چند کالری در یک نارنگی

نارنگی میوه ای شیرین و آبدار است که به رنگ نارنجی است و به راحتی پوست آن جدا می شود. معمولاً در فصل کریسمس به مقدار زیاد در جنوب خریداری می شود. نارنگی به پرتقال و همچنین ماندارین نزدیک است و نسخه‌های بدون دانه و بدون دانه را ارائه می‌دهد. هنگام جستجوی اطلاعات در مورد کالری نارنگی، باید به چندین واقعیت مانند اندازه نارنگی و سهم آن توجه کرد.

  • کلمانتین – 35 کالری یا (74.0 گرم). نارنگی کلمانتین شیرین ترین نسخه از انواع نارنگی است.
  • رقصیدن – 50 کالری یا (109 گرم). نارنگی دانسی حاوی 3 گرم فیبر است. محتوای فیبر موجود در نارنگی دانسی 12 درصد از مقدار توصیه شده روزانه است.
  • لی ماندارین– 45 کالری یا (98.0 گرم). لی ماندارین حاوی 2.0 گرم فیبر غذایی است.
  • مینلوآ تانگلو – 70 کالری یا (109.0 گرم) در هر تنگلو متوسط. Minneloa Tangelo حاوی نه کالری از چربی است. کالری موجود در نارنگی شامل مقدار کمی چربی در هر وعده است.

حقایق تغذیه نارنگی

نارنگی حاوی ویتامین های ضروری مانند ویتامین C، B-1 و B-2، B-6 است. نارنگی همچنین حاوی 1.0 گرم پروتئین است. نارنگی دارای بسیاری از مواد معدنی ضروری از جمله کاروتن، کلسیم و آهن است. نارنگی ها فاقد سدیم و کم چربی هستند. نارنگی همچنین فاقد کلسترول است.

فواید نارنگی برای سلامتی

ویتامین C موجود در نارنگی به دلیل ایجاد سیستم ایمنی سالم و محافظت در برابر بیماری و بیماری شناخته شده است. همچنین اعتقاد بر این است که ویتامین C از برخی انواع سرطان پیشگیری می کند. ویتامین‌های B-1، B-2 و B-6 موجود در نارنگی فواید سلامتی مانند محافظت در برابر بیماری‌های قلبی را ارائه می‌کنند. اعتقاد بر این است که ویتامین B-1 از چشم ها در برابر تشکیل آب مروارید محافظت می کند. اعتقاد بر این است که ویتامین B-1 عملکرد مغز را بهبود می بخشد.

ویتامین B-2 حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از انواع خاصی از سرطان محافظت می کند. اعتقاد بر این است که ویتامین B-2 از انواع خاصی از سرطان نیز محافظت می کند. ویتامین B-6 ویتامینی است که بسیاری از افراد برای دفع علائم خستگی مصرف می کنند.

کاروتن ها در نارنگی نیز یافت می شود و اعتقاد بر این است که کلسترول یا کلسترول بد HDL را کاهش می دهد و در عین حال کلسترول (LDL خوب) را افزایش می دهد. اعتقاد بر این است که مصرف کاروتن باعث بهبود عملکرد ریه می شود. کاروتن چندین دهه است که به دلیل فواید سلامتی آن در ارتباط با بینایی شناخته شده است، زیرا کسانی که رژیم غذایی حاوی کاروتن دارند اغلب بینایی بهتری نسبت به کسانی که کاروتن ندارند، دارند. در حین جستجوی اطلاعات در مورد میزان کالری موجود در نارنگی باید تمام فواید سلامتی را نیز بخوانید.

نحوه نگهداری نارنگی

همیشه باید نارنگی هایی را انتخاب کنید که سفت و چاق و بدون لک و لکه باشند. راه ایده آل برای انتخاب نارنگی این است که از یک باغ دیدن کنید و خودتان بچینید. نارنگی ها را در آب سرد بشویید و کاملا خشک کنید. میوه ای را که قصد استفاده از آن را دارید بلافاصله در ظرف هایی دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید. نارنگی هایی که در دمای اتاق نگهداری می شوند به مدت 2-3 روز ماندگاری دارند. نارنگی های بسته بندی نشده را می توان تا یک هفته در یخچال قرار داد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر