کاهش وزن و عدم تعادل هورمونی 1


بسیاری از اوقات زنانی که روند کاهش وزن را پیش می برند از کاهش وزن خود شکایت دارند !! آنها می گویند ما همه کار کردیم ، اما چند پوند باقی مانده نمی میرد. اغلب ، با نگاه کردن به آنها ، می بینیم که آنها دارای برخی مشکلات هورمونی هستند. در واقع ، به طور خلاصه ، ممکن است با مشکل عدم تعادل 4 هورمون روبرو شویم: استروژن ، انسولین ، کورتیزول ، آدیپونکتین. بیایید امروز در مورد عدم تعادل استروژن صحبت کنیم.

عدم تعادل و سطوح بالای استروژن در خون ، که بر اندام ها تأثیر می گذارد ، از روند کاهش وزن جلوگیری می کند و در واقع حتی نوع چاقی زنان (گلابی شکل) نیز با این هورمون ارتباط دارد. بنابراین این س theال مطرح می شود که چگونه باید هورمون ها را متعادل کنیم. یکی از راه های اصلی برای دریافت فیبر کافی.

وقتی به مطالعات بزرگ فراتحلیل نگاه می کنیم. ما می بینیم که مصرف فیبر می تواند بر گیرنده های استروژن تأثیر بگذارد و حتی از سرطان هایی مانند سینه ، آندومتر و سرطان جلوگیری کند. با مصرف مناسب و دریافت فیبر ، استروژن در گردش را با تأثیر بر گیرنده های استروژن کاهش می دهیم.

همه می دانیم که منابع اصلی فیبر سبزیجات و حبوبات هستند ، به ویژه سبزیجات کلم (کلم بروکلی ، گل کلم ، جوانه بروکسل و غیره) و غذاهایی مانند تخم کتان و چیا که در بین من بسیار محبوب است.) ⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀ ⠀

خوب! برای زنان ، یک هدف خوب 25 تا 40 گرم فیبر در روز است (توجه: به خاطر داشته باشید که سبزیجات ، به ویژه کلم ، اگر از کپسول کربوژل استفاده کنید و آب کافی برای این مناسبت بنوشید ، می تواند نفخ ایجاد کند!)

برای عملی کردن این ایده ، من یک میان وعده عالی ارائه می دهم که فوق العاده است و می تواند مقدار تقریبی فیبر مورد نیاز شما را تامین کند:

کلم بروکلی (2 فنجان): 5 گرم

گل کلم (2 فنجان): 4.5 گرم

بروکسل (2 لیوان): 8 گرم.

دانه چیا (2 قاشق غذاخوری): 7 گرم

دانه کتان (2 قاشق غذاخوری): 8 گرم

توت یا تمشک (1 فنجان): 8 گرم

می خواهید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب یا روغن زیتون به این سالاد اضافه کنید …

حالا شما به ما بگویید ، آیا فکر کرده اید که روزانه چقدر فیبر دریافت می کنید؟ منبع فیبر مورد علاقه شما چیست و چگونه آن را هر روز دریافت می کنید؟

موفق باشید و سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *