فیس بوک در حال تبدیل شدن به تیک تاک است


به گزارش ایسنا، فید اصلی فیس بوک «Home» نام خواهد داشت و مکانی برای یافتن محتوای جدید در فیس بوک خواهد بود که این شبکه اجتماعی فکر می کند کاربران از آن لذت خواهند برد. با تغییرات جدید، تصاویر و ویدیوهای حساب‌هایی که کاربران دنبال می‌کنند و همچنین حساب‌هایی که دنبال نمی‌کنند با استفاده از یک الگوریتم نرم‌افزاری بر اساس علایق کاربر انتخاب و نمایش داده می‌شوند.

یکی از سخنگویان متا اعلام کرد که این تغییرات از روز پنجشنبه اعمال خواهد شد و بیشتر محتوا همچنان از حساب‌هایی است که کاربران دنبال می‌کنند. با بهبود الگوریتم توصیه محتوا، این شرکت قصد دارد میزان نمایش محتوای جدید را در طول زمان افزایش دهد.

یک تب جدید به نام «کانال‌ها» پیام‌های دوستان، خانواده، صفحات و گروه‌هایی را که کاربر دنبال می‌کند نمایش می‌دهد و جدیدترین پیام‌ها در بالای صفحه قرار می‌گیرد.

برگه خانه شما فقط برای شما شخصی سازی شده است،” متا در یک پست وبلاگ گفت. این سیستم هزاران سیگنال را برای نمایش محتوایی که فکر می کند برای شما ارزشمند است در نظر می گیرد.

در سال های اخیر، در آمریکا و اروپا، رشد کاربران فیس بوک متوقف شده است. TikTok که برای مخاطبان جوان خود شناخته شده است، رشد قابل توجهی در تعداد کاربران و زمانی که آنها در برنامه صرف می کنند، داشته است. فیس بوک به نوبه خود در تلاش است تا کاربران جوان تری را که مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا آنها را “ستاره شمال” این شرکت نامیده است، جذب کند.

Tik Tok که فید اصلی آن For You نام دارد، ویدیوهای کوتاهی را به کاربران نشان می دهد. اکثر این ویدیوها از حساب های کاربری گرفته شده اند که کاربران آن ها را دنبال نمی کنند، اما محتوای آنها با علایق کاربران مرتبط است.

این رویکرد شخصی سازی شده به Tik Tok کمک کرد تا طی چند سال به یک میلیارد کاربر فعال ماهانه برسد. در حالی که کاربران TikTok یک سوم از 2.9 میلیارد کاربر فیس بوک را تشکیل می دهند، کاربران آمریکایی 29 ساعت در ماه را در TikTok صرف می کنند که تقریباً دو برابر 16 ساعتی است که در فیس بوک صرف می کنند.

به گزارش بلومبرگ، زاکربرگ موفقیت تیک توک را تشخیص داد و سرویس ویدیوی کوتاه Reels را به عنوان رقیب تیک توک در فیس بوک و اینستاگرام راه اندازی کرد. بخشی از استراتژی متا شامل جذب تولیدکنندگان محتوا برای تولید ویدیوهای با کیفیت بالا در Rails است. هدف اصلی فید جدید فیس بوک این است که با افزودن محتوای بیشتر از طیف گسترده ای از حساب های کاربری، کاربران را برای مدت طولانی تری در برنامه نگه دارد.