نیازی نیست از غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید. در اینجا آنچه مهم است اهمیت دارد.


در اینجا آنچه شما باید در مورد “غذاهای بیش از حد فرآوری شده” بدانید – چگونه آنها بر سلامتی شما تأثیر می گذارند و برای خانواده شما چه معنایی دارد.

من یک نسخه خلاصه شده از این پست را برای ستون خود در وبلاگ غذا و تناسب اندام WebMD نوشتم.

صحبت در مورد “غذای فرآوری شده” می تواند من را لرزاند. این به این دلیل است که بسیاری از آن بوی امتیاز می دهد ، به ویژه امتیاز داشتن زمان و منابع لازم برای انجام همه کارها از ابتدا.

بنابراین توصیه های زیادی در مورد محصولات فرآوری شده غیر واقعی است ، مانند “از هر چیزی در بسته اجتناب کنید”. به هر حال! اگر در مزرعه زندگی نمی کنید و تمام روز را در آشپزخانه نمی گذرانید ، این غیرممکن است.

محصولات ALDI

بنابراین “محصولات فرآوری شده” چیست؟

واقعیت این است که اکثر غذاها به نوعی پردازش می شوند ، از جمله بسیاری از غذاها که غذاهای سالم محسوب می شوند.

فرآوری ، مانند پاستوریزاسیون ، مواد غذایی را سالم می کند ، کنسرو کردن – ذخیره مواد غذایی و حفظ مواد مغذی ادامه می یابد ، و آسیاب کردن به این معنی است که می توانید بدون آسیاب کردن آرد خودتان نان یا کلوچه تهیه کنید. در اینجا اشکال دیگر پردازش وجود دارد:

  • کم آبی بدن
  • سنگ زنی
  • مخلوط کردن
  • خشك كردن
  • انجماد
  • بسته بندی
  • تخمیر

به عبارت دیگر ، آن اینفلوئنسر اینستاگرام که به شما می گوید “از همه غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید” احتمالاً در حال حاضر بشقاب بزرگ خود را می خورد!

در اینجا آنچه مهمتر است وجود دارد

یک روش دقیق تر و مفیدتر برای تفکر در مورد محصولات وجود دارد درجه درمانی که آنها انجام دادند این دسته بندی ها از آنجا نشأت می گیرند طبقه بندی محصولات غذایی NOVA:

  • محصولات فرآوری نشده یا حداقل فرآوری شده: آنها در حالت طبیعی خود هستند یا بسیار نزدیک هستند. اینها شامل میوه ها و سبزیجات تازه و یخ زده ، لوبیا و عدس خشک ، ماست ساده ، آجیل خام ، شیر پاستوریزه و گوشت یخ زده است.
  • محصولات فرآوری شده: اینها شامل مواردی هستند که نمک ، شکر یا چربی اضافه می کنند ، مانند کنسرو لوبیا و سبزیجات ، پنیر ، کنسرو ماهی تن ، کنسرو میوه و نان تازه.
  • محصولات فوق فرآوری شده: اینها محصولاتی هستند که حاوی مواد بیشتری مانند رنگ ها ، تثبیت کننده ها و امولسیفایرها هستند و تعداد کمی از محصولات بدون آسیب و فرآوری نشده دارند. اینها شامل غذاهایی مانند کلوچه ، غلات صبحانه ، ناگت مرغ ، نوشابه ، چیپس و سوپ کنسرو شده است. آنها کالری زیادی دارند ، مواد مغذی کمی دارند و به طور فعال فروخته می شوند.

منتظر باشید؟

شاید متوجه شده باشید که جهش قابل توجهی از “پردازش شده” به “فرا پردازش شده” وجود داشته است. این یک سیستم کامل نیست و تعداد زیادی از محصولات بین دسته بندی ها قرار می گیرند. غلات سبوس دار با چند ماده یا ماست کمی شیرین چطور؟ احتمالا منطقه خاکستری زیادی وجود دارد.

غذاهای بیش از حد فرآوری شده چه مشکلی دارند؟

اکثر ما غذاهای فوق فرآوری شده می خوریم. محققان گفته می شود که تقریبا 60 درصد از کل رژیم غذایی بزرگسالان آمریکایی از غذاهای بیش از حد فرآوری شده تامین می شود. این میزان در بین کودکان آمریکایی (حدود 66 درصد) کمی بیشتر است.

تلاش برای رهایی آنها از رژیم غذایی (و رژیم فرزندانشان) ، تمرین بیهودگی و محرومیت است. به عبارت دیگر ، موفق باشید در پرورش نوزادی که هرگز نوشابه یا تنقلات میوه ای را لمس نمی کند.

همچنین اگر در منزل خود دارای محصولات فوق فرآوری شده هستید (ما داریم!) نیازی به احساس گناه یا شرمندگی نیست. در عین حال ، من فکر می کنم درک این که چگونه می توان این محصولات را با سلامت بزرگسالان و کودکان مرتبط کرد ، مهم است.

بر اساس چنین مطالعاتی ، هرچه بیشتر از این غذاهای فرآوری شده استفاده کنیم ، سلامت ما کمتر خواهد شد:

  • یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی بریتانیا در افرادی که غذاهای فرآوری شده بیشتری مصرف می کردند ، میزان سرطان بالاتری یافت شد.
  • یک مطالعه اخیر بزرگسالان فرانسوی به این نتیجه رسیده اند که خطر مرگ زودرس با رژیم غذایی بیش از حد پردازش شده مرتبط است.
  • در این مطالعه بیش از 9000 کودک انگلیسی شرکت کردند مشخص شد که شاخص توده بدنی ، شاخص توده چربی ، وزن و دور کمر در کودکان ، نوجوانان و جوانان که بیشترین غذاهای فراوری شده را مصرف می کنند ، بیشتر است.

چرا؟ غذاهای فوق فرآوری شده تمایل بیشتری به چربی ، نمک و شکر و فیبر کمتری نسبت به غذاهای فرآوری شده دارند. محققان می گویند که این عوامل همراه با مواد افزودنی غذایی ، مواد شیمیایی موجود در بسته بندی مواد غذایی و روش های پردازش مانند حرارت دادن در دمای بالا ، می تواند به مشکلات سلامتی کمک کند.

غذای سالم برای کودکان مبتلا به بریس

با غذاهای فرآوری شده چه کنیم

من درخواست هایی برای اجتناب کامل از غذاهای فراوری شده شنیده ام ، اما فکر نمی کنم این واقعی باشد-و به نظر می رسد دستورالعمل وسواس و سرخوردگی است. در اینجا چیزی است که من به جای آن توصیه می کنم:

  • هنگام خرید لیست مواد اولیه را بخوانید. قانون کلی من این است که هرچه ساده تر بهتر. اگر گزینه هایی وجود داشته باشند که حاوی مواد افزودنی زیادی نباشند و من توان خرید آنها را داشته باشم ، اغلب آنها را انتخاب می کنم.
  • بیشتر اوقات بپزید. برخی از غذاهای مناسب از ضروریات یک زندگی شلوغ هستند. گاهی غذاهای منجمد مانند فیله ماهی پخته یا پیراشکی منجمد اشکالی ندارد. اما شما همچنین می توانید غذاهای بسیار ساده ای با حداقل مواد اولیه فرآوری شده مانند برنج و لوبیا یا تخم مرغ هم زده با میوه تهیه کنید.
  • نسخه های خانگی را آزمایش کنید. نوجوان من تسلیم نمی شود پانسمان مزرعه بطری مورد علاقه او (و به همین دلیل سالاد سبز و چوب هویج را با دستمال می نوشد!). اما او با لذت غذا می خورد سس کبابی خانگی من،، مخلوطی از ادویه جات ترشی جات،، سس سیب، و ماکارونی و پنیربه (در اینجا لیستی از کارهایی است که من معمولاً از ابتدا انجام می دهم– لیست شما ممکن است متفاوت باشد ، و این خوب است!)
  • به تعادل فکر کنید. بعد از تعطیلات آخر هفته در مادربزرگ یا جشن تولد بی دغدغه ، غذاها و میان وعده های ساده تری سرو کنید. به احتمال زیاد ، فرزند شما ممکن است هنوز هوس او کند. اگر فرزندان شما هفته گذشته یک جعبه غلات شیرین کرده بودند ، صبحانه ، مانند تخم مرغ ، اسموتی و جو دوسر را حذف کنید. اگر فرزندان شما دانه های خشخاش را در یک جعبه برای ناهار می خورند ، سیب و گلابی را به عنوان غذای جانبی خرد کنید.
  • آرامش خود را پایین بیاورید. چی می خوری؟ بیشتر مواقع این همون چیزیه که مهم است. بیشتر اوقات ، روی غذاهای کمتر فرآوری شده ، از جمله مقدار زیادی میوه و سبزیجات تمرکز کنید و هر از گاهی با یک هات داگ یا یک جعبه کوکی عرق نکنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *