چگونه برای یک بارداری سالم غذا بخوریم

حالا اگر باردار شدید، وقت آن است که به آنچه می خورید توجه زیادی داشته باشید. برای جلوگیری از عوارض در این دوران، تغذیه مناسب بسیار مهم است. در عصر حاضر انجام این کار آسان تر از همیشه است.

اول از همه، وقتی به سه ماهه دوم بارداری می رسیم، باید حدود 300 کالری در روز نسبت به گذشته مصرف کنیم. این به انرژی مورد نیاز ما برای رشد کودک در صورت نیاز کمک می کند. به یاد داشته باشید که این فقط حدود 300 کالری است، بنابراین یک موز یا یک لیوان شیر حدود 100 کالری دارد. یک میان وعده نان سبوس دار، یک اونس پنیر و نصف فنجان انگور می تواند معادل 200 کالری باشد، پس از این کار وحشی نشوید!

پروتئین: ما به 3 وعده در روز پروتئین نیاز داریم. پروتئین حاوی اسید آمینه است که بلوک ساختمانی برای بافت کودک است. با شیر، ماست و پنیر به راحتی در دسترس است. 3 بار در روز و شما در مسیر درست خواهید بود.

کلسیم: حداقل 4 وعده در روز توصیه می شود. کلسیم برای کمک به رشد استخوان های کودک و همچنین محافظت از شما در برابر از دست دادن وجود دارد. شما این را از برخی از محصولات مشابه دریافت خواهید کرد: شیر، پنیر، ماست و مقداری بستنی برای بوت کردن.

ویتامین سی: برای 3 وعده در روز حداقل ویتامین C مصرف کنید. شما باید در مصرف این ویتامین کوشا باشید زیرا ویتامین C در بدن ذخیره نمی شود، بنابراین باید آن را دوباره پر کنیم. میوه ها و سبزیجات منبع عالی برای C هستند. سبزیجات برگ سبز و مقداری زرد را نیز همراه با میوه ها دریافت کنید.

ما باید مطمئن شویم که 1 یا 2 وعده از تمام میوه ها و سبزیجات دیگری که ویتامین A و C دارند مصرف کنیم. سیب، موز و پیاز. همچنین مقدار زیادی غلات کامل و حبوبات مصرف کنید. این ویتامین E و B را ارائه می دهد و به جلوگیری از یبوست کمک می کند.

اهن: اگر مهم‌ترین نیاز به مواد مغذی نباشد، بسیار مهم است. بدن شما هرگز نسبت به این زمان تقاضا نخواهد کرد. کمبود آهن منجر به کم خونی می شود، بنابراین مطمئن شوید که این موضوع را رعایت می کنید. با پزشک خود صحبت کنید و بهترین مکمل را بخواهید.

پیروی از این نکات شما را در مسیری سالم نگه می دارد و این دوران از زندگی شما مهمترین زمان است، پس به دقت توجه کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر