چگونه بچه ها را مجبور کنیم ناهار خودشان را جمع کنند (بالاخره!)


فرزندان خود را به بسته های ناهار مستقل تبدیل کنید! در اینجا پنج مرحله ساده برای کمک به فرزندان خود برای بسته بندی ناهار آورده شده است. بیایید آن را انجام دهیم!

این پست به عنوان بخشی از مشارکت من با پروژه خانواده سالمبه من هیجان زده هستم که در کمپین Power Your Lunchbox شرکت کنم ، که به کودکان در آشپزخانه کمک می کند.

اگر می خواهید ، صبح را تصور کنید که شامل بسته بندی جعبه های ناهار نمی شد. آیا دوست دارید:

  • قهوه را کمی کندتر بنوشید؟
  • 15 دقیقه دیگر بخوابی؟
  • آیا مثل همیشه احساس دیوانگی یا عجله ندارید؟

قبلا یک بسته بندی برای شب بودم. و هنگامی که من بسته بندی ناهار را برای بچه هایم متوقف کردم ، این برای همه غذاهایی که بعد از شام پخته شده بود ، تسکین بزرگی بود. انگار یک رهایی بود!

آموزش کودکان برای بسته بندی ناهار به شما این امکان را می دهد که بخشی از آزادی را دوباره به دست آورید.

اما همچنین چیز دیگری را ارائه می دهد که کاملاً خاص است. فرزندان شما هنگامی که مهارت مهمی در زندگی می آموزند در آشپزخانه به استقلال و خودمختاری می رسند: نحوه جمع آوری غذا به تنهایی. بیایید آن را انجام دهیم!

چگونه کودکان را مجبور کنیم تا ناهار خود را بسته بندی کنند

روز اول: در مورد برنامه با فرزندان خود صحبت کنید

برخی از شما ممکن است فرزندانی داشته باشید که دوست دارند کارهایی را برای خود انجام دهند. یا شاید فرزندان شما مانند فرزندان من هستند و خوشحال می شوند در حالی که همه این کارها را می کنید ، بنشینید. بنابراین واکنش آنها نسبت به این خبر ممکن است متفاوت باشد! در اینجا نکاتی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید:

  • آنها کاملاً بالغ هستند و می توانند ناهار خود را جمع آوری کنند
  • همه اعضای خانواده به حفظ خانه کمک می کنند و یکی از راه های این کار بسته بندی وعده های غذایی خود است
  • تهیه ناهار خودشان به این معنی است که آنها می توانند بسته بندی خود را انتخاب کنند (با مقداری ورودی از شما)
  • شما ابتدا به آنها کمک می کنید و راه هایی برای ساده سازی آن ارائه می دهید
  • اگر آنها چیزهای خاصی را برای جعبه شام ​​خود می خواهند ، شما با هم به فروشگاه می روید و خرید می کنید

روز دوم: اصول اولیه را به آنها بیاموزید

یکی از نگرانی های بزرگی که من از والدین می شنوم این نگرانی است که فرزندانشان در صورت تنها ماندن برای ناهار یک بسته جعبه گرانول بسته بندی می کنند. اما شما می توانید اصول اولیه بسته بندی ناهار کامل را به فرزندان خود بیاموزید و به آنها آزادی انتخاب مواردی را که دوست دارند می دهید.

با فرزندان خود لیستی از دسته هایی مانند میوه ها ، سبزیجات ، غذاهای غنی از پروتئین و غلات کامل-یا هر کدام از دسته هایی که برای نحوه غذا خوردن در خانه بهترین هستند-و انواع غذاهایی که در هر گروه قرار می گیرند تهیه کنید. توضیح دهید که یک ناهار متعادل ، که از آنها انرژی می گیرد و کل روز را در مدرسه پر می کند ، حاوی محصولات از رده های مختلف است.

برای سهولت کار ، یک نسخه چاپی رایگان برای شما ایجاد کرده ام. برخی از چاپهای بسته بندی ناهار در حال حاضر با گزینه های پر شده است. من طرح خود را طوری طراحی کردم که بتوانید آن را با محصولاتی که در یخچال و انبار خود ذخیره می کنید پر کنید. آن را چاپ کنید ، پر کنید و برای کودکان خود منتشر کنید ، مانند در یخچال یا داخل درب انبار.

به فرزندان خود بیاموزید که یک ناهار کامل تهیه کنند! بسته چاپ رایگان من را دریافت کنید.

چاپ رایگان برای آموزش بسته بندی ناهار به بچه ها!

در اینجا نمونه ای از نحوه پر کردن آن آمده است:

  • خانه: ساندویچ بوقلمون یا ژامبون ، PBJ ، باقی مانده در قمقمه ، هوموس ، پنیر ، تخم مرغ پخته شده
  • میوه ها: برش های پرتقال ، موز ، یک فنجان میوه ، پوره سیب ، انواع توت ها
  • سبزیجات: هویج ، نخود فرنگی ، خیار ، گوجه فرنگی گیلاسی
  • غلات کامل: نان ، کراکر ، پیتا ، تورتیلا
  • علاوه بر این: ذرت بوداده ، یک لوله برای ماست ، یک جعبه برای شیر شکلات

این نیز زمان مناسبی است تا در مورد چیزهایی که دوست دارند در هنگام ناهار ببینند با آنها صحبت کنید. من همیشه توصیه می کنم با کودکان گفتگوی صادقانه ای داشته باشید که درباره آنچه دوست دارند ، چه چیزی دوست ندارند ، یا آنچه از شام دور می ریزند (یا معامله می کنند). با هم به فروشگاه بروید تا گزینه ای را انتخاب کنید که برای هر دوی شما خوب است.

روز 3: ایستگاه های بسته بندی یا ظروف بسازید

کودکان بزرگتر بهتر می توانند آنچه را که نیاز دارند در آشپزخانه پیدا کنند. کودکان کوچکتر ممکن است به کمک بیشتری نیاز داشته باشند.

یک ایده این است که همه چیز را به جایی برسانید که دسترسی به آن آسان است. محصولات بسته بندی مواد غذایی مورد نیاز کودک خود را جمع آوری کنید – مانند جعبه ناهار ، ظروف ، قمقمه ، بطری های آب ، دستمال های پارچه ای ، ظروف یکبار مصرف و لوازم جانبی مانند فنجان کیک سیلیکونی برای جدا کردن ظروف. برای یافتن تجهیزات ناهار مورد علاقه خود به فروشگاه آنلاین آمازون من بروید.

برای ناهار ، من یک ظرف برای اقلام مقاوم در برابر قفسه و یک ظرف را در یخچال برای اقلام یخچال نگهداری می کنم (نحوه عملکرد آن را ببینید: نحوه ایجاد ایستگاه برای بسته بندی ناهار)

اما می توانید آن را به ظروف جداگانه تقسیم کنید. از دسته های چاپی (خالص ، میوه ، سبزیجات و غیره) یا دسته های خود استفاده کنید و به آنها نشان دهید که از هر ظرف چقدر باید انتخاب کنند.

توجه: خوب است که به کودک بیاموزید که انواع غذاها را بخورد ، اما اجازه دهید در میزان بسته بندی ابتکار عمل را انجام دهد. آنها بیشتر از همه اشتهای خود را می دانند!

در اینجا ایده هایی برای یک ظرف میوه وجود دارد:

  • میوه های کامل مانند نارنگی ، سیب و آلو
  • فنجان با پوره میوه و سیب
  • میوه های لیوفیلیزه یا خشک شده

در اینجا ایده هایی برای ظرف غذای پروتئینی آمده است:

همچنین می توانید میان وعده ها و میان وعده ها (همراه کودک خود) را در ظروف چندبار مصرف بسته بندی کنید که به راحتی قابل حمل و بسته بندی هستند. ایده های میان وعده:

  • نخود ترد
  • میوه های خشک
  • ترکیب مسیر
  • سوخاری
  • ذرت بو داده

روز چهارم: ناهار را با هم جمع کنید

با استفاده از مواد چاپی و ایستگاه های خود ، ناهار را با هم بسازید. اجازه دهید آنها قسمت های خود را انتخاب کنند ، حتی اگر فکر می کنید این مقدار زیاد یا خیلی کم است (آزمایش و خطا بخشی از این فرایند است). در صورت لزوم ، پیشنهادات یا یادآوری های ملایم ارائه دهید.

به فرزندان خود بیاموزید که ناهار خود را بپزند

روز 5: کنترل را در دست بگیرید

وقت آن رسیده است که به کودک اجازه دهید ناهار خود را بسته بندی کند. سعی کنید زیاد دخالت نکنید!

هنگامی که آنها به خانه می آیند ، می توانید در مورد اینکه آیا قسمت ها مناسب بوده ، چه چیزی دوست داشتند و چه چیزی دوست نداشتند و اینکه دفعه بعد می توانند متفاوت انجام دهند ، صحبت کنید. از بازخورد برای پر کردن ایستگاه های بسته بندی یا ظروف با هم به صورت هفتگی استفاده کنید.

شستشو دهید و تا پایان سال تحصیلی تکرار کنید!

سوالات متداول

کودکان در چه سنی باید ناهار خود را بسته بندی کنند؟

هر کودکی متفاوت است – و شما فرزند خود و توانایی های او را بهتر می شناسید – بنابراین هیچ قانون سخت و سریع وجود ندارد. اما اکثر کودکان می توانند بسته بندی خود را در مدرسه ابتدایی شروع کنند.

حتی کودکان نوپا و پیش دبستانی که در مهدکودک ها و پیش دبستانی ها حضور دارند می توانند به شما کمک کنند وسایل را در جعبه ناهار خود قرار دهید ، از فریزر موجود بسته بندی سرد تهیه کنید یا به شما در تهیه دستور بسته بندی کمک کنند.

به یاد داشته باشید: هرگز دیر نیست! حتی دانش آموزان دبیرستانی نیز می توانند این کار را انجام دهند.

اگر بچه های من ناهار متعادلی نخورند ، چطور؟

من ریز مدیریتی نوع A هستم ، بنابراین به قدرت زیادی نیاز دارم تا در مورد وسایلی که بچه هایم می پوشند سر و صدا نداشته باشم.

اگر توجه کنم که شام ​​آنها گم شده است ، گاهی اوقات به من پیشنهاد می شود.

  • اگر فرزندم ساندویچ ، کراکر ، چوب دستی و کلوچه بسته بندی کند ، من یک تکه میوه به شما پیشنهاد می کنم.
  • اگر هویج را برای شام خرد کنم ، از فرزندم می پرسم که آیا فردای آن روز ناهار می خواهد؟

در غیر این صورت ، من سعی می کنم آن را رها کنم. باور کنید ، شام هایی که بچه های من می خورند “کامل” نیستند. اما آنها در مورد تعادل و اشتهای خود ، در مورد اینکه چه غذاهایی از آنها پشتیبانی می کند و چقدر نیاز دارند یاد می گیرند.

من می توانم مصالح ساختمانی را برای ناهارهای سالم به آنها بدهم و هر از گاهی پیشنهاداتی به آنها بدهم ، اما در نهایت ، من از آنها می خواهم که خودشان تصمیم بگیرند – همانطور که یک روز به تنهایی این کار را خواهند کرد.

اطمینان حاصل کنید که فرزندان خود ناهار خود را بسته بندی کنند

اگر بچه هایم وسایلی را که می خورند نخورند چه می شود؟؟

من از بسیاری از والدین می شنوم که از میزان غذای ناتمام در جعبه های ناهار فرزندان خود ناامید شده اند.

اگر فرزند شما خودش ناهار جمع می کند ، طبیعتاً باید این مقدار از زباله را کاهش دهد ، زیرا آنها انواع غذای مورد علاقه خود و قسمت هایی را که دوست دارند بسته بندی می کنند.

من همیشه والدین را تشویق می کنم که در مورد غذای ناتمام با فرزندان خود صحبت کنند – از نقطه نظر جالب ، نه قسم خوردن. آیا دوره ناهار خیلی کوتاه است؟ آیا آنها با بسته یا ظرف مشکل داشتند؟

اگر غذا همچنان سالم به خانه می آید ، آنچه در جعبه ناهار آنها وجود دارد ، مانند سبزیجات برای شام یا میوه تازه برای میان وعده بعد از مدرسه ، به خانه بیاورید.

کمک! بچه های من با صرف ناهار صبح را بیشتر استرس آور می کنند ، نه کمتربه

با فرزندان خود صبور باشید و بدانید که این یک فرایند است. شاید لازم باشد ابتدا به آنها کمک کنید و سپس به آرامی خود را از تصویر خارج کنید. اگر بسته بندی صبحگاهی بیش از حد استرس زا است ، از کودکان خود بخواهید ناهار را شب قبل (یا بهتر بگوییم ، درست بعد از شام ، زمانی که آشپزخانه هنوز پر از غذا است و غذاهای باقیمانده آماده چیدن و جمع آوری هستند) بخورید.

جعبه های ناهار مورد علاقه من غذای واقعی مادر است

بچه های من دیر است و زمانی برای جمع آوری وسایل نداردبه باید چکار کنم؟

از یک سو ، کودکان سرانجام باید با پیامدهای ضعف مدیریت زمان روبرو شوند که همه ما باید در زندگی خود با آن روبرو شویم. اگر خرید ناهار مدرسه یک شبکه ایمنی برای صبح هایی است که آنها نمی روند ، منطقی است (مخصوصاً برای کودکان بزرگتر).

از سوی دیگر ، من سعی می کنم به فرزندانم کمی مهربانی کنم. زمان هایی وجود داشت که کسی ناراحت بود یا واقعاً از خواب بد بیرون آمده بود ، بنابراین من کمک کردم. اما این یک استثنا است ، نه یک قاعده.

درباره شریک زندگی من: پروژه خانواده سالم

من یک متخصص تغذیه ثبت شده هستم پروژه خانواده سالم، یک سازمان بازاریابی که نسل سالم ایجاد می کند. از زمان تأسیس آن در سال 2002 ، آنها بیش از 7 میلیون دلار به نفع کودکان و خانواده ها جمع آوری کرده اند.

برای کمپین سالانه Power Your Lunchbox ، شش مارک مراقبت های بهداشتی عبارتند از Bee Sweet Citrus ، Crispy Green® ، Nature Fresh Farms ، Pero Family Farms® ، Real Sweet® Shuman Farms و Yo Quiero! ®-اهدا 12000 دلار بنیاد United Fresh Start، یک سازمان غیر انتفاعی بر افزایش دسترسی کودکان به میوه ها و سبزیجات تازه تمرکز کرده است.

ایده های بیشتری برای بسته بندی ناهار می خواهید؟ شما می توانید دستور العمل های زیادی ، آماده برای جعبه های شام و ایده هایی برای بسته بندی آنها دریافت کنید صفحه Lunchbox خود را روشن کنیدبه



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *