ویتامین C و اثرات آن

ویتامین C یک ماده مغذی است که به ویژه در میوه ها و سبزیجات یافت می شود و بدن برای حفظ واکنش های شیمیایی مختلف مورد نیاز است. عملکرد اصلی آن حمایت از تولید کلاژن در بدن است که بلوک اصلی ساختمان بافت های همبند است. بدون سطح مناسب ویتامین C، بدن قادر به داشتن دیواره های عروق خونی، استخوان ها و لثه های سالم نخواهد بود. ویتامین C نیز در روند بهبود زخم ها و جراحی ها بسیار مهم است.

اسید اسکوربیک همچنین یک آنتی اکسیدان بسیار خوب است که بدن را در برابر رادیکال های آزاد و سایر اشیایی که مولکول های مضر را نشان می دهند، مقاوم تر می کند. اسید اسکوربیک به عنوان یک آنتی اکسیدان، همچنین توانایی تقویت عملکرد ایمنی بدن، جلوگیری از تخریب شبکیه، آب مروارید، برخی سرطان ها و برخی بیماری های مزمن را دارد. ویتامین C برای افراد سیگاری بسیار مورد نیاز است، زیرا آنها به راحتی می توانند سطح ویتامین C بدن خود را کاهش دهند و مستعد استرس اکسیداتیو هستند. اسید اسکوربیک به عنوان تقویت کننده جذب آهن نیز شناخته می شود.

همچنین به نام اسید ال اسکوربیک نیز شناخته می شود که حاوی یونی به نام آسکوربات، یک اتم بار الکتریکی یا یک ذره مورد نیاز برای متابولیسم طبیعی است. همچنین یک آنتی اکسیدان است که برای کاهش استرس اکسیداتیو عمل می کند.

استرس اکسیداتیو باعث بروز و ایجاد بیماری‌هایی می‌شود که شامل بیماری‌های قلبی عروقی یا هر بیماری مرتبط با قلب و عروق خونی مانند دیابت، بیماری‌های التهابی مزمن و فشار خون بالا می‌شود.

برخی از مطالعات ادعا می کنند که ویتامین C به جلوگیری از مشکلات در سیستم ایمنی بدن ما کمک می کند، طبق تحقیقات انجام شده، این ویتامین به دلیل اینکه از عملکرد سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می کند، ضروری است. این ادعاها به عنوان واقعیت بیان شده و با شواهد علمی تأیید شده است.

تحقیقات دیگری ثابت می کند که اسید اسکوربیک نه تنها به عنوان یک آنتی اکسیدان کمک می کند، بلکه به عنوان یک پرو اکسیدان نیز عمل می کند. بله، از آنجایی که اسید اسکوربیک برای کاهش فلزات واسطه آزمایش شده است، مانند یون آهن به آهن و یون مس به مس.

نتیجه گرفته شده است که ویتامین C همچنین شامل ذهن و رفتار یا آنچه ما عملکرد روانی می نامیم را در بر می گیرد. این عملکردها شامل سنتز کلاژن، کارنیتین و انتقال دهنده های عصبی، متابولیسم میکروزومی است.

ما می توانیم ویتامین C را در میوه ها و سبزیجات مختلف پیدا کنیم. اما مقدار یا درصد ویتامین C موجود در یک گیاه بستگی به این دارد: تنوع دقیق گیاه، تنوع مکان یا وضعیت خاکی که در آن رشد کرده است، نحوه ذخیره آن، و مدت زمان از زمان برداشت و نحوه رشد آن. تهیه شد.

در زیر لیستی از میوه ها و سبزیجات و مقدار مربوط به ویتامین C آنها آمده است:

منبع گیاهی: میزان: (میلی گرم / 100 گرم میوه)

تمشک 30

گریپ فروت 30

سیر 31

گل کلم 40

خربزه، طالبی 40

لیمو 40

کلم 41

نارنجی 50

توت فرنگی 60

پاپایا 60

کاهش ویتامین C ناشی از مصرف ناکافی رژیم غذایی یا مطالعات تحقیقاتی در جذب اختلال نشان می دهد که کمبود ویتامین C ممکن است منجر به اسکوربوت شود. اسکوربوت یک بیماری است که با لثه های اسفنجی، لق شدن دندان ها و خونریزی زیر پوست مشخص می شود.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر