. توت فرنگی حاوی پتاسیم است که گردش خون سالم را در رگ های خونی چشم افزایش می دهد و این در عادی سازی فشار سالم در چشم نیز مهم است.

سیستم ایمنی را تقویت می کند – به دلیل داشتن ویتامین C غنی، سیستم ایمنی را به میزان قابل توجهی تقویت می کند. خواص آنتی اکسیدانی غنی در توت فرنگی، رادیکال های آزاد مضر موجود در بدن را که برای DNA سلول های سالم مضر هستند، خنثی می کند و در نتیجه سیستم دفاعی بدن را در برابر بیماری ها افزایش می دهد. توت فرنگی حدود 150 درصد از ویتامین C توصیه شده روزانه شما را برای سلامت ایمنی بهتر تامین می کند.

ضد سرطان: توت فرنگی حاوی ویتامین C، فولات، کورستین و آنتوسیانین است. این عناصر غذایی برای مبارزه با رادیکال های آزاد، سلول های سرطانی و رشد تومور با هم کار می کنند. مصرف روزانه توت فرنگی نه تنها خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد، بلکه اثرات منفی پیری را بر مغز کاهش می دهد و در نتیجه سلامت مغز را بهبود می بخشد.

عملکرد مغز را بهبود می بخشد: عناصر غذایی موجود در توت فرنگی مانند محتوای ویتامین C و همچنین محتوای فیتوشیمیایی آن با اثرات منفی رادیکال های آزاد در مغز مقابله می کند. توت فرنگی حاوی ید است که یک ماده مغذی حیاتی برای بهبود عملکرد مغز است و پتاسیم که عملکرد شناختی را بهبود می بخشد. بنابراین مصرف منظم روزانه توت فرنگی در بهبود مهارت های شناختی مانند تمرکز، حافظه و یادآوری مفید است.

فشار خون را کاهش می دهد: توت فرنگی به دلیل داشتن پتاسیم و منیزیم فشار خون را کاهش می دهد. پتاسیم رگ‌های خونی را گشاد می‌کند و در نتیجه جریان گردش خون به رگ‌های قلب را بهبود می‌بخشد.

توت فرنگی وقتی با میوه های دیگر ترکیب می شود تا اسموتی درست کند، یک میان وعده فوق العاده است و همچنین یک مکمل ایده آل برای میان وعده ماست مورد علاقه شما است. با مزایای متعدد از سلامت چشم، قلب، مغز و سیستم ایمنی، در نهایت، تبدیل این میوه سالم به بخشی از رژیم غذایی روزانه شما مطمئناً یک انتخاب تغذیه ای بسیار عاقلانه برای حداکثر سلامت عمومی و سلامت چشم است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر