فواید مارچوبه – راز چربی سوزی در طبیعت!

با فواید باورنکردنی کاهش وزن مارچوبه آشنا شوید، چگونه آن را به بهترین نحو آماده کنید و چه مقدار باید بخورید تا حداکثر سود را از مارچوبه ببرید – یکی از غذاهای شگفت انگیز چربی سوز طبیعت.

مارچوبه گیاهی است که اصالتاً اهل اوراسیا است، اما از زمان امپراتوری روم به عنوان یک درمان نادر به آن نگاه می شده است. سبزی است به رنگ سبز و نیزه ای و سر با جوانه های سبز. می توانید هر قسمت از نیزه مارچوبه را بخورید.

مارچوبه را می توان در تمام طول سال خریداری کرد و در سه نوع مختلف موجود است: سبز (محبوب ترین)، سفید و بنفش. آیا از این واقعیت آگاه هستید که مارچوبه سفید بدون نیاز به نور خورشید رشد می کند؟ یافتن گونه ارغوانی در ایالات متحده تقریبا غیرممکن است. در سوپرمارکت های ایالات متحده موجود نیست، اما در اروپا موجود است.

مارچوبه در کالیفرنیا و واشنگتن، دو ایالت در ایالات متحده، و همچنین در مکزیک و شیلی کشت می شود. این دو کشور اخیر محصولات خود را به ایالات متحده صادر می کنند، که تضمین می کند که سبزیجات در بیشتر مواقع در دسترس هستند.

فواید چربی سوزی مارچوبه

مارچوبه منبع غذایی عالی از فولات، ویتامین C و پتاسیم است. عملکرد فولات حمایت از متابولیسم اسیدهای آمینه، سنتز DNA، تولید و ترمیم گلبول های سفید و قرمز خون است. تحقیقات نشان می دهد که اسید فولیک می تواند خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را کاهش دهد.

ویتامین C برای خلاص شدن از شر عفونت‌های بدن مفید است و متابولیسم شما را تحریک می‌کند که به شما امکان می‌دهد چربی بیشتری بسوزانید.

پتاسیم در تنظیم سطح فشار خون مفید است و در حفظ تعادل صحیح مایعات در بدن شما مفید است.

این سبزی فقط کالری کمی دارد، حاوی چربی و کلسترول صفر است و میزان سدیم آن بسیار کم است. همچنین مشخص شده است که مقادیر فراوانی روتین دارد، ماده ای که مسئول تقویت دیواره های مویرگ در بدن است. به علاوه مارچوبه منبع غذایی مهمی از ویتامین B-6 و تیامین است.

محققان فکر می کنند که سیستم ایمنی را تحریک می کند و برای کاهش سطح کلسترول در بدن مفید است. علاوه بر این، حاوی مقدار خوبی ویتامین E است.

مارچوبه دارای اینولین است، کربوهیدراتی که توسط بدن هضم نمی شود، بلکه توسط بدن برای تغذیه باکتری های سالم موجود در روده استفاده می شود. این دستگاه روده شما را حفظ می کند و آن را از باکتری های ناسالم دور نگه می دارد.

ریشه مارچوبه دارای ترکیباتی به نام گلیکوزیدهای استروئیدی است که ممکن است به بدن شما در مبارزه با شرایط التهابی کمک کند. گیاه شناسان چینی ریشه مارچوبه را در داروهای خود برای درمان آرتروز توصیه می کنند.

مارچوبه دارای فروکتو-الیگوساکارید (FOS) است، یک ادرارآور طبیعی که یک عامل تعیین کننده در هنگام تلاش برای سوزاندن چربی بدن است. اینها به باکتری های مفید کمک می کنند تا کولون شما را کلون کنند.

آسپارژین یک ماده آلکالوئیدی است که در مارچوبه یافت می شود و به تحریک کلیه ها کمک می کند زیرا گردش خون را بهبود می بخشد. آلکالوئید به دلیل توانایی آن در تجزیه اسید اگزالیک به شل شدن چربی از سلول ها کمک می کند. وقتی اسید تجزیه می شود، چربی از سلول ها جدا می شود.

نصف فنجان مارچوبه پخته شده تقریباً 25 درصد از نیاز روزانه به اسید فولیک و بیش از 80 درصد از نیاز روزانه به ویتامین C را دارد.

علاوه بر این، مارچوبه دارای مواد شیمیایی گیاهی سالمی است که یک منبع گیاهی طبیعی است که به محافظت از سلامت عمومی بدن کمک می کند.

تهیه مارچوبه

مارچوبه یک غذای عالی برای گنجاندن در هر غذایی است. چه آن را به عنوان همراه سبزیجات برای یک غذا بخورید و چه به تنهایی بخورید، طعم بسیار خوبی دارد. چند نیزه مارچوبه را به سالاد شامی که دوست دارید بخورید اضافه کنید! طعم آن با ماهی تن، مرغ یا سالاد ساده و برگ سبز خوشمزه است.

اگر می‌خواهید چیزی خوشمزه بخورید، نیزه‌های مارچوبه سرد یا گرم را در یکی از سس‌های سالاد کم‌چرب مورد علاقه‌تان فرو کنید. مارچوبه را به عنوان پیش غذا یا پیش غذا بخورید.

هنگام خرید مارچوبه باید ساقه های سبز تیره و محکم را انتخاب کنید. آیا از این واقعیت آگاه هستید که با اندازه گیری ضخامت نیزه می توان سن را تعیین کرد؟ گیاهان جوان مارچوبه دارای نیزه های بسیار نازک و گیاهان مسن تر نیزه های ضخیم تری دارند. مطمئن باشید که مارچوبه‌ها را با ساقه‌های مستقیم و نوک‌هایی که باز نیستند انتخاب می‌کنید. اگر ساقه ها سفت باشند و رنگ سبز روشن نداشته باشند تازه نیستند. از اینها دوری کن! علاوه بر این، سعی کنید به جای ساقه های خشک، ساقه هایی را پیدا کنید که برش آنها مرطوب است. باید مطمئن شوید که مارچوبه هایی را انتخاب کنید که اندازه اصلی آنها یکسان است (هم از نظر طول و هم در عرض) تا مطمئن شوید که درست پخته می شوند.

شستن مارچوبه قبل از موعد ایده خوبی نیست. در عوض، صبر کنید تا آن را بخورید. وقتی زمان شستن آن است، آن را در آب غوطه ور نکنید. برای نگهداری صحیح مارچوبه، حداکثر دو روز با انتهای بریده در یخچال نگهداری کنید و در ظرف آب قرار دهید.

اگر قسمت پایین ساقه ها را پوست بگیرید، خطر خوردن قسمت های چوبی آن را نخواهید داشت. این مورد به ویژه در مواردی که ساقه های پهن تری وجود دارد، بیشتر است.

مقدار برای خوردن

یک فنجان مارچوبه فقط 90 گرم است. این تقریباً برابر با شش نیزه مارچوبه است. این مقدار مناسبی برای سرو به صورت روزانه است.

اطمینان حاصل کنید که هر هفته مقدار زیادی سبزیجات از انواع مختلف میل کنید. انواع مختلف بخورید و حتماً هر هفته نصف فنجان یا یک فنجان مارچوبه بخورید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر