مزایای فیبر محلول برای سم زدایی ، عدم تعادل هورمونی و غیره


اکثر ما زیاد به فیبر فکر نمی کنیم. این احتمالاً به این دلیل است که بارها و بارها شنیده ایم که فیبر محلول فواید زیادی دارد و این یک ماده مغذی ضروری در هر رژیم غذایی سالم است. این درست است: دریافت فیبر کافی می تواند به کنترل قند خون ، کاهش کلسترول و طولانی شدن هضم کمک کند. همچنین یکی از بهترین متخصصان مواد مغذی است که برای حفظ وزن سالم توصیه می شود.

اما این تعداد زیادی از مردم خیر فیبر نقش مهمی در فرایند سم زدایی طبیعی بدن دارد. به طور خاص ، اگر می خواهید توانایی بدن خود را برای سم زدایی حفظ کنید ، فیبر محلول ضروری است.

سم زدایی چیست؟

سارا روون ، RDN ، CDN و بنیانگذار Rooted Wellness توضیح می دهد که سم زدایی فرایندی است که بدن ما برای تبدیل سموم به منظور دفع آنها از بدن ما استفاده می کند.

سموم از دو منبع اصلی تامین می شوند. برخی از سموم مانند اوره ، اسید لاکتیک و محصولات حیاتی تولید شده توسط میکروبیوم روده ما ، در طول فعالیتهای روزانه مانند هضم و متابولیسم در بدن ایجاد می شوند. منبع دیگه؟ روئن توضیح می دهد: “سموم همچنین می توانند از موادی که ما می خوریم ، جذب یا استنشاق می کنیم ، مانند جیوه ، آلودگی ، مواد مخدر و الکل ناشی شود.” هنگامی که از انواع خاصی از لوازم آرایشی ، خوردن غذاهای خاص و حتی مصرف برخی داروها استفاده می کنیم ، می توانیم با سمومی در تماس باشیم که بدن تشخیص می دهد باید دفع شوند.

زن کرم می زند

قبل از شروع به ترسیدن ، خبر خوب این است که بدن ما در طول روز خود را سم زدایی می کند. به گفته ریون ، بدن انسان مجهز به مسیرهای سم زدایی است که در کبد ، کلیه ها ، دستگاه گوارش و پوست یافت می شود. به طور خاص ، کبد و کلیه کارهای سخت زیادی انجام می دهند. کبد سموم را با صفرا دفع می کند ، سپس در مدفوع دفع می شود. کلیه ها نیز کار مشابهی انجام می دهند و به فیلتر سموم دفع شده از طریق ادرار کمک می کنند.

اگر علاقه دارید که فیبر محلول از کجا آمده است – ما به این امر دست می یابیم. بهترین راه برای حفظ توانایی بدن در سم زدایی رژیم غذایی و شیوه زندگی است. ارین کنی ، متخصص تغذیه ثبت شده و بنیانگذار Nutrition Rewired می گوید ، اما برای سم زدایی یا پاکسازی روزهای درخشان که ممکن است به صورت آنلاین دیده باشید نیازی نیست. “شما نیازی به رژیم محدود کننده ، پاکسازی آب میوه یا کیت سم زدایی گران قیمت ندارید. سم زدایی یک فرآیند روزانه ، آهسته و ملایم است که می تواند از طریق رژیم غذایی سالم ، آب آشامیدنی تمیز ، ورزش و کاهش تماس با سموم حفظ شود. به نظر می رسد یکی از اجزای اصلی رژیم غذایی سالم برای حمایت از سیستم سم زدایی بدن شما همانطور که حدس زده اید فیبر محلول است.

فیبر محلول یا نامحلول: تفاوت چیست؟

دو نوع اصلی فیبر وجود دارد: فیبر محلول و فیبر نامحلول. تفاوت اصلی بین آنها نحوه تعامل با آب است.

فیبر نامحلول چیست؟

الیاف نامحلول نمی کند در آب حل شود رووون می گوید: فیبر نامحلول با جذب آب در دستگاه گوارش ، افزایش مدفوع و تسریع زمان انتقال در دستگاه گوارش از یبوست جلوگیری می کند.

فیبر محلول چیست؟

فیبر محلول میکند در آب حل شود ریون می گوید: “هنگامی که حل می شود ، یک قوام ژل مانند ایجاد می کند که هضم و جذب برخی از مواد مغذی را کند می کند.” فیبر محلول چند وظیفه ای واقعی است. باکتری های مفید روده را تغذیه می کند ، کلسترول را با مسدود کردن جذب کلسترول از غذا کاهش می دهد و هضم کربوهیدرات ها را کند می کند ، که به حفظ ثبات قند خون کمک می کند.

زن و شوهر در حال آماده کردن شام

مزایای فیبر محلول

در واقع ، چندین روش وجود دارد که فیبر محلول به سم زدایی کمک می کند و به ما در دفع سموم کمک می کند.

روده سالم را حفظ می کند

اول ، از آنجا که از باکتری های مفید روده تغذیه می کند ، فیبر محلول برای میکروبیوم سالم روده مفید است. به گفته ریون ، این ماده بر بسیاری از اندام های دیگر بدن ما از جمله سم زدایی شدید: کبد و کلیه ها تأثیر می گذارد. روئن توضیح می دهد: “باکتری های سالم در روده ما از عملکرد سد روده محافظت می کنند و ایمنی را در دستگاه گوارش افزایش می دهند.” “از کبد و کلیه ها در برابر باکتری ها و التهاب محافظت می کند و به این اندام ها اجازه می دهد تا عملکردهای سم زدایی خود را به بهترین نحو انجام دهند.”

علاوه بر این ، روده شما خون را به کبد و کلیه ها می رساند ، بنابراین هر دوی این اندام ها مستقیماً به سلامت میکروبیوم روده وابسته هستند.

فعالیت آنتی اکسیدانی را افزایش می دهد

فیبر محلول همچنین به افزایش فعالیت آنتی اکسیدان ها کمک می کند تا بار کلیه ها را برای پردازش نیتروژن کاهش دهد – ماده ای رایج که بدن شما باید از شر آن خلاص شود. او همچنین در تولید و عرضه صفرا مشارکت دارد. » صفرا برای جذب ویتامین های محلول در چربی مورد نیاز است و همانطور که قبلاً نیز گفته شد ، به دفع سموم و مواد زائد از بدن کمک می کند.

به تعادل هورمونی کمک می کند

فیبر همچنین نقش مهمی در سم زدایی هورمون های اضافی بدن دارد. به طور خاص ، ارتباط روشنی بین فیبر و استروژن وجود دارد. “بیشتر استروژن بدن ما در روده متابولیزه می شود. ویچیل می گوید: رژیم غذایی کم فیبر می تواند سطح استروژن را افزایش دهد زیرا فیبر به حذف استروژن اضافی از بدن کمک می کند. هم زنان و هم مردان می توانند مقدار زیادی استروژن داشته باشند ، که گاهی اوقات به آن غلبه استروژن نیز می گویند. اغلب در زنان میانسال و در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) رخ می دهد و می تواند علائمی مانند نفخ ، چرخه قاعدگی نامنظم و درد قفسه سینه را ایجاد کند. در مردان ، سطوح بالای هورمون استروژن با مشکلات باروری و اختلال نعوظ همراه است.

بنابراین چگونه کار می کند؟ فیبر با کاهش میزان جذب شده در روده بزرگ به استروژن اضافی کمک می کند. در مورد فیبرهای محلول ، به ویژه ، این به ما کمک می کند تا احساس سیری طولانی تری داشته باشیم زیرا هضم غذا را کند می کند. به همین دلیل رژیم های سرشار از فیبر با حفظ وزن سالم ارتباط دارد. سلول های چربی استروژن تولید می کنند ، بنابراین حفظ وزن سالم می تواند به کاهش سطوح اضافی استروژن کمک کند.

محصولاتی با محتوای بالای فیبر محلول

اگر می خواهید فیبر غذایی محلول بیشتری در رژیم غذایی خود بگنجانید ، گزینه های زیادی برای انتخاب دارید.

معروف ترین غذاهایی که از فیبر محلول Rueven و Vichill تهیه شده اند عبارتند از:

  • جو دو سر
  • میوه های خانواده مرکبات
  • موز
  • سیب
  • هویج
  • جوانه بروکسل
  • لوبیا خشک شده
  • تخم کتان و چیا
  • آووکادو
  • سیب زمینی و سیب زمینی شیرین
  • میوه های خشک مانند انجیر و زردآلو
  • پوسته Psyllium (اغلب در مکمل های فیبر یافت می شود)
بلغور جو دوسر با موز

با این حال ، هنگامی که امیدوار هستید مصرف فیبر محلول را افزایش دهید ، باید نکات خاصی را در نظر داشته باشید.

به آرامی شروع کنید.

ریون می گوید: “اگر در حال حاضر غذاهای پر فیبر نمی خورید ، مهم است که به تدریج میزان فیبر خود را افزایش دهید.” “خوردن بیش از حد فیبر برای عادت به بدن می تواند علائم گوارشی ناراحت کننده ای ایجاد کند.” (ترکیبی از آنزیم های گوارشی ، مانند HUM’s Flatter Me ، که شامل چهار آنزیم خاص است که به هضم فیبر کمک می کند ، می تواند به شما در سهولت انتقال کمک کند.)

هیدراته بمانید.

به گفته ریوون ، هر بار که میزان فیبر خود را افزایش دهید ، می خواهید مصرف آب خود را نیز افزایش دهید. این به دستگاه گوارش شما کمک می کند تا فیبر را پردازش کند ، به این معنی که احتمال کمتری برای تهیه نسخه پشتیبان ، نفخ و گیر افتادن وجود دارد.

نگران گنجاندن محصولات خاص نباشید.

رووین توصیه می کند: “به جای تمرکز بر غذاهای فردی ، سعی کنید از رژیم غذایی متنوعی با تمرکز بر محصولات گیاهی مانند میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، حبوبات و آجیل و دانه ها استفاده کنید.” همه این غذاها منابع خوبی از فیبر هستند و حاوی ترکیبی از فیبرهای محلول و نامحلول هستند که هر دو برای رشد بدن و حفظ سم زدایی و سلامت کلی بدن ضروری هستند. ”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *