مکمل های ویتامین – تقویت بدن

برای اطمینان از سلامت بدن، ضروری است که رژیم غذایی ما متعادل باشد. یک رژیم غذایی متعادل تمام ویتامین ها و مواد معدنی بدن را تامین می کند. متأسفانه در سبک زندگی پرمشغله امروزی، اکثر مردم درست غذا نمی خورند. آنها وعده های غذایی را حذف می کنند و اغلب غذاهای ناسالم می خورند. این باعث خستگی و سایر مشکلات در بدن می شود. بدن از ویتامین ها و مواد مغذی حیاتی محروم است. برای پر کردن این شکاف، اغلب مصرف مکمل های ویتامین K در رژیم غذایی ضروری است. مکمل ها آنچه در رژیم غذایی شما کم است به بدن می دهند و به حفظ تعادل درون بدن و حفظ ریتم درونی بدن کمک می کنند.

مکمل های ویتامین B به افزایش تولید انرژی در بدن کمک می کند. بدن انسان به هفت ویتامین B ضروری نیاز دارد. مکمل هایی وجود دارند که تمام هفت ویتامین B1، B2، B3، B5، B6، B12 و اسید فولیک را فراهم می کنند. مکمل های B بدن با نیازهای یک زندگی پر استرس مقابله می کند. مکمل های ویتامین E از سلول های بدن در برابر آسیب های ناشی از اکسیداسیون محافظت می کنند. به عنوان محافظت در برابر رادیکال های آزاد عمل می کند. ویتامین E همچنین نقش مهمی در محافظت از غشای سلولی دارد. مکمل های E همچنین به تاخیر در پیری کمک می کنند و از پوست محافظت می کنند.

ویتامین همچنین از بدن در برابر استرس و آسیب های ناشی از آلودگی، دود سیگار و تشعشعات محافظت می کند. ویتامین همچنین برای تشکیل گلبول های قرمز ضروری است. یکی دیگر از عملکردهای مهم ویتامین E مربوط به ایمنی است. بنابراین مکمل های ویتامین E بدن را برای مبارزه با عفونت ها و پاتوژن های مضر آماده می کنند. ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است که برای بدن بسیار ضروری است. ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. ویتامین C برای تشکیل کلاژن مهم است.

کلاژن مانند یک آدامس است که سلول های استخوان، بافت، رگ های خونی و غیره را به هم متصل می کند. C برای بهبود زخم در بدن بسیار مهم است. ویتامین C همچنین به جذب آهن کمک می کند. افرادی که در مناطقی زندگی می کنند که به شدت آلوده هستند و کسانی که از مرکبات استفاده نمی کنند می توانند مکمل هایی را برای تامین ویتامین C بدن مصرف کنند.

ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی است و با نام رتینول نیز شناخته می شود. این ویتامین برای شکل گیری دندان های سالم مهم است. برای رشد غشاهای مخاطی، پوست، بافت اسکلتی و بافت نرم مورد نیاز است. ویتامین A بینایی و بینایی را بهبود می بخشد و از توسعه تومورها جلوگیری می کند. مکمل های ویتامین A برای زنان باردار مهم هستند. هنگام مصرف مکمل های ویتامین A باید در نظر داشت که مصرف بیش از حد ویتامین A سمی است.

برای افرادی که می خواهند سلامت استخوان های خود را بهبود بخشند، مکمل های ویتامین K گزینه خوبی هستند. به لخته شدن خون طبیعی کمک می کند و از کلسیفیکاسیون شریان ها و سایر بافت های نرم جلوگیری می کند. یک مرد بالغ به 80 میلی گرم ویتامین K در روز و یک زن بالغ به 65 میلی گرم در روز نیاز دارد. اسفناج، گل کلم، شیر گاو، کلم بروکلی و کلم منابع طبیعی مکمل های ویتامین K هستند. با مکمل های مناسب می توانید بدن را متناسب و سالم نگه دارید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر