ویتامین های مورد نیاز بدن ما

بدن ما نیازهای تغذیه ای خاصی دارد که باید رعایت شود تا سالم باشیم. به عنوان مثال، ما برای تشکیل هموگلوبین به مواد معدنی مانند آهن نیاز داریم، ماده‌ای که در گلبول‌های قرمز یافت می‌شود و اجازه می‌دهد تا اکسیژن به تمام سلول‌های ما منتقل شود. ویتامین ها همچنین مواد ضروری هستند که برای انجام عملکردهای مختلف در بدن ما مورد نیاز هستند. یک رژیم غذایی سالم شامل میوه ها و سبزیجات مملو از ویتامین ها است تا نیازهای بدن ما را تامین کند. برخی از ویتامین ها نیازی به مصرف ندارند زیرا می توانند توسط بدن ما مانند ویتامین D ساخته شوند.

13 ویتامین ضروری در بدن ما وجود دارد که هر کدام عملکرد خاص خود را دارند. ویتامین A برای تشکیل متابولیت لازم است، ماده ای که در چشم ما برای داشتن شب خوب و دید رنگی لازم است. ویتامین A در اشکال مختلف در هویج، کلم بروکلی، سبزیجات برگ دار، تخم مرغ، شیر و سایر غذاها وجود دارد. ویتامین C برای انجام بسیاری از واکنش‌های متابولیکی مهم در بدن مورد نیاز است و ثابت شده است که از اسکوربوت، یک بیماری نادر که با خونریزی لثه‌ها و گاهی اوقات خونریزی پوست و خونریزی در چشم مشخص می‌شود، جلوگیری می‌کند. این باور عمومی وجود دارد که ویتامین C به کاهش شانس ابتلا به سرماخوردگی کمک می کند، این هنوز ثابت نشده است، اما از بسیاری جهات، از جمله سیستم ایمنی، به بدن شما کمک می کند. منابع ویتامین C شامل مرکبات، گوجه فرنگی، کلم بروکلی، توت فرنگی، طالبی و سایر میوه ها و سبزیجات است.

ویتامین D یک ویتامین واقعاً مهم است که می تواند توسط بدن ما هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید تولید شود. اگر قرار گرفتن در معرض طولانی‌مدت قرار گرفتن در معرض خطر قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (که می‌تواند باعث سرطان پوست، پیری پوست، ملانوم شود، در صورت عدم محافظت مناسب) می‌توان این راه را ناایمن تلقی کرد. غذاهای غنی شده و مکمل های ویتامینی یکی دیگر از معایب دریافت ویتامین D با قرار گرفتن در معرض نور خورشید این است که ممکن است مقدار مورد نیاز خود را نداشته باشیم. ویتامین D با جذب مناسب کلسیم در استخوان های ما مرتبط است و از راشیتیسم در کودکان کوچک جلوگیری می کند. تحقیقات مربوط به ویتامین D در حال انجام است و در آینده احتمالات زیادی برای یادگیری ارتباط ویتامین D با بیماری قلبی، دیابت و سایر شرایط وجود دارد.

ویتامین K با ساخت پروتئین های مورد نیاز برای لخته شدن خون مرتبط است. منابع ویتامین K عبارتند از گل کلم، اسفناج، سویا و غلات.

ویتامین E یک آنتی اکسیدان است و با پاسخ ایمنی نیز مرتبط است. منابع ویتامین E عبارتند از آجیل، دانه ها، مارچوبه، اسفناج، مارچوبه و ذرت. انواع مختلفی از ویتامین های B وجود دارد و هدف اصلی آنها حفظ سلامت پوست، تولید گلبول های قرمز و متابولیسم کربوهیدرات ها و پروتئین ها است. منابع ویتامین B شامل محصولات لبنی، آجیل، تخم مرغ، حبوبات، غلات، گوشت بدون چربی و غیره است.

می بینیم که وجه اشتراک ویتامین ها این است که بیشتر آنها در بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت می شود. بنابراین برای داشتن بدنی سالم باید سبزیجات و میوه ها را مصرف کنیم زیرا سرشار از ویتامین هستند که همانطور که بررسی کردیم عملکردهای حیاتی بسیاری را در بدن ما انجام می دهند. همچنین به برچسب محصولاتی که مصرف می کنید نگاه کنید تا بررسی کنید که آیا آنها با ویتامین های مورد نیاز شما غنی شده اند یا خیر. به خاطر داشته باشید که ویتامین‌های اضافی نیز می‌توانند به شما آسیب برسانند، بنابراین اگر می‌خواهید مکمل‌های ویتامین را شروع کنید، مطمئن شوید و با پزشک خود مشورت کنید و از دوزهایی که برای شما بی‌خطر است استفاده نکنید.

من به عنوان یک پزشک شاغل در مراقبت های اولیه، به همه بیمارانم توصیه می کنم که ویتامین ها را به طور منظم مصرف کنند، زیرا اکثر مردم همیشه رژیم غذایی سالمی ندارند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر