ویتامین C چیست؟

اصطلاحات «ویتامین C» و «اسید اسکوربیک» به یکی از بسیاری از مواد غیر معدنی، ریز مغذی‌ها اشاره دارد که برای سلامت و تندرستی بدن انسان ضروری هستند.

هر ویتامین برای عملکرد صحیح بدن شما ضروری است و این ویتامین خاص یکی از مهمترین آنها در نظر گرفته می شود. این به جلوگیری از شروع بیماری های بیشمار کمک می کند و سیستم ایمنی را تقویت می کند. این ویتامین ممکن است با یا بدون غذا مصرف شود و در بسیاری از آب میوه ها و همچنین مکمل ها یافت می شود. می توان آن را در بروکلی، فلفل، پرتقال، آب لیمو، سبزی خردل، گل کلم، پاپایا و جعفری یافت. از آنجایی که اکثریت قریب به اتفاق گونه های جانوری و گیاهی ویتامین C خود را سنتز می کنند، برخی، اما نه همه محصولات حیوانی، منابع این ویتامین هستند. این ویتامین بیشتر در کبد و در ماهیچه های حیوانات کمترین وجود دارد. در جوامع غربی، جایی که ماهیچه ها اکثریت گوشت مصرفی را تشکیل می دهند، محصولات حیوانی منبع قابل اعتمادی برای این ویتامین نیستند. همچنین شناخته شده است که ویتامین C تحت شرایط خاصی در طول پخت و پز از نظر شیمیایی تجزیه می شود.

تحقیقات گسترده گذشته نشان داده است که مصرف بیش از حد این ویتامین فواید زیادی ندارد. از سوی دیگر، کمبود این ویتامین هرگز چیز خوبی نیست. معمولاً کمبود ویتامین C از طریق لثه‌های متورم، ضعف غیرقابل توضیح و خونریزی بینی آشکار می‌شود. روند امروزی رژیم غذایی نامناسب و اعتیاد به الکل، این کمبود را رایج کرده است.

به منظور قوی و سالم ماندن، تاندون‌ها و رباط‌ها در سراسر بدن تا حد زیادی به ویتامین C بستگی دارند. وقتی ویتامین C و ویتامین E با هم به عنوان مکمل مصرف شوند، این ترکیب در کنار هم عمل می‌کند و تأثیر کلی بر سلامت بدن شما را افزایش می‌دهد.

ویتامین C که به داشتن اثرات آنتی اکسیدانی معروف است به محافظت از پوست شما در برابر آسیب های مضر اشعه ماوراء بنفش کمک می کند. این می تواند به بهبود و ترمیم پوست شما با معکوس کردن برخی از اثرات مضر اشعه کمک کند. افرادی که از رژیم غذایی غنی از ویتامین C اطمینان می‌دهند، معمولاً متوجه بهبودی در شرایط کلی پوست خود می‌شوند و استفاده از ویتامین E و C با هم برای بهبود زخم‌ها و سایر نقایص روی پوست مشخص شده است.

ویتامین C را می توان در بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت که پرتقال حاوی بالاترین مقدار است. اگر روزانه چند لیوان آب پرتقال بنوشید، مطمئنا دوز روزانه خود را از آن دریافت خواهید کرد. نوشیدن یک لیوان آب پرتقال در صبح همراه با صبحانه و سپس خوردن چند عدد پرتقال در طول روز به شدت توصیه می شود.

اگر سبک زندگی شما به گونه ای است که زمان را برای آماده کردن یا افراط در غذاهای غنی از ویتامین C محدود می کند، مکمل های ویتامین C توصیه می شود. همیشه مصرف دوز کافی از ویتامین “C” سلامت شما را تقویت می کند و سیستم ایمنی شما را تقویت می کند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر