مزایا، خطرات، منوها و موارد دیگر


رژیم های کتوژنیک در چند سال گذشته مرسوم بوده اند. رژیم کتو ترکیبی از 25 درصد پروتئین، 70 درصد چربی و 5 تا 10 درصد کربوهیدرات است. با این حال، آیا وگان ها می توانند از رژیم کتو بدون مصرف پروتئین حیوانی بهره مند شوند؟ جایگزین های رژیم کتو برای گیاهخواران چیست؟ اگر سوالات مشابه بیشتری در ذهن دارید، ما راهنمای مناسبی برای شما داریم. ما در مورد همه چیز، از ایده های عالی غذای کتو وگان گرفته تا مزایا و معایب، و بسیاری موارد دیگر بحث خواهیم کرد تا به شما کمک کنیم از حداکثر فواید این رژیم بهره مند شوید. بیا شروع کنیم.

سبزیجات کتو دوست

غذاهایی که باید در رژیم غذایی وگان کتو بخورید

گزینه های پروتئین و چربی ممکن است برای گیاهخواران در مقایسه با دیگران محدود به نظر برسد. با این حال، ما فهرستی طولانی از موادی داریم که به طرز شگفت انگیزی با رژیم کتو وگان در دستیابی به محتوای غذایی مناسب کار می کنند. از این به عنوان یک چک لیست برای خرید بعدی خود استفاده کنید و رژیم گیاهخواری خود را شروع کنید.

  1. تخم مرغ
  2. پنیر
  3. پنیر چدار، پنیر موزارلا و غیره
  4. ماست یونانی
  5. مغزها مانند بادام، گردو، بادام زمینی و غیره
  6. سبزیجاتی مانند کدو سبز، مارچوبه، کلم بروکلی، خیار، آووکادو، لوبیا سبز و غیره.
  7. روغن هایی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن آووکادو و غیره
  8. مارگارین
  9. تمپه
  10. جلبک دریایی مانند نوری، کلپ، دولس
  11. توفو
  12. مکمل های پروتئین گیاهی
  13. خامه غلیظ
  14. دانه هایی مانند چیا، کتان، پسته، کدو تنبل و غیره

جایگزین های تخم مرغ و لبنیات برای رژیم گیاهخواری کتو

در حالی که لیست بالا یک نسخه کاملا گیاهی از رژیم کتوژنیک است، افراد زیادی ترجیح می دهند که تخم مرغ و لبنیات را در رژیم غذایی خود بگنجانند. در اینجا چند جایگزین برای تخم مرغ و لبنیات وجود دارد که می توانید آنها را در رژیم کتو وگان امتحان کنید:

  • جایگزین کرم سنگین: کرم نارگیل
  • جایگزین کره لبنی: روغن نارگیل یا کره گیاهی
  • جایگزین پنیر: پنیر گیاهی
  • جایگزین ماست: خامه ترش یا ماست آجیلی

مزایای یک برنامه رژیم غذایی کتوژنیک وگان

اگرچه شما نمی توانید پروتئین حیوانی را به عنوان بخشی از رژیم غذایی گیاهی خود مصرف کنید، اجازه دهید این شما را دلسرد نکند. رژیم گیاهخواری به همان اندازه موثر یا بهتر از رژیم غیر گیاهخواری است. بیایید برخی از مزایای رژیم کتوژنیک وگان را بررسی کنیم.

  • ثابت شده است که رژیم وگان کتو شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد. به این ترتیب، مصرف کربوهیدرات خود را محدود می کنید، که راهی سریع برای به دست آوردن انرژی است و فقط چربی ها و پروتئین های سالم مصرف می کند.
  • هنگامی که به طور منظم از رژیم کتو وگان استفاده می کنید، موارد متعددی از کاهش وزن سریع و سالم در افراد مشاهده شده است.
  • رژیم وگان کتو به کاهش بسیاری از عوامل خطر در زندگی شما کمک می کند، مانند کلسترول، فشار خون، شاخص توده بدن، بیماری قلبی و بسیاری موارد دیگر.
  • سطح قند خون بالا یا پایین را کنترل می کند و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.
  • اگرچه مصرف کربوهیدرات در اینجا کم است، افراد تمایل دارند با مصرف فراوان پروتئین و چربی احساس انرژی و انرژی بیشتری داشته باشند.

عوارض جانبی برنامه رژیم غذایی وگان کتو

مانند هر برنامه غذایی دیگری، برنامه کتو وگان مجموعه ای از معایب یا عوارض جانبی خاص خود را دارد مانند:

  • از آنجایی که این رژیم غذایی فیبر کمی دارد، بسیاری از افراد یبوست را تجربه کرده اند.
  • اگرچه یک رژیم کتوژنیک وگان معمولاً اکثر نیازهای تغذیه ای را برآورده می کند، بسیاری از افراد کمبودهای تغذیه ای را تجربه کرده اند.
  • رژیم کتوژنیک وگان پر از چربی است که اگر چربی های اشباع بیشتری را در رژیم غذایی خود انتخاب کنید، می تواند باعث بیماری قلبی شود.

نتیجه

میلیون ها نفر تا کنون از رژیم کتوژنیک بهره مند شده اند. در حالی که بسیاری از مردم بر گزینه های غیر گیاهی در رژیم کتو تاکید دارند، شما می توانید غذاهای بی پایانی را با مواد مغذی ذکر شده در بالا درست کنید. از این رو، این هفته هنگام خرید مواد غذایی، حتماً اقلامی را خریداری کنید و با رژیم وگان کتو از یک سبک زندگی سالم تر لذت ببرید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/
رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر