مطابقت با کولین: مهم است ، اما به اندازه کافی مورد مطالعه قرار نگرفته است


بیایید در مورد کولین صحبت کنیم: یک ماده مغذی مهم که ممکن است هرگز در مورد آن نشنیده باشید.

کولین چیست؟

کولین گاهی اوقات همراه با ویتامین B تجمع می یابد و اگرچه از نظر فنی یک ویتامین B نیست ، اما دارای خواص مشترکی برای این خانواده از مواد مغذی است. ما انسان ها قادر به تولید کولین در کبد خود هستیم (به نام از نو سنتز یا ترکیب “جدید”). اما ما نمی توانیم آن را برای برآوردن نیازهای خود بسازیم ، بنابراین مهمترین ماده مغذی محسوب می شود ، به این معنی که باید آن را از رژیم غذایی خود دریافت کنیم.

کولین برای ما چه می کند؟

کولین برای تشکیل تعداد زیادی مولکول مهم بیولوژیکی از جمله فسفاتیدیل کولین و انتقال دهنده عصبی استیل کولین مورد نیاز است. این برای عملکرد مغز و سیستم عصبی بسیار مهم است و نقش بسیار مهمی در رشد اولیه مغز ، چه در رحم مادر و چه در سنین پایین دارد.

در حقیقت ، تحقیقات جدید در مورد نقش کولین در رشد مغز جنین باعث شده است که انجمن پزشکی آمریکا به دنبال سطوح بالاتری از کولین در ویتامین های دوران بارداری باشد. تا همین اواخر ، بسیاری از فرمولاسیون های دوران بارداری حتی حاوی کولین نبودند یا در مقادیر بسیار کمی وجود داشت.

AMA مایل است 450 میلی گرم کولین را در فرمول های قبل از تولد مشاهده کند. یکی از مشکلات این است که کولین نوعی ماده مغذی فله است و گنجاندن مقادیر بیشتر در دوران بارداری باعث بزرگتر شدن قرص ها می شود. ممکن است توصیه شود که زنان باردار علاوه بر دوران بارداری از مکمل های کولین نیز استفاده کنند. در حال حاضر ، زنان و پزشکان آنها باید از برآوردن این نیاز اطمینان حاصل کنند.

کولین بسیاری از عملکردهای مهم دیگر را در بدن انجام می دهد ، از جمله محافظت از کبد. کمبود این ماده مغذی می تواند منجر به تجمع چربی در کبد شود که در نهایت می تواند منجر به آسیب کبدی یا حتی سرطان شود.

همچنین ببینید: بیماری کبد چرب غیر الکلی چیست؟


کولین را از کجا تهیه کنیم؟

غنی ترین منابع غذایی کولین تخم مرغ ، گوشت اعضای بدن (مانند جگر) ، ماهی و صدف ، گوشت گاو ، گوشت خوک و مرغ است. از میان منابع گیاهی ، بهترین برکه جوانه بروکسل ، کلم بروکلی و سایر سبزیجات چلیپایی است.

چقدر کولین کافی است؟

سؤال خوبی بود! کولین مقدار مجاز توصیه شده روزانه (RDA) ندارد ، زیرا گروه متخصصی که این توصیه ها را ارائه می دهند معتقدند که داده ها برای تعیین مقدار کافی کافی نیست. اگر اطلاعات کافی برای ایجاد RDA وجود نداشته باشد ، آکادمی ملی پزشکی به جای آن یک تأسیس کافی برای مصرف (AI) ایجاد می کند. این بر اساس میزان ظاهری است که افراد سالم می خورند – با این فرض که اگر به طور کلی سالم هستند ، باید به اندازه کافی دریافت کنند.

هوش مصنوعی برای کولین برای مردان بزرگسال 550 میلی گرم در روز و برای زنان بزرگسال 425 است. در صورت بارداری یا شیردهی کمی بیشتر. و این ، اول از همه ، بر اساس یک مطالعه است که تنها مردان در آن شرکت کرده اند ، که نشان داد مردانی که کمتر از این مقدار دریافت می کنند ، در معرض بیماری کبد هستند.

مقادیر مربوط به زنان ، کودکان و نوجوانان ، عمدتا بر اساس اندازه نسبی بدن ، برآورد شد. اما ، البته ، زنان و کودکان فقط مردان کوچکتر نیستند. تفاوتهای هورمونی و متابولیکی بسیار مهمی بین این گروهها وجود دارد که می تواند بر نیازهای آنها تأثیر بگذارد.

همانطور که ماری کودیل ، محقق کولین از دانشگاه کرنل به من توضیح داد ، استروژن سنتز کولین جدید را در کبد افزایش می دهد. بنابراین ، زنان پیش از یائسگی ممکن است برای پیشگیری از کمبود به کولین کمتری نسبت به مردان نیاز داشته باشند.

از سوی دیگر ، به دلیل نقش کولین در گسترش بافت و رشد مغز جنین ، زنان باردار ممکن است به مقدار بیشتری نیاز داشته باشند. در حقیقت ، برخی از مطالعات Codille برای زنانی که دو برابر میزان توصیه شده از هوش مصنوعی در دوران بارداری استفاده می کنند ، فوایدی را نشان داده است.

با توجه به اهمیت آن ، من می خواهم محققان شواهد کافی را جمع آوری کنند تا به ما اجازه دهد RDA های واقعی برای کولین را در مراحل مختلف زندگی ایجاد کنیم. امیدواریم به این آستانه نزدیک شده باشیم. اما در عین حال ، ما به این هوش مصنوعی گیر کرده ایم.

ما همچنین UL (یا حد بالایی) برای کولین داریم. حداکثر دوز توصیه شده 3500 میلی گرم در روز است که نصف مقداری است که نشان می دهد باعث ایجاد علائم مسمومیت می شود. نزدیک شدن به این امر تنها با کمک رژیم غذایی بسیار دشوار خواهد بود. شما باید دوجین تخم مرغ یا 35 وعده گوشت بخورید روز به دست آوردن. تقریباً تنها راه افراط در مصرف کولین استفاده از مکمل ها است – و کولین یک مکمل غذایی پرکاربرد نیست.

معمولا افراد از رژیم غذایی خود چقدر کولین دریافت می کنند؟

تحقیقات اخیر رژیم غذایی نشان می دهد که اکثر ما فقط 65-75 of از میزان مصرف کافی را دریافت می کنیم. اما به یاد داشته باشید که مصرف کافی ممکن است بیشتر از نیازهای واقعی بسیاری از گروه ها باشد. و به نظر می رسد هیچ مدرکی مبنی بر کمبود گسترده کولین در افراد سالم وجود ندارد.

آیا گیاهخواران خطر بیشتری دارند؟

دکتر کودیل می گوید شاید نه. کسانی که تخم مرغ یا گوشت نمی خورند بیشتر از کسانی که غذا می خورند کولین کمتری دریافت می کنند. از سوی دیگر ، او گفت ، آنها ممکن است بیشتر بتائین دریافت کنند ، یک ماده مغذی نزدیک که عمدتا در گیاهان یافت می شود. بدن ما می تواند بتائین را از کولین تولید کند. اما اگر مقدار زیادی بتائین از رژیم غذایی خود دریافت کنیم ، می تواند مقداری از کولین مورد نیاز ما را ذخیره کند. از لحاظ نظری ، مصرف بیشتر بتائین از لحاظ نظری ممکن است به کولین کمتری نیاز داشته باشد. باز هم ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

آیا بین کولین و سرطان پروستات ارتباطی وجود دارد؟

یک شنونده Nutrition Diva اخیراً از من خواست تا این موضوع را بررسی کنم ، پس از برخورد با برخی مطالعات که نشان داد کولین خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می دهد.

در واقع ، کمی پیچیده تر است. چندین مطالعه مشاهده ای بر روی مردان مبتلا به سرطان پروستات نشان داده است کسانی که کولین بیشتری از رژیم غذایی خود دریافت کرده اند در معرض خطر بیشتری برای مرگ در اثر این بیماری قرار دارند. از سوی دیگر ، مطالعات وسیع مبتنی بر جمعیت یک رابطه معکوس بین مصرف کولین و سرطان نشان داده است ، به این معنی که کسانی که کولین بیشتری دریافت می کردند در معرض خطر کمتری بودند.

به نظر دکتر کودیل آنقدرها هم عجیب نیست. او توضیح می دهد که کولین برای تقسیم سلولی بسیار مهم است. این یکی از دلایلی است که در دوران بارداری ، زمانی که میزان تقسیم سلولی بسیار زیاد است ، بسیار مهم است. سرطان همچنین با میزان بالای تقسیم سلولی مشخص می شود ، اما در این مورد پاتولوژیک است. منطقی است که یک ماده مغذی که تقسیم سلولی سالم را در افراد سالم تحریک می کند ، می تواند از تقسیم سلولی ناسالم در افراد مبتلا به سرطان نیز حمایت کند.

ما شرایط مشابهی با اسید فولیک مشاهده کرده ایم. برای عموم مردم ، اسید فولیک در برابر سرطان روده بزرگ محافظت می کند. برای بیماران مبتلا به سرطان روده بزرگ ، مصرف زیاد اسید فولیک می تواند به رشد سرطان کمک کند.

همچنین ببینید: خطر اسید فولیک و سرطان

بدیهی است توصیه های رژیم غذایی همیشه باید با شرایط مطابقت داشته باشد. هرکسی که مبتلا به سرطان است ، قطعاً باید در مورد رژیم غذایی خود و مکمل هایی که مصرف می کند ، با متخصص سرطان یا بهتر است از متخصص تغذیه انکولوژی خود مشورت کند.

آیا بین کولین و بیماری قلبی ارتباطی وجود دارد؟

چنین ارتباط پیچیده ای بین کولین و بیماری قلبی وجود دارد. سطح بالایی از مولکول التهابی نامیده می شود هموسیستئین با افزایش خطر بیماری های قلبی مرتبط بودند. یکی از عملکردهای متعدد کولین اهدا کننده متیل است که هموسیستئین را به یک مولکول کمتر واکنش پذیر تبدیل می کند. متیونینبه بنابراین ، منطقی است که باور کنیم کولین به محافظت از قلب و کاهش خطر بیماری های قلبی کمک می کند.

از سوی دیگر ، مصرف کولین ممکن است سطح TMAO در خون را افزایش دهد ، متابولیتی که به عنوان عامل خطر احتمالی بیماری قلبی شناخته شده است. اما تولید TMAO نه تنها تحت تأثیر رژیم غذایی است. همچنین تحت تأثیر میکروب های ما در روده قرار می گیرد و تا حدی ناشی از ژنتیک است.

و یکی دیگر: مصرف ماهی ، که مدتهاست به دلیل خواص محافظتی برای قلب شناخته شده است ، سطح TMAO را در خون بسیار بیشتر از تخم مرغ ، گوشت گاو یا سایر غذاهای سرشار از کولین افزایش می دهد. بنابراین ، هنوز مشخص نیست که آیا سطح TMAO بالاتر است یا خیر در نتیجه مصرف کولین (برخلاف علل دیگر) عاملی برای بیماری های قلبی است.

به هر حال ، مطالعات گسترده مبتنی بر جمعیت هیچ ارتباطی بین مصرف کولین و خطر بیماری قلبی پیدا نکرده است.

آیا به مکمل کولین نیاز دارید؟

من همیشه طرفدار این هستم که مواد مغذی خود را از غذاها دریافت کنیم ، نه از مکمل ها ، به ویژه هنگامی که ما را تشویق می کند که اولویت را به غذاهای کامل بدهیم. افرادی که تخم مرغ و / یا گوشت را در رژیم غذایی خود قرار می دهند ، به احتمال زیاد برای رفع نیازهای خود کولین کافی دریافت می کنند.

کسانی که به دنبال منابع گیاهی کولین هستند باید مرتباً شامل کلم بروکلی ، جوانه بروکسل و دیگر سبزیجات چلیپایی باشند.

اما افراد در رده های خاص – مانند زنان باردار و شیرده – ممکن است به موارد بیشتری نیاز داشته باشند. حتماً در مورد فواید مصرف کولین با پزشک خود مشورت کنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *