محبوب ترین گرایش های غذایی TikTok است که توسط متخصصان تغذیه ارزیابی شده است


TikTok تقریباً در همه زمینه ها ، از مد و زیبایی گرفته تا موسیقی و رقص و بله ، غذا ، به منبع جدیدی از روندهای توسعه و توزیع تبدیل شده است. برخی از گرایش ها در غذای TikTok باعث می شود شما تعجب کنید که چرا تا به حال در مورد آنها فکر نکرده اید ، در حالی که برخی دیگر ممکن است باعث شوند که سر خود را خراش دهید. اما آنها چقدر سالم هستند و آیا ارزش امتحان کردن را دارد؟ ما به Gabi Waka-Flores ، RDN ، CLE ، متخصص تغذیه و متخصص آموزش HUM مراجعه کردیم تا رژیم غذایی را بر اساس برخی از روندهای تغذیه برجسته TikTik تجزیه کنیم. ببینید چگونه تا می شوند.

هک بسته بندی لاک پشت

برای برش دادن روکش با یک تورتیلا ، یک برش واحد از مرکز نازک تا لبه آن ایجاد کنید. سپس از نظر بصری کیک را به چهار قسمت تقسیم کنید. هر ربع را با یک ماده متفاوت پر کنید و کمی روی اریگامی جادو کنید تا یک ربع در یک زمان تا شود و سرخ شود.

چرا یک کوئاسدیلا را به چهار قسمت تقسیم کنید ، در حالی که احتمالاً در تمام این مدت آن را نصف کرده اید؟ به نظر می رسد این می تواند مزایایی برای کمک به تعادل بشقاب شما داشته باشد.

واکا فلورز توضیح می دهد: “توصیه می کنم مطمئن شوید که یکی از چهارگوش ها حاوی نوعی سبزی باشد ، مانند فلفل دلمه ای خرد شده یا اسفناج.” “چهارگوشهای دیگر فرصتی عالی برای شامل پروتئین بدون چربی مانند مرغ یا بوقلمون و چربی های سالم مانند آووکادو فراهم می کند.”

اشکال؟ او می گوید: “این دستور غذا به یک کیک بزرگ آرد نیاز دارد ، که متأسفانه به اندازه نوع ذرت آن سالم نیست.” Vaca-Flores توصیه می کند به دنبال یک وعده غذایی با فیبر بالا باشید ، اما به طور کلی می گوید که این هک می تواند یک وعده غذایی متعادل باشد.

“دانه طبیعت”

اگر سالاد میوه تغییر نام داد ، “غلات طبیعت” بود. این روند شامل پر کردن کاسه غلات کلاسیک شما با انواع توت های مخلوط تازه ، آب نارگیل و یخ است. بیایید یک چیز را روشن کنیم: جعبه غلات همچنین حاوی موادی است که از طبیعت آمده است ، بنابراین نام این روند ممکن است کمی گمراه کننده باشد.

واکا فلورس می گوید: “مواد طبیعی غلات طبیعتاً سالم هستند.” “با این حال ، این جایگزین یک کاسه غلات یا صبحانه متعادل نیست. من آن را به عنوان وعده صبح توصیه نمی کنم ، زیرا فاقد پروتئین و چربی های سالم است ، دو عنصر درشت مغذی که برای انرژی مهم هستند و به احساس سیری در طول روز کمک می کنند. اگر می خواهید این روند را امتحان کنید ، فقط مطمئن شوید که غذای کامل صبح شما نیست ، او توصیه می کند.

شایان ذکر است که اگر طرفدار غلات و حبوبات هستید ، نیازی به جایگزینی غلات سنتی در رژیم غذایی خود ندارید. Vaca-Flores توضیح می دهد که غلات با فیبر بالا می توانند مجموعه ای قوی باشند و شیر حاوی پروتئین ، ویتامین D ، کلسیم ، ویتامین B و پتاسیم است. اما او می گوید از یک چیز باید ترسید: “اگر به دنبال شکر هستید ، اندازه سهم خود را به خاطر بسپارید و به فکر افزایش موز یا توت فرنگی برش خورده برای افزایش فیبر باشید.”

ماکارونی پخته با فتا

انگور یا گوجه فرنگی گیلاس را با یک تکه پنیر فتا ، یک تکه روغن زیتون و ادویه های دلخواه بپزید ، سپس ماکارونی مورد علاقه خود را هم بزنید. این است. این روند غذایی TikTok مهر تأیید بزرگی از Vaca-Flores می گیرد-و خدا را شکر ، زیرا اگر هنوز آن را امتحان نکرده اید ، همین حالا شروع به گرم کردن فر خود کنید. این آسان ، خوشمزه و مفید است.

cookingwithayeh

خمیر فتا پخته ارزش این همه بحث را دارد! با الهام از فوق العادهfeelgoodfoodie 💗 #fyp #foodtiktok #bakedfeta #pasta #foryou #foryoupage

طعم – ایکسون

“اگر ما به مواد اصلی موجود در خمیر فتا پخته نگاه کنیم ، آنها به طرز شگفت انگیزی یک غذای متعادل می سازند. یک رژیم متعادل معمولاً حاوی غلات مانند ماکارونی ، میوه ها یا سبزیجات ، مانند گوجه فرنگی ، چربی های سالم مانند روغن زیتون و البته منبع پروتئین مانند پنیر فتا است.

او توصیه می کند برای بهبود این وضعیت ، پنیر را با آرامش بخورید و ماکارونی غلات کامل با ارزش غذایی اضافی با فیبر و عناصر کمیاب مانند سلنیوم و مس را انتخاب کنید.

همچنین به راحتی می توانید اهداف و ترجیحات غذایی خود را شخصی سازی کنید. من از ماکارونی های حاوی نخود استفاده کردم و مرغ را برای پروتئین اضافی اضافه کردم. تیک تاکرهای وگان و وبلاگ نویسان همچنین فتا را با پنیر وگان یا توفو جایگزین کرده اند ، و دیگران حتی نخود را جایگزین ماکارونی کرده اند. عطر را با سیر ، ریحان ، فلفل قرمز ، نمک و فلفل تنظیم کنید.

“حرفه”

این پورتمان بسیار مبتکر است – پروتئین را با قهوه سرد ، اسپرسو یا قهوه داغ مخلوط کنید تا یک نوشیدنی قوی تهیه کنید. اما چرا به این مخلوط نیاز دارید؟ واکا فلورز توضیح می دهد: “افرادی که ممکن است صبحانه متعادل حاوی پروتئین نداشته باشند ، می توانند از افزودن پودر پروتئین به قهوه سود ببرند.” پروتئین در صبحانه می تواند به تعادل قند خون و انرژی طولانی مدت کمک کند ، اما اگر در حال حاضر پروتئین را در صبحانه دریافت می کنید ، احتمالاً نیازی به افزودن آن ندارید.

Proffee گزینه های زیادی در TikTok دارد که می تواند کیفیت مواد مغذی را بهبود یا تنزل دهد. برخی از کاربران از یک شیک پروتئینی از قبل ریخته شده یک نوشیدنی تهیه می کنند که ممکن است حاوی شکر ، شیرین کننده ها یا افزودنی های غیر ضروری باشد. سایر کاربران شربت یا شیرین کننده های اضافی اضافه می کنند.

Waka-Flores می گوید که یک پودر پروتئین با کیفیت بالا و محتوای قند کم پیدا کنید. “یافتن یک مکمل پروتئینی با طعم طبیعت همچنین می تواند شما را از اضافه کردن شیرین کننده های اضافی نجات دهد.”

می خواهید یک روند را امتحان کنید؟ قدرت اصلی HUM Nutrition پودر پروتئین وانیل بر اساس گیاهان است ، ما طرفداران زیادی داریم! (ما حتی آن را در یک مسابقه لاته امتحان کردیم.)

عسل منجمد

مشاهده چگونگی بیرون کشیدن عسل منجمد که خواص چسبناک خود را از بطری خارج می کند ، از نظر بصری چیزی دلپذیر است ، بنابراین ما از نظر زیبایی به این روند نمره A + می دهیم. اما از نظر غذا؟ فرض کنید ما در مقیاس کشویی ارزیابی می کنیم.

بیشتر کاربران TikTokers هنگام تلاش برای انجام این کار * مقدار زیادی عسل می خورند. این یک شکست جدی است. واکا فلورس می گوید: “شما به راحتی می توانید فراموش کنید که عسل سرشار از کالری و قند است ، حتی اگر طبیعی باشد.”

“هنگامی که ما بیش از حد قند مصرف می کنیم ، می تواند باعث افزایش قند خون شود. در نهایت ، این چسبندگی ها از بین می روند ، که می تواند مانند انرژی کوتاه مدت باشد و به دنبال آن احساس خستگی شدیدی می شود. ” “علاوه بر این ، مصرف بیش از حد عسل می تواند باعث ناراحتی در دستگاه گوارش به شکل نفخ ، حالت تهوع و اسهال شود.”

اما در حد اعتدال می توانید عسل منجمد را امتحان کنید. Waka-Flores می گوید ، در هر وعده بیش از یک قاشق غذاخوری (یا اندازه یک انگشت شست) مصرف نکنید. حتی بهتر است آن را با پروتئین یا چربی سالم امتحان کنید تا از تغییرات شدید قند خون جلوگیری کنید.

آب کاهو

TikTokers ، که می خواهند کمی بخوابند ، یک تزریق جدید ایجاد کرده است: خیساندن برگ های کاهو در آب داغ مانند چای به گفته آنها به خواب می رود. اگرچه هیچ شواهدی مبنی بر تأثیر کاهو در خواب بر روی انسان وجود ندارد ، واکا فلورس می گوید که رمان کاهو حاوی یک ماده مغذی گیاهی به نام لاکتوکاری است که همچنین به عنوان “کاهوی تریاک” نیز شناخته می شود که رویاها و مزایای آرام بخشی را ارائه می دهد.

اگرچه ممکن است آب سالاد خاصیت جادویی نداشته باشد ، اما Vaca-Flores می گوید این ماده بی ضرر هم نیست-کافی است ابتدا سالاد را بشویید. (اگرچه افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند باید از آب سالاد اجتناب کنند زیرا می تواند با داروهای آنها تداخل داشته باشد.)

اما حتی بهتر؟ واکا فلورس توصیه می کند چراغ ها را خاموش کنید و یک ساعت قبل از خواب زمان جلوی صفحه را محدود کنید تا به مغز خود سیگنال دهید که زمان تولید ملاتونین ، هورمونی که چرخه خواب ما را کنترل می کند ، رسیده است.

تخم مرغ پستو

این می تواند یکی از ساده ترین راه ها برای خوشمزه کردن صبحانه شما باشد. از روش مورد علاقه خود برای تهیه تخم مرغ (مخلوط شده ، آفتابی یا خیلی ساده) استفاده کنید و به جای پختن آن در کره یا روغن از پستو استفاده کنید. این است. البته می توانید غذای خود را با سرو نان تست با مواد مختلف مانند آووکادو ، گوجه فرنگی یا تکه های فلفل قرمز شخصی کنید.

Vaca-Flores این روند تغذیه TikTik را تأیید می کند زیرا تخم مرغ یک پروتئین کامل است و کولین را در بین سایر ویتامین ها و مواد معدنی ارائه می دهد. فقط مطمئن شوید که از سس پستو با چربی های اشباع نشده با کیفیت بالا مانند روغن زیتون یا آفتابگردان استفاده می کنید. یا بهتر از آن ، سس پستو را خودتان در خانه درست کنید ، ”او توصیه می کند.

طرفدار پستو نیستید؟ همچنین می توانید این تخم مرغ ها را با روغن چیلی امتحان کنید.

ذات

روندهای محصولات TikTok را می توان مخلوط کرد ، بنابراین به یاد داشته باشید که وقتی آنها را در کانال خود می بینید ، همه آنها توسط متخصص تغذیه بررسی نمی شوند. اگر مطمئن نیستید ، بهتر است با یک متخصص تغذیه یا حتی یک پزشک مشورت کنید تا از عواقب بالقوه خطرناک جلوگیری کنید. ممکن است بخواهید روند را متناسب با نیازهای غذایی خود تغییر دهید یا چیزی را به طور کلی از دست بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *