مولتی ویتامین برای زنان – همه چیز درباره ویتامین های C، D، E و K

ویتامین ها موادی هستند که برای حفظ سلامت و تندرستی ما بسیار ضروری هستند. بدن ما قادر به تامین ویتامین های طبیعی نیست. از این رو، این دلیلی است که ما باید آنها را از غذاهایی که می خوریم به دست آوریم. اگرچه تنها مقدار کمی از ویتامین ها در غذاهای مصرفی ما وجود دارد، اما برای رشد و نمو به آنها نیاز داریم. بدون هیچ گونه ویتامین، بدن ما قادر نخواهد بود از خود دفاع کند یا حتی زنده بماند. ما برای داشتن یک زندگی قوی، طولانی و سالم به ویتامین نیاز داریم. بنابراین، ما باید ویتامین های ضروری را از میوه ها و سبزیجاتی که آنها را به طور طبیعی تامین می کنند، دریافت کنیم.

ویتامین C برای تشکیل کلاژن ضروری است. همچنین به استخوان ها، ماهیچه ها، رگ های خونی و غضروف ساختار می دهد. ویتامین C به حفظ استخوان ها، دندان ها و همچنین مویرگ ها کمک می کند. این ویتامین همچنین به بهبود شکستگی‌های استخوان، زخم‌ها و کبودی‌ها، خونریزی‌های خونی و همچنین خونریزی لثه کمک می‌کند. ویتامین C را می توان در مرکبات یا آب مرکبات مانند پاپایا، پرتقال، گواوا یا حتی عسلک یافت. کلم بروکلی، گوجه فرنگی، کلم، سیب زمینی، فلفل دلمه ای نیز حاوی مقدار ضروری ویتامین C هستند. ویتامین C نیز در سبزیجات سبز برگ مانند اسفناج وجود دارد.

بدون مقدار ضروری ویتامین C، احتمال افزایش تمایل به کبودی، خونریزی لثه وجود دارد. کبودی یا خونریزی کندتر از حد معمول بهبود می یابد. بدون این ویتامین، اسکوربوت نیز ممکن است ایجاد شود. علائم اسکوربوت کم خونی، از دست دادن دندان و همچنین خونریزی زیر پوست است.

ویتامین D باعث رشد و حفظ استخوان ها و دندان ها می شود. ویتامین D همچنین به حفظ سلامت اعصاب و ماهیچه ها کمک می کند. نور خورشید مقدار فراوانی ویتامین D را فراهم می کند. شیر، تخم مرغ و کره غنی شده نیز از ویتامین D تشکیل شده است.

کمبود ویتامین D ممکن است باعث تغییراتی در استخوان‌های کودکان و بزرگسالان شود.

ویتامین E در واقع از چربی های بدن ما در برابر تخریب توسط قطعات مخرب اکسیژن محافظت می کند. همچنین قادر به تثبیت غشای سلولی و همچنین محافظت از تمام بافت های سراسر بدن است. روغن های گیاهی مقدار زیادی از آن را تشکیل می دهند.

کمبود آن ممکن است به ایجاد کم خونی در نوزادان کمک کند. کمبود این ویتامین در بزرگسالان نیز باعث آسیب های عصبی می شود.

ویتامین K می تواند به تنظیم خون برای جلوگیری از لخته شدن خون کمک کند. مقدار زیادی از آن را می توان در نور خورشید یافت. شیر غنی شده، مارگارین، تخم مرغ و همچنین کره نیز از این ویتامین تشکیل شده است.

کمبود آن منجر به لخته شدن خون غیرطبیعی می شود.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر