ویتامین C برای بدن ضروری است

ویتامین C به اندازه اسید اسکوربیک شناخته شده است. این ویتامین فواید بی شماری برای سلامتی ما دارد. برای حفظ تعادل در تاندون ها، رباط ها و سایر بافت های مجاور مورد نیاز است. این ویتامین معمولاً در سبزیجات و میوه‌هایی مانند لیمو و سیب‌زمینی وجود دارد. دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است، بنابراین می تواند علائم پیری را متوقف کند. علاوه بر این، قدرت آنتی‌اکسیدانی آن می‌تواند به حفظ سلول‌های سالم خون در برابر فروپاشی به دلیل مواد سمی به دست آمده در هوا کمک کند که می‌تواند منجر به بیماری‌های کشنده مانند سرطان شود.

بهترین راه برای بدن ما برای به دست آوردن ویتامین C، خوردن یک رژیم غذایی مناسب و متعادل است. این نوع رژیم غذایی از غذاهایی مانند مرکبات، سبزی خردل، توت فرنگی، کلم بروکلی، شیر، گوجه فرنگی، ماهی، سبزیجات سبز، فلفل سبز، گل کلم تشکیل شده است. اگر عادت غذایی خود حاوی مقدار مورد نیاز ویتامین C باشد، باید مراقب عادت غذایی خود باشید زیرا این ویتامین توسط بدن ذخیره نمی شود. عرضه روزانه باید انجام شود. اگر می بینید که مقدار دقیق آن را ایجاد نمی کنید، باید با پزشک خود مشورت کنید. پزشک شما ممکن است از شما برای کمک به پیش نیاز روزانه یا سطوح خاص ویتامین C در بدن انسان، از مصرف روزانه مکمل ویتامین C حمایت کند.

پس چگونه این ویتامین معروف به بدن انسان کمک می کند؟ چرا برای سلامت کلی ضروری است؟

این ویتامین دارای طیف وسیعی از اثرات در بدن است. همانطور که قبلا گفته شد، دیگر نمی توان آن را در بدن ذخیره کرد، بنابراین باید در یک زمینه روزمره دوباره پر شود. این ویتامین در سنتز کلاژن در انسان نقش اصلی را دارد. کلاژن یک پروتئین بسیار ضروری در بدن انسان است زیرا در بسیاری از نیازها مانند عملیات ترمیم زخم های پوستی، ترمیم و نگهداری غضروف و استخوان دندان ضروری است.

بنابراین کمبود این ویتامین فاجعه بار است. اگر کمبود ویتامین C دارید، ممکن است منجر به بیماری به نام اسکوربوت شود. برخی از علائم دیگر نارسایی نیز عبارتند از: خشکی مو، پوست پوسته پوسته شده خشک، خونریزی لثه، خونریزی از بینی، مفاصل متورم و دردناک و عدم تناسب برای مقابله با عفونت.

اندازه گیری ویتامین C برای بدن انسان بخشی از نوع سبک زندگی شما محسوب می شود. به عنوان مثال، افرادی هستند که بیشتر از حد متوسط ​​به ویتامین C نیاز دارند، مانند دیابتی ها، سیگاری ها و مصرف کنندگان الکل، افرادی که درجات بالایی از تنش دارند و کسانی که در مرحله بعد از جراحی هستند و نیاز به درمان دارند. مقدار پیشنهادی ویتامین C برای افراد مرد بالغ تقریباً 90 میلی گرم در روز و 75 میلی گرم در روز برای یک زن بالغ است. زنان باردار یا کسانی که در دوران شیردهی هستند ممکن است به اقدامات زیادی نیاز داشته باشند، بنابراین بسیار عالی است که با پزشک خود مشورت کنید. از طرف دیگر، نوزادان ویتامین C کمتری نیاز دارند، اما برای مقدار مناسب باید به پزشک مراجعه کنید.

همچنین ممکن است استفاده از مکمل ویتامین C را در نظر بگیرید که تضمین می کند بدن شما سطوح صحیح این ویتامین را دریافت می کند. همچنین مولتی ویتامین‌هایی در بازار موجود است که می‌توانند دوز معقولی را به صورت روزانه ارائه دهند. با این حال، شاید بهترین راه برای داشتن پیش نیاز ویتامین C مصرف مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه که سرشار از این نوع ویتامین هستند، باشد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر